Net heb ik al even in de Faq zitten lezen, maar ik blijf best een hardware-leek in vergelijking met wat hier allemaal rondloopt, dus vandaar dat ik hier even op jullie expertise kom vertrouwen 
Ik heb een Gateway-PC (Athlon 1Ghz). M'n mobo is -volgens mij- ook van Gateway. Nu wil ik er 256mb bij prikken (ik heb er al 256), omdat het zo ranzig goedkoop is nu.
Ik weet dat je allerlei verschillende geheugensnelheden hebt; 66, 100 en 133. Dan heb ik ook ooit eens een klepel horen luiden over bus-snelheid.
Als ik de faq goed snap, dan draait je geheugen vaak op dezelfde bussnelheid (toch
).
Nu haal ik dit uit SiSoft Sandra Pro:
Weer even verder:
Eens even verder kijken dan maar:
Ik ben altijd heel voorzichtig met dit soort dingen; het resultaat van m'n eerste zelfbouw-pc was een opgeblazen voeding (voltageprobleempje
) en dus ben ik altijd benieuwd naar meningen van mensen die er meer vanaf weten als ik 
Thnks!
Ik heb een Gateway-PC (Athlon 1Ghz). M'n mobo is -volgens mij- ook van Gateway. Nu wil ik er 256mb bij prikken (ik heb er al 256), omdat het zo ranzig goedkoop is nu.
Ik weet dat je allerlei verschillende geheugensnelheden hebt; 66, 100 en 133. Dan heb ik ook ooit eens een klepel horen luiden over bus-snelheid.
Als ik de faq goed snap, dan draait je geheugen vaak op dezelfde bussnelheid (toch
Nu haal ik dit uit SiSoft Sandra Pro:
Okee, dat lijkt me PC100 geheugen. Maar, verderop:Mainboard information
System memory controller
BANK0 - DIMM1: DIMM Synchronous SDRAM 256MB/64 @ 100
Ok, hartstikke leuk, dit is dus een bus-snelheid van 2x100MHz, maar als ik het goed begrijp is SDRAM Single Data Rate.System chipset
Front Side Bus Speed: 2x 100MHz (200Mhz data rate)
Weer even verder:
Huh? nu opeens weer 133?Logical / chipset Memory Banks
Memory Bus Speed - 133Mhz
Eens even verder kijken dan maar:
Whaaa.. ik snap het nu echt niet meer... wat moet ik nu gaan kopen? Kan ik volstaan met PC133 SDRAM? Zo ja, vereist dat nog iets aan instellingen op mijn mobo?Memory modules
Memory Module 1 - Hyundai Elextronics [enDanEenHeleHoopCijfertjes] 256MB 16x(16Mx8) SDRAM PC133U-33-542 (CL3 upto 133Mhz) (CL2 upto 100Mhz)
Ik ben altijd heel voorzichtig met dit soort dingen; het resultaat van m'n eerste zelfbouw-pc was een opgeblazen voeding (voltageprobleempje
Thnks!