Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Games op zelfde schijf als windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Onesixx
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb sindskort een nieuwe game laptop gekocht.
En daarin zit een NVMe SSD met 256gb waarop windows geinstalleerd is.
En een 1tb SSHD

Ik heb nu 1 game op de NVMe schijf staan.
En nog ruim 100GB over.

Mijn vraag is of ik de games beter op de 1tb schijf kan zetten. Om de belasting te delen of maakt dit niks uit?

Heeft dit invloed op online gaming?

En word de laptop minder warm door twee schijven te gebruiken of juist alles via 1?

laptop specs

Asus ROG strix
i7-9750H
16GB ram
Rtx2060
NVMe SSD 256GB
SSSHD 1TB (5400u/min)

Ik ben een redelijke leek op dit gebied.
Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Op je SSD zetten maakt het sneller, want die is sneller. Voor slijtage zal het niet zoveel boeien, en qua warmte is de SSD waarschijnlijk ook beter, maar ook daar ga je weinig tot niks van merken.

Houd het simpel. Wil je snel laden en heb je genoeg ruimte over: zet het op je SSD. Heb je te weinig ruimte: zet het op je harde schijf.

The devil is in the details.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Maakt inderdaad niets uit, hooguit wat langere laadtijden als je de games op de HDD zet. Mooie optie: vervang de 2.5 inch HDD voor een 1TB SSD, kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer en scheelt weer een beetje 8)

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:51
Het hangt nogal af van de game. Bij sommige games hoef je maar één keer te laden en wordt de rest realtime ingeladen zonder dat dit veel iops vereist. Dan is een HDD de meest economische optie. Maar sommige games profiteren erg van snellere storage.

Wat ik vroeger deed toen ik nog SSD's en HDD's had (nu uitsluitend NVMe en SSD) is HDD als default gebruiken, tenzij de game (veel) baat had bij snellere storage.

Verwijderd

Welke spellen speel je zoal?