Anoniem: 1262376 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:22:
[...]
Dank voor de link.
Als ik de eerste zin lees staat er ¨De volgende digitale SLR-camera's hebben geen ingebouwde autofocusmotor in de camerabody:
D5600, D5500, D5300, D5200, D5100, D5000, D3400, D3500, D3300, D3200, D3100, D3000, D60, D40X en D40.¨
Met andere woorden zou ik dan beter van deze camera´s afblijven door mijn beperkte kennis mbt fotograferen omdat ik dan dus doorlopend zelf aan de lens zou moeten draaien.
Dan krijg ik namelijk geen enkele foto voor elkaar, mijn honden zijn alles behalve geduldige types en ik wens mij dus een camera hoofdzakelijk om weer van hun mooie foto´s te kunnen maken tijdens actie-momenten.
Of lees ik dit verkeerd en is dit alleen als het koppelstuk voor de afwijkende lenzen wordt gebruikt welke Wintervacht noemde?
Dit was als antwoord op wintervacht inderdaad.
'Zomaar' 2e hands goedkope lenzen of lenzen via een M42 adapter kunnen wel, maar dan wel soms dus zonder best handige functionaliteit.
Dus voordat je een andere lens koopt check dit altijd even, als je een Nikon instap camera hebt.
Ik zou als ik jou was wel bij dat lijstje met instapcameras blijven denk ik. Dus de D3000 en D5000 series.
De wat meer gevorderde modellen hebben namelijk mmeer knopjes op de body zitten (dat vind ik zelf onmisbaar trouwens) en naarmate de camera meer bedoeld is voor gevorderden wordt er van de fotograaf verwacht dat hij/zij zelf steeds meer weet en instelt.
Zeker camera's in de 'honderd'serie zeg maar, D300 enzo.
D7000 serie zit dan weer tussen de instap serie en de 100 serie, dat zou nog wel kunnen als je daar een goede 2e hands van kan vinden bijvoorbeeld, best leuke camera's. En dan kun je wel met allerlei 'marktplaatslenzen' aan de gang
Om maar wat te noemen, Kamera Express heeft een aantal
2e hands D7000 body's te koop voor een leuk prijsje
Aan de andere kant, goede lenzen zijn belangrijker dan de body. Dus bv je tamron vervangen voor een
nikon 70-300 VR zou ook een overweging zijn (mits je nu niet helemaal blij bent met je tamron).
Hah dat is echt onzin. Ik was een professioneel fotograaf, ik schoot rustig 500 foto's op een dag. Ook met 2e hands camera's. Nog NOOIT een sluiter kaduuk gehad. Mijn (2e hands en flink ge/misbruikte) D700 staat nu op iets meer dan 104k clicks.
Als je bij kameraexpress koopt bijvoorbeeld staat het aantal clicks erbij. Een D7000 bijvoorbeeld is 'gemaakt' voor 150.000 clicks. De eerste die ik aanklik bij KE heeft 32k clicks.
En hoeveel heeft je camera er nu..? Dit kun je checken met diverse tooltjes, of online bv hier:
https://www.camerashuttercount.com/
Een D40 is 'goed' tot 50k clicks. Zelfs dat halen de meeste mensen niet totdat ze een andere camera kopen...
[
Voor 16% gewijzigd door
dragon2 op 08-10-2019 21:19
]