Kan misschien een oude topic zijn maar zag net de reply's doordat er iemand van deze site naar men site gegaan is (referer).
Nu ik heb reeds een aantal (klein) spelletjes gemaakt via canvas & copyrect methode. Nu voor een 3d game zal dit veel te traag zijn, denk zelfs voor een soort super mario maar voor bord spelletjes waar er niet al te veel beweging aan te pas komt kun je heel simple canvas gebruiken om je grafisch te tekenen !
De manier waarop ik het doe is door een soort tile systeem, gewoon een 2 dimensionele array gebruiken die je spelboord voorstelt waar je aantal waardes insteld
bvb 8(x) maal 6(y) bord (array) voor 4 op een rij, en een index met waarde 0 is tekens niets, waarde 1 is teken blauw blokje, waarde 2 is teken rood blokje,
en dan heb je gewoon een functie tje dat die array doorloopt en op de juist plaats de images zet via copyrect of bitblt (api). niet zo moeilijk
btw is dit de normale manier hoe ze een bord spelletje zouden maken ? bedoel met 2 dimensionele arrays , want de vergelijkingen om een aantal voorwaarden te checken worden nogal irritant en ingewikkeld (veel if's) en vraag me af of dit de gewone gang van zaken is.