Probleem met D3D met Asus7100 pure

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Met mijn kaart doen alle OpenGL spellen het wel, alleen de Direct3D Spellen doen het na een paar minuten niet meer. Ik gebruik nu de gewone Nvidia driver (nieuwste versie), en het helpt niet.

heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• laurensl
  • Niet online
heeft echt niemand een idee?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Euh... DirectX ff en Detonator drivers opnieuw installeren? Ouder Detonators uitproberen? Windows opnieuw installeren? Je videokaart een zoentje geven? ;)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb ook zo nu en dan een crash onder D3D, voornamelijk bij NFS4 en NFS5 :( (v7100/T)

• laurensl
  • Niet online
dat werkte allemaal niet, alhoewel, zoentje geven heb ik niet geprobeerd, want volgens mij doet ie het dan NOG slechter :)

• laurensl
  • Niet online
hebben jullie echt geen idee? niets helpt, en ik wil eindelijk weer eens kunnen UT'en..

Verwijderd

Wat heb je voor systeem dan dan kan ik je mischien verder helpen...

• laurensl
  • Niet online
Gigabyte GA-5ax
32 MB pc-100 ram
SB16
56K modem
48 speed cd-rom
floppydrive
10.1 Gb harddisk
AMD k62 450@480 mhz

• laurensl
  • Niet online
OpenGL werkt trouwens perfect, en met alles met D3D kapt ie binnen 4 minuten

• biobak
Probeer eens nieuwe AGP drivers te vinden voor je moederbord? Wat is het voor een bord? met Ali of Via chipset? Bij Detonator 6.18 drivers zit een AGP driver voor Ali AGP chipset.

• laurensl
  • Niet online
ALi chipset, en ik heb de allernieuwste ali drivers, en het werkt nog steeds niet. ik heb al allerlei drivers geprobeerd. Maar ik vind het zo raar dat ie OpenGL wel perfect doet, en alleen D3D niet..

• laurensl
  • Niet online
Ook zonder al mijn andere (PCI en ISA) kaartjes, doet ie het niet goed.. dus het kan dan toch niet aan de IRQ liggen? Hoe kan ik trouwens de IRQ van iets veranderen?

• biobak
Bij ISA kaarten kan je of in Windows de IRQ wijzigen of keihard via BIOS toewijzen. Met PCI kaarten gaat dat moeilijk. Nou moet ik wel zeggen dat ik met geen enkele chipset zoveel compatibiliteitsproblemen heb gezien als met Ali.

• laurensl
  • Niet online
denk je dat er met een VIA chipset geen problemen zouden zijn? Anders ga ik daar 's ff (2e hands) voor kijken..

• biobak
Geen idee, maar ik denk dat het niet veel slechter kan worden. Anders moet je eerst proberen of je een Via moederbord van iemand kunt lenen.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Als OpenGL wel werkt en Direct3D niet dan lijkt het me niet een probleem met een moederbord, of irq ofso. Het laat zien dat de kaart prima werkt, maar ergens in de software een probleem zit (drivers en/of DirectX)

Waarschijnlijk moet een verse install je probleem wel verhelpen.

Verwijderd

Nah.. ik had dat ook, OpenGL wel en Direct 3D niet, met een "echte" GeForce II.. lach aan de chipset (abit KA7 met via chipset en Athlon700) De oplossing was om eerst de videokaart drivers en daarover heen de AGP drivers van mobo te installeren, simpel he?

• laurensl
  • Niet online
Bij mij was het weer anders (jah, ik heb het opgelost!). Windows zet de hele tijd automatisch iets bij de Direct3D instellingen op PCI. Als ik dat terugzet op "Strict AGP" dan doet alles het wel goed!

Ik vind het maar vaag hoor!

Maar hij doet 't!!!
Pagina: 1