Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Emiel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-12-2019
Beste Tweakers,

Ik wist niet zo goed bij welke rubriek ik moest zijn, dus vergeef me als ik verkeerd zit en verhuis dit gerust.

Ik ben op zoek naar een creatief en goedkoop alternatief voor een laptop (naast een pc). De laptop (Lenovo Flex 2-15) begint namenlijk nogal traag te worden van een paar Chrome vensters en tabbladen met iets simpels als Marktplaats, zelfs als er verder niets draait. Het is belangrijk dat er 2 personen tegelijk kunnen werken.

De pc bestaat o.a. uit:
AMD FX6300 processor pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition
Asus Sabertooth 990FX R2.0 pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
MSI NVidea GTX660 pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC
16GB RAM geheugen
128GB SSD en 2TB HDD

Ik heb het programma Aster https://www.ibik.ru/ gevonden waarmee je schijnbaar met z'n 2en op 1 pc kunt werken (met een extra monitor en muis/toetsenbord aangesloten). Dit kost 18 euro per jaar.

Nu wil ik de monitor zomers graag buiten (ongeveer 10 meter van pc) kunnen gebruiken en daarom heb ik het oog op een anti-glare monitor (mits dit te doen is onder een parasol, heb ik nog niet kunnen testen).

Ik zit te denken aan een monitor met Miracast of vergelijkbare verbinding, alleen lijkt het erop dat dit alleen een audio en video verbinding is. Ik heb echter ook een muis en toetsenbord nodig, en als buiten zit denk ik niet dat een draadloze muis en toetsenbord de afstand kunnen overbruggen.

De 2de werkplek binnen is overigens slechts 5 meter van de pc verwijderd, dus mocht het verhaal van buiten werken niet doorgaan werkt dat wel met draadloze muis en toetsenbord (heb ik getest).

Samengevat vraag ik wat advies of iemand ervaring heeft met Aster, of iemand ervaring heeft met een anti-glare monitor met veel (zon) licht en of iemand een oplossing heeft voor het buiten muizen en typen. Dit alles zo goedkoop mogelijk. Als ik een (usb) kabel van zo'n 6 meter leg word de afstand tussen pc en buitenwerkplek overigens maar 5 meter. Edit: de afstand tussen kabel en buitenwerkplek is dan 5 meter. Die kabel hangt dan overigens boven de 2de werkplek binnen waar het meeste met de laptop wordt gewerkt.

Het idee is dat ik met deze configuratie slechts 1 pc zo nu en dan hoef te upgraden/vervangen ipv een pc en laptop.

Ik heb overigens geen probleem met een beetje overclocking. De pc is goed gekoeld en heb de cpu vaker stabiel op 5Ghz gekregen.

Alvast bedankt voor jullie imput.

Emiel wijzigde deze reactie 08-10-2019 16:55 (3%)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True