Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

M.2 - pcie 3.0x4 adapter op pcie 2.0x4 herkent ssd niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnailRider
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:41
Ik heb een ssd m.2 (intel 660p series)
pricewatch: Intel 660p 1TB

In combinatie met een adapter
https://www.allekabels.nl...-sata-iii-pcie-30-x4.html

Op mijn moederbord Giby GA-990FXA-UD3.

Ik heb 3 pcie sloten over om die adapter erin te steken en alle 3 herkent de pc de ssd niet.

Ik denk dat de moederbord te oud is voor deze ssd. Voor zover ik enigszins heb kunnen begrijpen, moet ik een sata ssd schijf aanschaffen. Is dit het geval? Is er een manier om mijn huidige ssd werkend te krijgen op mijn mobo?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het moederbord gaat de ssd inderdaad niet herkennen als een schijf. Een gestart modern besturingssysteem zou de schijf echter wel moeten kunnen vinden.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:42
Voor zover ik kan ontdekken werkt die PCI-e kaart alleen met sata m2 ssd's en niet met PCI-e (NVME) M2 ssd's. Daarbij is het nog maar de vraag of je vanaf dat PCI-e kaartje kunt booten. Volgens mij heeft jouw moederbord die mogelijkheid niet. Een 2.5" sata ssd, MX500 ofzo, is de beste en makkelijkste oplossing.

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:49
Ja dit kaartje werk met de ssd.
Wel moet hij in het onderste slot.
Zoals aangegeven kan je moederbord niet opstarten van de ssd

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

AM3+ en de 990 chipset stammen uit 2011, toen was er nog geen NVMe. Als je wil opstarten van een dergelijke PCIe SSD zal je een AM4 bord moeten halen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Het is mogelijk om NVMe ondersteuning toe te voegen aan een bestaande bios, maar dit brengt altijd wat risico's met zich mee. ZIe hier een voorbeeld voor de GA-990FXA-UD3 Rev 4:

https://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=16870.75

Let op: niet klakkeloos flashen, zeker niet als je niet exact dit bord (Rev 4) hebt!

• SnailRider
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03 21:41
Bedankt allen voor jullie reacties.

Ik heb een sata ssd geinstalleerd en geactiveerd. De m.2 ssd gaat retour.
Pagina: 1