Dahua NVR backup naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 09:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb sinds kort een Dahua NVR ( dh-nvr2104hs-p-s1 ). De S1 staat voor '1 substream', daar ben ik zojuist achter gekomen. de dh-nvr2104hs-p-s2 heeft namelijk meer zoekresultaten, lijkt dus op 't zelfde apparaat.

Maar ik krijg het niet aan de praat om de video's te backuppen naar m'n nas. Ik wil graag de beelden ook gewoon op mijn desktop kunnen bekijken/editten. In bepaalde screenshots zie ik 'FTP' en 'NAS' en nog meer zaken, maar die ontbreken op mijn NVR of in de firmware. Updaten lijkt ook niet te werken.

Hebben jullie enig idee hoe ik toch de bestanden kan kopieren naar m'n NAS of FTP?

Aankooplink: https://nl.aliexpress.com/item/32772472901.html

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 21:11

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Zo te zien heb je een lite model bedoeld voor de Aziatische markt. Als je de techsheet bekijkt zie je dat FTP niet wordt benoemd. Link naar PDF. In het 4KS2 model durf ik het ook niet met zekerheid te zeggen omdat dit onder de lite serie valt. Als je alle opties wilt hebben is het wellicht verstandig om deze terug te sturen en te kijken naar een 4104-P-4KS2 bijvoorbeeld. Daar zitten alle functies op inclusief zaken zoals IVS, FTP etc. Let wel; als je naar een 4104 zou gaan en je gebruikt de FTP functie dan schrijft de recorder ook die beelden in DAV formaat weg dus je moet dan alsnog of de DAV player van Dahua gebruiken of je moet ze handmatig converten naar MP4/AVI. Je kan ook de SmartPSS software gebruiken om de beelden van de recorder terug te kijken op je PC maar dat is een kwestie van voorkeur.

Je zou eventueel ook je nas op een andere manier kunnen koppelen, als je bijvoorbeeld over een synology beschikt kan je de camera's via een RTSP url toevoegen aan surveillance station en deze vervolgens de beelden laten wegschrijven naar je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat voor nas heb je ? Met bijv. synology kan je middels onvif deze realtime opslaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
C0okiejar schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:56:
Zo te zien heb je een lite model bedoeld voor de Aziatische markt. Als je de techsheet bekijkt zie je dat FTP niet wordt benoemd. Link naar PDF. In het 4KS2 model durf ik het ook niet met zekerheid te zeggen omdat dit onder de lite serie valt. Als je alle opties wilt hebben is het wellicht verstandig om deze terug te sturen en te kijken naar een 4104-P-4KS2 bijvoorbeeld. Daar zitten alle functies op inclusief zaken zoals IVS, FTP etc. Let wel; als je naar een 4104 zou gaan en je gebruikt de FTP functie dan schrijft de recorder ook die beelden in DAV formaat weg dus je moet dan alsnog of de DAV player van Dahua gebruiken of je moet ze handmatig converten naar MP4/AVI. Je kan ook de SmartPSS software gebruiken om de beelden van de recorder terug te kijken op je PC maar dat is een kwestie van voorkeur.

Je zou eventueel ook je nas op een andere manier kunnen koppelen, als je bijvoorbeeld over een synology beschikt kan je de camera's via een RTSP url toevoegen aan surveillance station en deze vervolgens de beelden laten wegschrijven naar je NAS.
Ik heb inderdaad een synology nas (DS414J).

De camera's draaien op hun eigen ip range (10.x.x.x dacht ik). De NVR draait wel netjes op 192.168 range. Ik vraag mij of de NAS die camera's zelf wel kan zien?

Het liefst zie ik dat de NVR gewoon werkt als initiele opslag + terugkijken.

De NAS zou gewoon de mpg's (maar dat gaat dus niet lukken, gezien de boel encoded is naar DAHUA's formaat?) in H265, waar ik gewoon met Media Player Classic bijv. de opnames kan openen.

Een nieuw apparaat zou kunnen, maar dit zijn toch wel basale functies, had wel verwacht dat dat hier ook wel op zou kunnen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

NeFoRcE schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:25:
[...]

Ik heb inderdaad een synology nas (DS414J).

De camera's draaien op hun eigen ip range (10.x.x.x dacht ik). De NVR draait wel netjes op 192.168 range. Ik vraag mij of de NAS die camera's zelf wel kan zien?

Het liefst zie ik dat de NVR gewoon werkt als initiele opslag + terugkijken.

De NAS zou gewoon de mpg's (maar dat gaat dus niet lukken, gezien de boel encoded is naar DAHUA's formaat?) in H265, waar ik gewoon met Media Player Classic bijv. de opnames kan openen.

Een nieuw apparaat zou kunnen, maar dit zijn toch wel basale functies, had wel verwacht dat dat hier ook wel op zou kunnen? :)
Wat je dan zou kunnen overwegen is om je camera's te koppelen aan je surveillance manager. Volgens mij mag je standaard 2 camera's aansluiten en anders zou je daar een licentie voor moeten kopen ( uit m'n hoofd 79 euro per camera). Dit merk je snel genoeg als je de app installeert en wilt koppelen.

Je kan de camera's nog steeds koppelen via RTSP aan de NAS. Zie https://www.synology.com/...rial/generic_camera_setup en dan onder 3.3 koppel je de RTSP stream. Voor Dahua nvr's gebruik je de volgende setup:

rtsp://username:password@recorderIP:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0

Channel = kanaal op de recorder dus 1 is kanaal 1 etc.
Subtype 0 = main stream
Subtype 1 = substream

De DAV standaard is inderdaad niet direct af te spelen, maar surveillance station neemt standaard op in MP4. Dan kan je vanaf je nas via MP4 terugkijken of via de recorder DAV files. Als je SmartPSS gebruikt om de beelden te downloaden kan je het vanaf daar ook omzetten naar MP4 of eventueel de convert tool die Dahua aanbied op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
C0okiejar schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Wat je dan zou kunnen overwegen is om je camera's te koppelen aan je surveillance manager. Volgens mij mag je standaard 2 camera's aansluiten en anders zou je daar een licentie voor moeten kopen ( uit m'n hoofd 79 euro per camera). Dit merk je snel genoeg als je de app installeert en wilt koppelen.

Je kan de camera's nog steeds koppelen via RTSP aan de NAS. Zie https://www.synology.com/...rial/generic_camera_setup en dan onder 3.3 koppel je de RTSP stream. Voor Dahua nvr's gebruik je de volgende setup:

rtsp://username:password@recorderIP:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0

Channel = kanaal op de recorder dus 1 is kanaal 1 etc.
Subtype 0 = main stream
Subtype 1 = substream

De DAV standaard is inderdaad niet direct af te spelen, maar surveillance station neemt standaard op in MP4. Dan kan je vanaf je nas via MP4 terugkijken of via de recorder DAV files. Als je SmartPSS gebruikt om de beelden te downloaden kan je het vanaf daar ook omzetten naar MP4 of eventueel de convert tool die Dahua aanbied op hun website.
Dat klinkt heel goed ja! Ik ga dat eens proberen. Ik zit alleen nog met de levensduur van m'n schijven. Ik hoopte dat ik maandelijks de data van de WD Purple (in de NVR) over kon zetten naar de NAS (WD Red). Maar gezien dat niet lukt, en de camera's op de nas dan continu zullen schrijven naar de WD Red's, of dit wel fijn is voor de levensduur.

Ik bedenk me net dat ik natuurlijk nog een WD Purple als externe schijf kan aansluiten op de nas, en in de nas instel dat deze eens per week ofzo een kopie trekt vanaf die externe. Zo voorkom je continu IO op de WD Red's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

NeFoRcE schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:15:
[...]

Dat klinkt heel goed ja! Ik ga dat eens proberen. Ik zit alleen nog met de levensduur van m'n schijven. Ik hoopte dat ik maandelijks de data van de WD Purple (in de NVR) over kon zetten naar de NAS (WD Red). Maar gezien dat niet lukt, en de camera's op de nas dan continu zullen schrijven naar de WD Red's, of dit wel fijn is voor de levensduur.

Ik bedenk me net dat ik natuurlijk nog een WD Purple als externe schijf kan aansluiten op de nas, en in de nas instel dat deze eens per week ofzo een kopie trekt vanaf die externe. Zo voorkom je continu IO op de WD Red's.
Opzich hoef je je niet zo zorgen te maken over continu IO want ook WD red zou dit moeten kunnen handelen. Maar je kan inderdaad ook een WD purple nog extern koppelen. Als je nog vragen hebt weet je me te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
C0okiejar schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:00:
[...]

Opzich hoef je je niet zo zorgen te maken over continu IO want ook WD red zou dit moeten kunnen handelen. Maar je kan inderdaad ook een WD purple nog extern koppelen. Als je nog vragen hebt weet je me te vinden.
Ik heb gisteravond e.e.a. ingesteld in m'n NAS, en heb SS draaien. Alleen kan ik niet een andere stream kiezen voor bijv 'low bandwidth' omdat middels die RTSP url maar één stream is aangewezen. Ik vermoed dus dat ik 2x de camera's moet koppelen, 1 mainstream en 1 substream?

Verder merk ik dat het allemaal wat lobby werkt, camera beelden op de telefoon bekijken loopt niet volledig soepel, maar dat zou ik weer met de app van de NVR zelf kunnen doen.

De beelden vanaf de camera's zijn wel heel scherp! Heel fijn :)

Binnenkort maar even verder stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar

C0okiejar

NeFoRcE schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Ik heb gisteravond e.e.a. ingesteld in m'n NAS, en heb SS draaien. Alleen kan ik niet een andere stream kiezen voor bijv 'low bandwidth' omdat middels die RTSP url maar één stream is aangewezen. Ik vermoed dus dat ik 2x de camera's moet koppelen, 1 mainstream en 1 substream?

Verder merk ik dat het allemaal wat lobby werkt, camera beelden op de telefoon bekijken loopt niet volledig soepel, maar dat zou ik weer met de app van de NVR zelf kunnen doen.

De beelden vanaf de camera's zijn wel heel scherp! Heel fijn :)

Binnenkort maar even verder stoeien.
Je zou in principe je substream niet moeten willen opnemen want die draait op een veel lagere resolutie. Die substream is eigenlijk alleen om mee te kijken via mobiele apparaten als je buiten de deur bent. Je kan de substream wel opnemen als je dat zou willen door in je syno de RTSP stream aan te passen naar subtype=1. Persoonlijk zou ik de main stream voor opnames gebruiken en de substream alleen gebruiken om mee te kijken op je telefoon etc.

Voor het meekijken zou ik de app van dahua pakken en je syno echt puur als backup gebruiken. Die app van dahua werkt opzich redelijk al zou ik wel de plus variant pakken (is gratis tegenwoordig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
C0okiejar schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:27:
[...]

Je zou in principe je substream niet moeten willen opnemen want die draait op een veel lagere resolutie. Die substream is eigenlijk alleen om mee te kijken via mobiele apparaten als je buiten de deur bent. Je kan de substream wel opnemen als je dat zou willen door in je syno de RTSP stream aan te passen naar subtype=1. Persoonlijk zou ik de main stream voor opnames gebruiken en de substream alleen gebruiken om mee te kijken op je telefoon etc.

Voor het meekijken zou ik de app van dahua pakken en je syno echt puur als backup gebruiken. Die app van dahua werkt opzich redelijk al zou ik wel de plus variant pakken (is gratis tegenwoordig).
Precies, nu je het zegt, als ik toch kijk via dahua app,dan is die substream ook niet meer nodig nee.
Wat nog zou kunnen is dat ik de 4TB Purple uit de NVR schroef en als losse schijf op de nas aansluit (via USB), en dat ik een kleinere 1TB purple in de NVR schroef zodat ik op mobiel een weekje terug kan kijken via de Dahua App. Wil ik verder terug, dan kan ik de NAS benaderen en de high-res video's bekijken/bewerken.

Mooi! Dan wil het toch zoals ik het wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
*bump*

Ik heb ondertussen een 1TB WD Purple in m'n NVR gezet om tot een week terug alles te kijken.

Daarnaast heb ik nu de 4TB WD Purple als USB op m'n NAS aangesloten. Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar dat ie hier de streams (RTSP) naar wegschrijft.

Ik las online zaken over een symlink, dit heb ik aangemaakt. Snapshots schrijft ie weg, maar videobeelden blijft ie zeuren over 'onvoldoende ruimte'. Ik vermoed iets met rechten, maar alles staat goed volgens mij.

Tevens deze 'tutorial' gevolgd:

https://www.synology-foru...jven/msg160782/#msg160782

Helaas nog zonder resultaat dus. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Gewoon stream-beelden wegschrijven naar USB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
*bump*

Opgelost!

Ik heb een Raspberry Pi ingezet als Surveillance station :).

Stappen die ik uitgevoerd heb:

- Raspbian Buster Lite geinstalleerd
- Motioneye geinstalleerd
- USB Drive op de Pi, ipv de NAS
- USB Drive gemount
- Beelden wegschrijven naar de USB Drive
- Middels (dit moet ik nog instellen) SMB de drive benaderbaar maken voor het netwerk

Met de laatste stap kan ik de beelden benaderen/bewerken vanaf mijn Windows bak. Precies wat ik wil. Live stream gaat nog steeds via de Dahua NVR zelf.

Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraagje gezien de moeite voor dubbele opslag van videobeelden gaat het hier om een juwelierswinkel of nog gevoeliger iets? Heb je wel eens geprobeerd beelden terug te kijken en iemand die je niet kent te beschrijven en terug te herkennen? Vergis je niet veel boefjes boeit het niets meer de pakkans is te klein als je iemand niet kent of meer info hebt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Frogmen schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:55:
Vraagje gezien de moeite voor dubbele opslag van videobeelden gaat het hier om een juwelierswinkel of nog gevoeliger iets? Heb je wel eens geprobeerd beelden terug te kijken en iemand die je niet kent te beschrijven en terug te herkennen? Vergis je niet veel boefjes boeit het niets meer de pakkans is te klein als je iemand niet kent of meer info hebt.
Nee, geen juwelier :) Gewoon een priveproject thuis.

Maar heel soepel gaat het nog niet. De FPS ligt extreem laag. Heb het wel voor elkaar dat de Pi beelden wegschrijft naar de USB drive, maar de FPS ligt op 0,5 FPS ongeveer. Echt onbruikbaar helaas.

Het zijn ook 2 streams van 25FPS 2560x1440...

• Frogmen
  • Niet online
Tja ik denk dat je netwerk behoorlijk aan het belasten bent en waarom denk je dat een boefje je NVR meeneemt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Frogmen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:15:
Tja ik denk dat je netwerk behoorlijk aan het belasten bent en waarom denk je dat een boefje je NVR meeneemt?
Netwerk zou het moeten trekken. Ik vermoed eerder limitaties van de Pi3. En ik wil de beelden op een externe HDD die aan het netwerk zit om zo makkelijk de juiste beelden eraf te kunnen plukken. Via de nvr is dat geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Ik denk persoonlijk je maar eens moet proberen iets terug te vinden, als je geen klein tijd window hebt is het een tijdrovend en vreselijk saai werk. Het kost echt veel tijd, ooit de diefstal van een oude fiets (was mijn werk) uitgezocht als ik de uren reken was een nieuwe fiets goedkoper geweest. Maar zo moet je niet rekenen in dit geval waren we ook van een rat af.

Pagina: 1