Ik heb er over na gedacht om deze router aan te kopen aangezien ik ook regelmatig game, maar nu aangezien ik nog familie thuis heb is mijn vraag of je de 5GHz kan instellen op kabel en een andere 2.4Ghz op wifi. Is dit mogelijk indien zou ik deze wel willen aankopen, hij lijkt mij wel goed.
Vraag
Alle reacties
5GHz is een wifi frequentie.
Via een kabel heb je 'gewoon' de snelheid die je netwerkkaart ondersteund. Waarschijnlijk 1 Gigabit. Op de kabel kun je dan de maximale snelheid van je internetverbinding benutten.
Via een kabel heb je 'gewoon' de snelheid die je netwerkkaart ondersteund. Waarschijnlijk 1 Gigabit. Op de kabel kun je dan de maximale snelheid van je internetverbinding benutten.
2.4 en 5 GHz zijn frequenties waarop wifi kan uitzenden. 2.4 heeft beter bereik maar lagere snelheid, 5 heeft kleiner bereik maar hogere snelheid. Heeft dus niks met je bekabelde verbinding te maken.
Je kan wel tegelijk de 2.4 en 5 Ghz banden aanzetten en dan zelf bijvoorbeeld de 5 Ghz pakken en de rest van het huis op 2.4 laten zitten als dat is wat je bedoelt.
Je vraag lijkt te getuigen van een beperkte mate van kennis over routers. Weet je heel zeker dat je 289 euro aan een router wilt uitgeven terwijl je fundamentele kennis lijkt te missen? Ik zou als ik jou was een nieuw topic maken waarin je uitlegt welke router je denkt nodig te hebben en waarom. Dan krijg je voldoende feedback om een voor jou geschikte router te kopen en bespaar je mogelijk flink wat geld.Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:05:
Ik heb er over na gedacht om deze router aan te kopen aangezien ik ook regelmatig game, maar nu aangezien ik nog familie thuis heb is mijn vraag of je de 5GHz kan instellen op kabel en een andere 2.4Ghz op wifi. Is dit mogelijk indien zou ik deze wel willen aankopen, hij lijkt mij wel goed.
Edit:
Een eventueel aankoopadviestopics kan je hier plaatsen:
Componenten Aankoopadvies
[ Voor 8% gewijzigd door Flimovic op 08-10-2019 15:33 ]
Steam/Discord: Flimovic
Bedoel je niet dat je interface-afhankelijke vlans wilt hebben, met bijvoorbeeld een kindernet op 2,4, keiharde nsfw op 5ghz, en iets anders op ethernet?
Als TS 5GHz op z'n kabel wil hebben, heeft-ie waarschijnlijk nog nooit van VLAN's gehoord ;o)Umbrah schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:26:
Bedoel je niet dat je interface-afhankelijke vlans wilt hebben, met bijvoorbeeld een kindernet op 2,4, keiharde nsfw op 5ghz, en iets anders op ethernet?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Voor wifi kan ik je dit adviseren:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
Doet het apparaat automatisch sturen op de ideale frequentie(2.4/5GHz)
En dan heb je een stabiele snelle verbinding
En zet er een switch tussen voor bedraad gamen...
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
Doet het apparaat automatisch sturen op de ideale frequentie(2.4/5GHz)
En dan heb je een stabiele snelle verbinding
En zet er een switch tussen voor bedraad gamen...
[ Voor 8% gewijzigd door SRich op 08-10-2019 16:01 ]
Holly crap ! , wat een geld vragen ze voor die "gaming"routers, niet normaal :
Asus ROG Rapture GT-AC5300 Prijs € 289,-
TP-Link Archer C5400X Prijs € 244,77
Netgear Nighthawk AX8 Prijs € 309,-
TP-Link Archer AX11000 Prijs € 405,35
Er is dus echt serieus vraag naar dit soort routers waar je gewoon even 300-400 euro voor stuk slaat ? Ongelofelijk

Asus ROG Rapture GT-AC5300 Prijs € 289,-
TP-Link Archer C5400X Prijs € 244,77
Netgear Nighthawk AX8 Prijs € 309,-
TP-Link Archer AX11000 Prijs € 405,35
Er is dus echt serieus vraag naar dit soort routers waar je gewoon even 300-400 euro voor stuk slaat ? Ongelofelijk
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Goedemiddag @Verwijderd, Welkom op GoT
Heel goed om te lezen dat je erover heb nagedacht
.
Voor wat betreft online-gaming gaat er niets boven een bekabelde verbinding voor een zo laag mogelijke latency. De bekabelde verbinding staat qua techniek los van 2,4Ghz of 5Ghz, deze worden gebruikt voor WiFi verbindingen.
Gezien de matige topicstart vol onduidelijkheden gooi ik dit topic op slot.
Ik wil je adviseren om nog eens duidelijk na te gaan wat je wilt bereiken ten opzichte van je huidige setup. Mocht je hierbij hulp nodig hebben kun je hiervoor uiteraard een nieuw topic openen, graag dan wel in meer dan twee zinnen een heldere en duidelijk uitleg van hetgeen je wilt bereiken.

Heel goed om te lezen dat je erover heb nagedacht
Voor wat betreft online-gaming gaat er niets boven een bekabelde verbinding voor een zo laag mogelijke latency. De bekabelde verbinding staat qua techniek los van 2,4Ghz of 5Ghz, deze worden gebruikt voor WiFi verbindingen.
Gezien de matige topicstart vol onduidelijkheden gooi ik dit topic op slot.
Ik wil je adviseren om nog eens duidelijk na te gaan wat je wilt bereiken ten opzichte van je huidige setup. Mocht je hierbij hulp nodig hebben kun je hiervoor uiteraard een nieuw topic openen, graag dan wel in meer dan twee zinnen een heldere en duidelijk uitleg van hetgeen je wilt bereiken.
www.google.nl
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.