Toon posts:

Traprenovatie met trapspin of trapmal?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 06:42
Ik ga in de herfstvakantie mijn trap voorzien van overzettreden. een veelgebruikt hulpmiddel is de trapsspin. Nu kom ik ook deze trapmal tegen. Wel een stuk duurder dan een trapspin en daarom vroeg ik mij af wat jullie ervaring is met deze hulpmiddelen.

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik gebruik een pak A4 papier en schilderstape. Elke trede leg ik vol met papier, de manier waarop is niet belangrijk zolang je de rechte kanten maar langs de rechte kanten van de trede legt. Wat tape erop om het bij elkaar te houden en je hebt een perfecte kopie die je ergens op kunt leggen om vervolgens de omtrek af te tekenen. Kost geen reet, kost nauwelijks extra tijd en als je een beetje opgelet hebt op de kleuterschool is het resultaat perfect :P

• veldsla
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 27-11 11:36
Ik heb de trap met PVC gedaan en daar zat een stevig tape bij waarmee ik een mal van de trede maakte. Werkte perfect. GammaKarwei uitleg hier https://www.karwei.nl/klusadvies/a/traprenovatie-pvc

• virtualJac
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 27-11 12:45
Ik ben zelf nogal ouderwets en heb elke trede zelf uitgezaagd met een malletje van strookjes multiplex. Paar strookjes multiplex en een nietmachine en je hebt hetzelfde als die dure trapmal.

Hier mijn resultaat, voor afkitten en plaatsen stootstrips:

[Voor 23% gewijzigd door virtualJac op 08-10-2019 15:36]

there's no tweak without the tweaker

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:21
michielvz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:11:
Ik ga in de herfstvakantie mijn trap voorzien van overzettreden. een veelgebruikt hulpmiddel is de trapsspin. Nu kom ik ook deze trapmal tegen. Wel een stuk duurder dan een trapspin en daarom vroeg ik mij af wat jullie ervaring is met deze hulpmiddelen.
Zelf geen ervaring, maar de duitsers zijn wel erg tevreden over die trapmal, daar ook weer €15 goedkoper:
https://www.amazon.de/Wol...mZG9Ob3RMb2dDbGljaz10cnVl

Om één trap mee te doen wel wat duur, mocht je meerdere trappen moeten doen en je kan hem nog eens uitlenen of bij iemand anders gebruiken als je gaat helpen dan is het wel het overwegen waard. Zal wel sneller werken dan de goedkoopste manier met wat A4'tjes :)

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 27-11 18:37
leecher schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:24:
Ik gebruik een pak A4 papier en schilderstape. Elke trede leg ik vol met papier, de manier waarop is niet belangrijk zolang je de rechte kanten maar langs de rechte kanten van de trede legt. Wat tape erop om het bij elkaar te houden en je hebt een perfecte kopie die je ergens op kunt leggen om vervolgens de omtrek af te tekenen. Kost geen reet, kost nauwelijks extra tijd en als je een beetje opgelet hebt op de kleuterschool is het resultaat perfect :P
Precies dit!
Ik heb de traprenovatie laten doen, en de professional gebruikte ook vooral schaar, papier en plakband.
Als zelfs de professionals het doen, waarom zou je als doe-het-zelfer dan iets duurders en waarschijnlijk niet praktischers gebruiken?

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:07
leecher schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:24:
Dit maar dan met willekeurige buurtkrantjes. Groter formaat, dus minder plakwerk. Niet zo stevig, maar je legt er toch een latje o.i.d. op om rechte lijnen te trekken waar je daarna gaat zagen.

PV

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-11 13:54

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mijn vader (trappenindustrie) gebruikt nog steeds een trapspin voor dit soort situaties. Het is maar net wat je gewend bent te gebruiken ;)

Een mal werkt prima, is echter wel wat omslachtiger dan een simpele trapspin. Al heb ik het meegemaakt dat men een mal maakt van karton en deze gebruikt...alles is mogelijk!

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee