Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llinssen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 13:46
De eerste vraag die ik heb, is of de 2080 zijn meerprijs (ongeveer 50 euro) waard is. Het geld is niet het probleem, maar de upgrade van de 2080 naar de 2080Ti vind ik het geld niet waard.
Hetzelfde geldt voor sommige CPU modellen. Ze zijn vast sneller, maar voor dat laatste beetje betaal je relatief veel.
Tweede vraag is anders. Ik wil graag een stil systeem. Betere fans in de kast, een betere CPU koeler maken veel verschil. Maar zelf een GPU voorzien van andere koeling heb ik nog nooit gedaan.
Nu heb ik gelezen dat het al veel scheelt of je een kaart met 2 of 3 fans gebruikt. Maar wat ook zou schelen is een waterkoeling? Wellicht zijn het appels en peren die niet te vergelijken zijn, maar het verschil tussen bijvoorbeeld de Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G en de Inno3D GeForce RTX 2080 Super iChill Black is ongeveer 80 euro. Dat heb ik wel over voor een significant verschil. De vraag alleen is: is er een significant verschil. Ik heb nog niet een test op dit gebied gevonden. Wel dat een waterkoeler een koelere G processor kan opleveren, maar dat zegt niet veel over met welk geluid dat gepaard gaat.

Als de fans van de Inno3D me tegenvallen, zijn die dan makkelijk door anderen te vervangen? Makkelijk dan bijvoorbeeld de fans op de Gigabyte?

EDIT: zelf gevonden, een test van Hardware-info
Keuze gemaakt!
PS: hoe maak ik die link van producten naar de pricewatch?

Alvast weer veel dank voor de tips/reacties etc!

[ Voor 13% gewijzigd door llinssen op 08-10-2019 15:09 . Reden: Voortschrijdende kennis ]