Toon posts:

1e Game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Repsajsov
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 05-08 10:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
160+fps gamen (battlefield V, Fortnite, Cod) maar ook games spelen zoals universe sandbox, cities skylines.
Ik heb ook een alienware 240hz monitor en wil daar gebruik van maken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 max 2200

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu alleen een ipad

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
weet ik eigenlijk niet zo, maar ik denk minimaal een amd ryzen 3700x met rtx 2080 of hoger. Maar mijn kennis is zeer beperkt ik heb nog nooit een pc gebouwd en de specs zijn geheel nieuw voor me.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
denk dat voor upgraden amd verstandiger is maar nogmaals kennis is zeer beperkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB maakt me allemaal niet uit liever een lelijk apparaat met goede efficientie en weinig geluid.

Ga je overklokken?
Ik zou niet weten hoe dat moet en of dat nodig is, zo ja dan misschien wel maar zou ik nog flink wat moeten leren erover.

Wat verwacht je van ons?
Graag wat advies, en misschien uitleg of dit mogelijk is met dit budget. Een lijstje met onderdelen zou al helemaal fantastisch zijn.

[Voor 42% gewijzigd door Repsajsov op 08-10-2019 14:20. Reden: Vergeten template onderdelen te wissen.]

Beste antwoord (via Repsajsov op 08-10-2019 14:45)

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Repsajsov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:21:
Bedoelde je dit of is de informatie gewoon niet strekkend genoeg die ik heb gegeven.
De vragen beantwoorden is 1 ja.
Een tweede is om zelf met een voorstel/lijstje hardware te komen, om het maar even heel bot te zeggen: het is hier geen Mediamarkt :P
het maakt niet uit of het allemaal klopt of werkt, daarvoor ben je immers hier, om te checken en advies te vragen. Maar je dient wel een eigen lijstje te maken.

Komt nog bij: we missen nog een paar dingetjes.
Wat is de resolutie van je monitor?
Wat wil je precies? Je geeft aan dat je op hoge fps wil gamen (dat hangt ook samen met de resolutie en refresh rate van je monitor), maar wat nog meer? Is veel opslag belangrijk voor je bijvoorbeeld?
En de hamvraag:
Waar denk je in godsnaam een 3700x en een RTX 2080 voor nodig te hebben? :+

Edit: We hebben hier op Tweakers een waslijst aan Best Buy Guides voor desktops, elke paar maanden eentje zelfs. Dat is een uitermate geschikt beginpunt om een build te configureren, waarna je zelf nog wat zou kunnen tweaken :)

[Voor 11% gewijzigd door Wintervacht op 08-10-2019 14:27]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

• 2.DIE.4
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Als je even in de andere threads kijkt, zie je dat er steeds een eerste aanzet wordt gevraagd. Op basis daarvan kan dan worden bijgestuurd.

• Repsajsov
Bedoelde je dit of is de informatie gewoon niet strekkend genoeg die ik heb gegeven.

• nectar007
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 07:59
Bijna. ;)
Probeer zelf nog even een lijstje te maken van de onderdelen die je wil (via pricewatch en dan in een whishlist plaatsen).
Die whichlist kan je dan hier door middel van de gegenereerde code plaatsen. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Repsajsov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:21:
Een tweede is om zelf met een voorstel/lijstje hardware te komen, om het maar even heel bot te zeggen: het is hier geen Mediamarkt :P
het maakt niet uit of het allemaal klopt of werkt, daarvoor ben je immers hier, om te checken en advies te vragen. Maar je dient wel een eigen lijstje te maken.

Wat wil je precies? Je geeft aan dat je op hoge fps wil gamen (dat hangt ook samen met de resolutie en refresh rate van je monitor), maar wat nog meer? Is veel opslag belangrijk voor je bijvoorbeeld?
En de hamvraag:

Edit: We hebben hier op Tweakers een waslijst aan Best Buy Guides voor desktops, elke paar maanden eentje zelfs. Dat is een uitermate geschikt beginpunt om een build te configureren, waarna je zelf nog wat zou kunnen tweaken :)

[Voor 11% gewijzigd door Wintervacht op 08-10-2019 14:27]

• Repsajsov
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 299,-€ 299,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 1.0)€ 775,01€ 775,01
1BehuizingenNZXT H510 Elite Zwart/Wit€ 154,90€ 154,90
1WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 146,-€ 146,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 83,40€ 83,40
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 99,95€ 99,95
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 172,81€ 172,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.066,07

• Repsajsov
Wintervacht schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

En de hamvraag:

De resolutie is 1080p, opslag is niet zoveel nodig 1 tb zal voldoende zijn.
als dit allemaal nog te weinig is dan ga ik wel eerst wat meer build guides lezen en dit bericht uitschakelen, ik wil niet dat ik jullie tijd verspil natuurlijk sorry.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Repsajsov schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

De resolutie is 1080p, opslag is niet zoveel nodig 1 tb zal voldoende zijn.
als dit allemaal nog te weinig is dan ga ik wel eerst wat meer build guides lezen en dit bericht uitschakelen, ik wil niet dat ik jullie tijd verspil natuurlijk sorry.
Dit is al bruikbare informatie. Als je 'slechts' op 1080p wil gamen is een RTX2080 ernstige geldverspilling en kun je beter kijken naar een 1660 of 2060, dat is genoeg voor full HD.
Ook is een 3700x overkill, waarschijnlijk heb je aan een 3600 genoeg, dat scheelt je al weer 400-500 euro bij elkaar.

• Repsajsov
Thanks weet nu ongeveer wat ik ga doen!

[Voor 83% gewijzigd door Repsajsov op 08-10-2019 19:04. Reden: Heb me eigen vraag al beantwoord]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee