Vraag

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-10 08:18
Vraagje, ik wil mijn samengestelde game-pc langzaam gaan upgraden met deze kaart. Nu zie ik staan neemt 3 slots in beslag? Mijn moederbord heeft gewoon 2 waar nu de 1060 in zit, wat bedoeld met men neemt 3 in beslag dan precies?

Moet ik een moederbord hebben met 3 slots er voor of past het gewoon in een normale ook alleen neemt dan alle ruimte in zo dat je geen 2 kan draaien?

Beste antwoord (via FSXnoob op 08-10-2019 13:27)

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ze bedoelen dat de kaart zo dik is dat hij 3 PCI slots, die metalen kapjes achter op je kast, in beslag neemt.
Nou neemt deze kaart voor het monteren maar 2 van die plaatjes in beslag, maar hij is wel zo gruwelijk dik dat hij '3 slots' dik is ja. Over het algemeen zitten PCIe aansluitingen 2 'slots' van elkaar, dus kun je 2 PCIe kaarten praktisch tegen elkaar aan prakken, mits ze niet dikker zijn dan die 2 slots.

Waar ze voor waarschuwen is dus dat je mogelijk de toegang tot een PCIe aansluiting op je moederbord kwijtraakt, maar PCIex16 of x8 aansluitingen zitten meestal 6 of 8 slots van elkaar verwijderd, over een eventuele extra gpu hoef je je dus niet dik te maken. Get it? Dik maken?

Ik ga al weg.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-12 16:40
Nou ben ik al antiek, maar normaal gesproken zit er inderdaad dermate veel koelrommel op een grafische kaart dat 1 slot ernaast, (of in dit geval 2) niet kan gebruiken om daar iets anders in te steken.

Op dit plaatje kun je het goed zien:

https://tweakers.net/i/c8...DBscfA=/i/2002914614.jpeg

[Voor 54% gewijzigd door Meester_J op 08-10-2019 13:23]

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:19
Ze bedoelen ermee dat de kaart zo breed is dat je 3 van onderstaande afdekplaatjes moet verwijderen om het te kunnen monteren.

We do what we must because we can.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ze bedoelen dat de kaart zo dik is dat hij 3 PCI slots, die metalen kapjes achter op je kast, in beslag neemt.
Nou neemt deze kaart voor het monteren maar 2 van die plaatjes in beslag, maar hij is wel zo gruwelijk dik dat hij '3 slots' dik is ja. Over het algemeen zitten PCIe aansluitingen 2 'slots' van elkaar, dus kun je 2 PCIe kaarten praktisch tegen elkaar aan prakken, mits ze niet dikker zijn dan die 2 slots.

Waar ze voor waarschuwen is dus dat je mogelijk de toegang tot een PCIe aansluiting op je moederbord kwijtraakt, maar PCIex16 of x8 aansluitingen zitten meestal 6 of 8 slots van elkaar verwijderd, over een eventuele extra gpu hoef je je dus niet dik te maken. Get it? Dik maken?

Ik ga al weg.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• FSXnoob
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-10 08:18
Hmm i get it :D
De kaart is ook dik, er is nog ruimte in de kast dus het moet dik voor elkaar komen allemaal. Thnx :D

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee