Juiste vermogen instellen inductieplaat van inventum

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262162

Topicstarter
Mijn vraag
Welk vermogen moet je instellen wanneer ik aardappels wil koken op inductie, de plaat gaat tot 1300 watt en welke temperatuur stel ik in, temperatuurbereik gaat van 60 tot 240 gr... welk bereik stel ik in als de aardappels eenmaal koken.
verder erg tevreden met dit apparaat, alles blijft mooi schoon

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niets geprobeerd ben nog zoekende vandaar deze vraag...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

Tazzios

..

hardware heb je volgensmij wel. ;)
inventum type ?

inductie welke je op temperatuur instelt is mij eigenlijk onbekend.
Hoe wordt de temperatuur dan gemeten? draadje met sensor van inductie in je pan? :+

[ Voor 28% gewijzigd door Tazzios op 08-10-2019 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:14
euhm.... je kookt aardappels (afhankelijk van hoe groot je ze in stukken hebt gesneden) meestal 20m tot ze gaar zijn. hoe snel je ze aan de kook brengt maakt dus niet uit. De pan kan de maximale wattage aan?

Dan is het een kwestie van de aardappels aan de kook brengen en dan even ondervinden met hoeveel watt je minimaal het water aan de kook kan laten... Als het water eenmaal kookt worden je aardappels niet sneller gaar namelijk, je verspilt alleen maar energie en water.

Waarbij je uiteraard een deksel op de pan laat zodat je minder energie nodig hebt, en niet teveel water gebruikt (meer water is meer energie om het aan de kook te brengen)

[ Voor 29% gewijzigd door caspar M op 08-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

eh, met hoeveel man moeten we langskomen om het met trial & error voor jou in te stellen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:01
Eens met hierboven. Dit is toch gewoon een kwestie van proberen?
Het maakt nog wel verschil met of zonder deksel op de pan. Met deksel heb je uiteraard minder vermogen nodig om de boel aan de kook te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-05 18:37
Inderdaad, gewoon uitproberen, of vraag je bij gas ook hoe hoog het vlammetje moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:25

azteke

King

Zoals Tazzios al aangeeft ken ik ook geen inductie kookplaten die je puur alleen op temperatuur instelt. Die van mij heeft geloof ik wel een functie om een bepaalde temperatuur in te stellen, maar dat gebruik ik nooit.

Mijn kookplaat heeft een schaal van 0 tot 12 en een boost functie. Aardappels koken begin ik op 12 + boost (alleen doen als je pan dat aankan, die kunnen kromtrekken bij te veel vermogen!). Zodra het water kookt zet ik hem op stand 7 of 8, en uiteindelijk kan ik op stand 3 of 4 het water kokend houden met het deksel erop.

Tip: Nooit pannen met een antiaanbaklaag op de hoogste stand zetten. Dat is heel slecht voor de pan en kan je hem binnen no time weggooien :) En koop goede pannen die gemaakt zijn voor inductie. 't Is een beetje zoeken, maar pannen die 'geschikt' zijn doen het niet altijd even goed.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
azteke schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:47:
Zoals Tazzios al aangeeft ken ik ook geen inductie kookplaten die je puur alleen op temperatuur instelt. Die van mij heeft geloof ik wel een functie om een bepaalde temperatuur in te stellen, maar dat gebruik ik nooit.
Temperatuur lijkt me uberhaupt een rare instelling.
De onderkant van de pan kan, afhankelijk van hoe goed de boel een totaal andere temperatuur hebben dan de inhoudt. Sowieso, een pan water met piepers erin, wordt bij benadering 100 graden. Want kokend water. Wat dan de temperatuur van de onderkant van de pan is, is eigenlijk helemaal niet relevant.

Welke stand van de plaat? One way to find out.
Sowieso is het waarschijnlijk niet 1 stand. Het gaat misschien wel koken op stand 4, maar pas na een half uur. Dat wil je ook niet. Dus beginnen op hoge stand, wachten tot het kookt, lager zetten en kijken bij welke stand hij blijft koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
1300 Watt... dat is ook drie keer niks. Gewoon op hoogste stand om het aan de kook te krijgen en daarna terug regelen zodat hij nog net aan de kook blijft.

Er zijn enkele platen die een sensor hebben die naar pantemperatuur kijkt, die komen omhoog in de hoeken van de plaat. Heb ik zelf nooit mee gewerkt, ik had geen zin daar 500 euro extra voor te betalen... Hier gaat willekeurig wat wat aan de kook moet op B(oost) en daarna veelal op stand 7 om het zonder deksel aan de kook te houden. Dan gaat ook gewoon de timer er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1262162

Topicstarter
Tazzios schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:34:
hardware heb je volgensmij wel. ;)
inventum type ?

inductie welke je op temperatuur instelt is mij eigenlijk onbekend.
Hoe wordt de temperatuur dan gemeten? draadje met sensor van inductie in je pan? :+
Inventum type is :VK13010ZWA
heeft twee zones, een tot max 1300 w en een tot max 1700 w
Pagina: 1