Ik heb twee PC's, voorzien van Realtek 8139 100 mb NIC's via de goedkoopste compaq hub met elkaar verbonden. Werkt goed met korte UTP kabels (5m), maar geeft geen kik (geen netwerklampje) als ik een kabel van 25m pak. Kabel is goed, is doorgepiept en op weerstand gemeten. WTF is er hier aan de hand?!
Verwijderd
25m is geen probleem voor UTP, echt niet. Eigenlijk zou je probleem niet moeten bestaan, omdat je zeker weet dat de kabel goed is.
BTW, het is Dinand.
BTW, het is Dinand.
imo kan het niet anders dan aan de kabel liggen, een netwerkkaart ziet heus geen verschil in 25 of 5 meter.... misschien een knikje erin oid, dat ie soms wel goed is en soms niet, omdat ie geen contact maakt?
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Nowhere bedoelt, of het wel CAT5-kabel is.
Twisted != Cross
Als ik het goed begrijp:
Je hebt twee PC's, die beide met een straight patchkabel verbonden zijn met je hub. Alles maakt goed contact. Als je één van deze twee korte patchkabels vervangt door die van 25 meter, blijkt die van 25 meter geen link te maken. Als je de andere korte kabel vervangt door de lange krijg je daar ook geen link.
Tsja, dan is je kabel toch echt rot, volgens mij.
- Als 'ie zelfgeknepen is, weet je zeker dat de connectoren er goed-om aanzitten en dat alles goed vast zit.
- Als het solid (stugge) kabel is; is 'ie niet geknakt geweest, want dan heb je bijna zeker een kabelbreuk.
- Je hebt verschillende poortjes van de hub geprobeerd. Ik heb mezelf weleens helemaal suf gezocht, en toen bleek de hub in kwestie gewoon een (wisselend) aantal kapotte poorten te hebben.
Twisted != Cross
Als ik het goed begrijp:
Je hebt twee PC's, die beide met een straight patchkabel verbonden zijn met je hub. Alles maakt goed contact. Als je één van deze twee korte patchkabels vervangt door die van 25 meter, blijkt die van 25 meter geen link te maken. Als je de andere korte kabel vervangt door de lange krijg je daar ook geen link.
Tsja, dan is je kabel toch echt rot, volgens mij.
- Als 'ie zelfgeknepen is, weet je zeker dat de connectoren er goed-om aanzitten en dat alles goed vast zit.
- Als het solid (stugge) kabel is; is 'ie niet geknakt geweest, want dan heb je bijna zeker een kabelbreuk.
- Je hebt verschillende poortjes van de hub geprobeerd. Ik heb mezelf weleens helemaal suf gezocht, en toen bleek de hub in kwestie gewoon een (wisselend) aantal kapotte poorten te hebben.
alle kabels 1 op 1
utp kan tot max 100 mtr
dus....
pc 100mtr hub 100mtr pc
afstand 200mrt
utp kan tot max 100 mtr
dus....
pc 100mtr hub 100mtr pc
afstand 200mrt
Misschien naief gedacht, maar zijn ook de goede paren aan beide kanten doorverbonden ?
De draadjes kleur & kleur/wit moeten als volgt gepaard zijn :
1 & 2
3 & 6 !
4 & 5 !
7 & 8
Ze simpelweg zo paren :
1 & 2
3 & 4
5 & 6
7 & 8
resulteert in kabels die het wel doen op de kortere afstanden maar juist niet op de langere afstanden.
1 & 2
3 & 6 !
4 & 5 !
7 & 8
Ze simpelweg zo paren :
1 & 2
3 & 4
5 & 6
7 & 8
resulteert in kabels die het wel doen op de kortere afstanden maar juist niet op de langere afstanden.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Het probleem zoals hierboven beschreven word met kabels echt 1 op 1 te maken levert al problemen op bij afstanden van 10 meter. (en misschien zelfs nog minder
Probleem had ik ook bij een collega van me die even snel die dingen geknepen had. FOUT
Probleem had ik ook bij een collega van me die even snel die dingen geknepen had. FOUT
Dit was het!Op dinsdag 31 juli 2001 08:42 schreef mvdejong het volgende:
Misschien naief gedacht, maar zijn ook de goede paren aan beide kanten doorverbonden ?
1 & 2
3 & 6 !
4 & 5 !
7 & 8
Ze simpelweg zo paren :
1 & 2
3 & 4
5 & 6
7 & 8
Ik ben er vanuitgegaan dat een straight kabel ook helmaal straight zou zijn.
Volgende keer toch beter opletten
Tnx Enniewee
[helemaal offtopic]
Wat een super nick.... geweldig
[/helemaal offtopic]
[/helemaal offtopic]
You thought your secrets were safe. You were wrong
Verwijderd
IddOp dinsdag 31 juli 2001 13:59 schreef 0cool het volgende:
[helemaal offtopic]
[/helemaal offtopic]
enne je hebt pas last van data verlies na 90 meter (zeg maar 100 meter dus) (is volgens mij hierboven ook al gezegd)
niet als je ze verkeerd knijpt dus
Pagina: 1