Boete door rood fietsen terecht of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.744 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikkallenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2022
Gister een boete van 169 gekregen voor door rood fietsen met speed pedelec.

Ik heb een vraag of dit wel juist is.

Ik moest rechtsaf en het stoplicht stond op rood.

Ik heb zo een tien meter voor t stoplicht een stukje op de stoep gefietst. Er was niemand op de stoep en ik heb dit zeer rustig gedaan (5km uur). Ik ben niemand tot last geweest. 10 meter na het stoplicht weer de weg op gegaan.

Ben ik feitelijk gezien wel door rood gefietst? Heeft het zin om bezwaar te maken?

Volgens mij had de agent me een boete moeten geven voor het fietsen op de stoep, ik heb niet over een stopstreep bij het rode licht of iets dergelijks gefietst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Door rood fietsen gaat niet over de streep maar over de weg die je kruist na de streep, denk ik zo. Dus ja je bent door rood gefietst.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 15:05
Als ik ergens een hekel aan heb is dat mensen die op de stoep fietsen. Hier gebruik je feitelijk de stoep om het rode licht te vermijden. Dubbel op zelfs. Als ik agent zou zijn zou ik je ook bekeuren, en ik zou de duurste bekeuring pakken. Als dat op de stoep fietsen zou zijn geweest had je die gehad, maar ik gok dat het door het rood rijden duurder was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Je moet je gewoon aan de regels houden.... PUNT...

Ik zie regelmatig dat de snelle fietser zich boven de regels te mogen stellen want hij moet snel fietsen....

zo lag er net nog eentje bijna onder de auto omdat hij nog even snel ergens langs wilde piepen....en daarmee geen voorrang verleende en stopbord negeerde...

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:51
Ik neem aan dat je staande bent gehouden?

Ligt een beetje an de agent maar het doel van je actie lijkt mij het rode licht vermijden. En ik denk ook dat je hem daarom hebt gekregen. Je kunt gewoon even het politiebureau opbellen en je vraag stellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meer mijn mening maar zeker op een speedelec vind ik de boete terecht. Dat is meer een brommer dan een fiets. En je doel was duidelijk het rode licht ontwijken en ergens rijden waar je niet thuis hoort.

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 08-10-2019 07:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Opvallend dat niemand het heeft over het feit dat hij op de stoep fietst..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Het feit dat dit een snelle fiets is, doet er verder niet toe.
Best een interessante casus! Het lijkt mij dat je inderdaad een boete moet krijgen voor het fietsen op de stoep. Dit is een boete van €55.
https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/

Lijkt me zeker de moeite waard om achteraan te gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Volledig terecht dat je een boete hebt gekregen voor het rode licht. Als ik met mijn auto besluit over het voetpad te rijden om een rood licht te vermijden krijg ik (hopelijk) ook gewoon de bekeuring. Je hebt geluk dat je niet ook nog een boete voor fietsen op de stoep hebt gekregen!

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Anoniem: 221425 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:18:
Best een interessante casus! Het lijkt mij dat je inderdaad een boete moet krijgen voor het fietsen op de stoep. Dit is een boete van €55.

Goed idee, volgende keer rij ik met de motorfiets, auto of vrachtwagen ook gewoon over de stoep. Dat het iets groter is en sneller dan een fiets, doet er niet echt toe.

Imho moet je boete krijgen voor op de stoep te rijden EN het rode stoplicht negeren/vermijden....

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 08-10-2019 07:21 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat het voor verkeerslichten niet uitmaakt waar op de weg je je bevindt. Een verkeerslicht geldt voor alle bestuurders die uit een bepaalde richting komen, ongeacht rijstrook (of in dit geval stoep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
Wij, de lezers, hebben te weinig kennis van de situatie en jouw specifieke acties tijdens het voorval. We kunnen hier van alles van vinden, maar je zult dit met de politie zelf moeten oplossen.

Over de stoep fietsen om een rood licht te ontwijken, valt trouwens onder door rood licht rijden. Of het nou een stoep, een berm, een tuin of een vliegveld is, je had volgens de verkeersregels volgens de weg met rood licht moeten gaan. Dat is wat iedereen ook verwacht en dat is ook eerlijk voor iedereen die daar de wegen wel volgt.

Denk eens andersom: je rijdt af op een rood licht via een fietspad. Een paar tellen later rij je op een stuk weg na het rode licht, zonder dat er groen licht voor is geweest. Een agent kijkt niet steeds naar jou, maar bijvoorbeeld alleen net voor en net na de actie. Enige officiële optie daar is dan dat je door rood licht bent gereden.

Nu je toegeeft via een stoep te gaan, hoor je eigenlijk nog een extra boete te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Anoniem: 221425 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:18:

Ik zie 'm al voor de rechter staan: "Nee, ik reed over de stoep om het rode licht te vermijden"
Rechter: Whut ..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Ik gok dat je niks had gekregen als je een stukje op de stoep gelopen had en dan na een paar meter weer was opgestapt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
croxz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:24:
Ik denk dat het voor verkeerslichten niet uitmaakt waar op de weg je je bevindt. Een verkeerslicht geldt voor alle bestuurders die uit een bepaalde richting komen, ongeacht rijstrook (of in dit geval stoep).
Dat is onjuist. Een stoep die rechtsaf gaat, kan los staan van een fietspad of algemene weg die rechtsaf slaat.

Los van het feit dat TS die stoep als in- en uitvoeg strook voor een fietspad/weg gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Playa del C. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:27:
[...]

Dat is onjuist. Een stoep die rechtsaf gaat, kan los staan van een fietspad of algemene weg die rechtsaf slaat.

Los van het feit dat TS die stoep als in- en uitvoeg strook voor een fietspad/weg gebruikt...
Dan nog gebruikte de TS de stoep om het rode licht te vermijden. Dit rode licht was dus wel gewoon voor hem bedoeld.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

TTLCrazy

Listen to Frankie

"Ik heb bewust de regels overtreden maar probeer mij eronderuit te wurmen, mag dat ?"

Kom op nou zeg, wees een vent en pak die bekeuring, je weet zelf drommels goed dat je fout zat.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Het enige wat je volgens mij kan aanvechten is of een speed pedelec een fiets of een bromfiets is? Is het een fiets dan kom je op 95 euro uit, is het een bromfiets dan kom je op 160 euro uit.

Echter verwacht ik wel dat als je hierover in protest gaat, dat men de situatie gaat herbekijken en dat je er een 55 euro voor over de stoep fietsen bijkrijgt, waardoor je netto bijna evenveel kwijt bent.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Wat een asociaal rijgedrag. Waarom stop je niet gewoon voor rood? En waarom rijdt je over de stoep?

Art. 5 waardig dit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Leoon. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:26:
Ik gok dat je niks had gekregen als je een stukje op de stoep gelopen had en dan na een paar meter weer was opgestapt.
Klopt, op dat moment ben je een voetganger. En die mag gewoon het voetpad gebruiken. Ook al is het om het rood te vermijden...

Beetje zelfde situatie als zebrapad. Met de fiets heb je geen voorrang (al denkt iedereen van wel); als je afstapt, heb je wel de voordelen van een voetganger en heb je wel voorrang.

[ Voor 4% gewijzigd door SadisticPanda op 08-10-2019 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:36
ik denk dat we hier wettelijk gezien niet kunnen spreken over "fietsen op de stoep" maar meer van "rijden op de stoep" aangezien een speed pedelec wordt gezien als 45km/h brommer. Maar IANAL
Voor de rest stoplicht boete geheel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

yakmak schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:34:
[...]

Dan nog gebruikte de TS de stoep om het rode licht te vermijden. Dit rode licht was dus wel gewoon voor hem bedoeld.
Het is inderdaad niet dat je opeens een voetganger wordt als je een stukje over de stoep fietst om een verkeerslicht heen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
En weer een huilende snowflake met speedpedelec die denkt dat er andere regels voor m gelden op de “weg” waar ie thuis hoort.
Je hebt gewoon 1 boete te weinig gehad en je hebt vast een brommer kenteken op je speed pedelec, dus boete voor brommer is gewoon terecht.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erikkallenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2022
1. Ja het is niet netjes. Dat men me associaal vindt kan ik me in vinden.

2. De agent heeft me aangeraden bezwaar te maken. Altijd doen was zijn antwoord.

3. Er zijn 400.000+ mensen die per jaar bezwaar maken. Allemaal net zo associaal als ik die liever niet 100+ euro aan de belasting geven.

4. Nogmaals zelfs de agent zei, probeer het gewoon. Dat is mijn advies mens tot mens.

Ik ben gaan nadenken en vroeg me af of de boete juist is of niet. Had ik bijv. Met de fiets in de hand gelopen was er niets aan de hand geweest.

De vraag is terecht of niet... Stoplicht of boete voor stoep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Toch een beetje vreemde reacties hier, wat mij betreft.
- 'Iedereen' fietst wel eens een stukje over de stoep. Als er geen voetgangers zijn, is dat wat mij betreft echt niet asociaal...
- Als je over een stoep fietst, pas je je snelheid aan. TS geeft aan dat hij dat inderdaad ook heeft gedaan.
- Over de stoep fietsen is verboden.
- Door rood licht fietsen is verboden.

De vraag is nu: Voor welke overtreding moet hij een bekeuring krijgen? Of voor beide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33

Blokker_1999

Full steam ahead

croxz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:24:
Verkeerslichten zijn er voor het verkeer op de rijbaan te regelen. Het voetpad valt daar niet onder. een voetganger die aan een kruispunt afgedekt met lichten de baan wil oversteken heeft wel lichten, maar op het voetpad zelf zal je nooit lichten vinden. Op een voetpad horen evenwel ook geen voertuigen thuis (al zijn daar weer enkele uitzonderingen op, maar een fiets hoort er niet). Dus hoewel het verkeerslicht er niet van toepassing is, hoort ts er ook niet te rijden met zijn fiets en bestaat er dus een kans dat je de boete inderdaad kunt aanvechten om van het roodrijden af te geraken en in plaats daarvan een boete te krijgen voor het fietsen op het voetpad.

En kunnen we aub niet op de man spelen? Ik zie hier velen met het vingertje naar TS wijzen alsof hij een zware crimineel is maar denk dat hij ondertussen ook wel door heeft dat hij een fout heeft gemaakt. En ik betwijfel dat met al die reacties (waarvan er ongetwijfeld een deel het ooit zelf ook heeft gedaan, I know I have) TS nog veel zin heeft om zelf te reageren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:33
erikkallenberg schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:44:

Ik ben gaan nadenken en vroeg me af of de boete juist is of niet. Had ik bijv. Met de fiets in de hand gelopen was er niets aan de hand geweest.
Ik denk dat je dan als voetganger beschouwd wordt dus dat zou geen probleem zijn maar dat is biet relevant want dat is er niet gebeurd.

Waarschijnlijk dacht de agent dat je dit bewust deed om het licht te vermijden en dat is niet de bedoeling...

[ Voor 12% gewijzigd door FragileM64 op 08-10-2019 07:53 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:08

OmeJoyo

This is me

Wat mij betreft krijg je beide boetes want je ziet blijkbaar niet het echte probleem hier. Je hebt een honds asociale actie uitgehaald en heel eerlijk tegen jezelf, is dit de eertse keer dat je dit doet? Zijn er andere regels die je net even naar je eigen hand zet? Ik ben vrij zeker dat het antwoord ja is.

Dan, het doel van de staandehouding. Dat zou toch overduidelijk moeten zijn dat je gaat nadenken over waar je nu eigenlijk mee bezig bent. Zeker een bestuurder van een speed pedelec zou zich ten volle moeten beseffen dat hij een dergelijk bijzonder voertuig bestuurd dat de aandacht sowieso al op hem gericht is, gelukkig maar want een fiets met 45 kilometer per uur is voor veel weggebruikers nog een enorme verrassing.

Maar nee, niets is minder waar je opent een topic op tweakers om zeker te weten dat je niet te veel veel leergeld is gerekend. En hoe open je dat topic, met alle excuses dat jouw overtreding eigenlijk niet zo erg is. :F

Ik kan er echt niet bij dat er blijkbaar zulke kortzichtige mensen in de wereld zijn die niet gewoon hun verstand gebruiken en de consequenties van hun daden accepteren.

Ik rij ook wel eens te hard en heb ook wel een een gesloten verklaring genegeerd of op de stoep geparkeerd, maar ik ging niet lopen huilen dat ik daar een bon voor heb gekregen, want al had op dat moment er niemand last van, dat had door de kleinste verandering anders kunnen zijn.

Bovendien als jij de stoep op fietst, doet morgen de volgende het ook en moet ik mijn kinderen uitleggen dat er nu eenmaal mensen zijn die het niet begrijpen.

Succes met bezwaar maken, ik hoop dat het niet lukt en je er veel moeite in hebt gestoken en uiteindelijk het licht ziet. Want nu is dat zeker nog niet het geval.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Anoniem: 221425 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:45:
Toch een beetje vreemde reacties hier, wat mij betreft.
- 'Iedereen' fietst wel eens een stukje over de stoep. Als er geen voetgangers zijn, is dat wat mij betreft echt niet asociaal...
- Als je over een stoep fietst, pas je je snelheid aan. TS geeft aan dat hij dat inderdaad ook heeft gedaan.
- Over de stoep fietsen is verboden.
- Door rood licht fietsen is verboden.

De vraag is nu: Voor welke overtreding moet hij een bekeuring krijgen? Of voor beide?
Alles mag, zolang niemand/politie het niet ziet of weet.

Voor mijn part beide. Kans is ook groot dat de rechter van zelfde mening is..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38

knakworst

Get more sats!

Als ik de Tweakers gemeenschap zo zie zijn we wel een heel heilig volk bijelkaar.

Ja het mag niet, maar ik denk dat bijna iedereen wel eens zoiets uithaalt. De boete voor door rood rijden feitelijk onjuist is omdat je dat niet gedaan hebt, maar wel door een andere overtreding te begaan. Boete zou dus feitcode M R 110 moeten zijn, 95 euro boete. Of je dan die boete moet betalen bij bezwaar, of er gehele kwijtschelding plaatsvindt, geen idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:23
knakworst schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:56:
Als ik de Tweakers gemeenschap zo zie zijn we wel een heel heilig volk bijelkaar.

Ja het mag niet, maar ik denk dat bijna iedereen wel eens zoiets uithaalt. De boete voor door rood rijden feitelijk onjuist is omdat je dat niet gedaan hebt, maar wel door een andere overtreding te begaan. Boete zou dus feitcode M R 110 moeten zijn, 95 euro boete. Of je dan die boete moet betalen bij bezwaar, of er gehele kwijtschelding plaatsvindt, geen idee.
Onzin. Het mag niet en als je het toch doet.. dan moet je ook zelf voor de consequenties op draaien.
Zeker ik rij ook wel eens te hard op de snelweg.. maar als ik daarop een bekeuring pak ga ik echt geen topic aanmaken met de vraag wat mijn rechten zijn. Ik heb zelf die fout gemaakt.. ik draai zelf voor de kosten op.
Ik kan me precies vinden in wat @OmeJoyo schrijft. Het gaat hier niet om hoe heilig we allemaal zijn. het gaat hier om inzicht in je eigen acties.

@erikkallenberg De reden dat de agent tegen je zegt dat je in bezwaar moet gaan is hoogstwaarschijnlijk om van het gezeur af te zijn. Hij probeert je iets bij te brengen (anders had hij het, als mens tot mens, wel bij een waarschuwing gelaten.. denk daar maar eens over na) en jij gaat lopen zeveren aan zijn kop dat je het er niet mee eens bent.. Dan zou ik als agent ook zeggen "Weet je wat je doet, je moet even bezwaar aan tekenen" .. die man weet echt wel dat jij je gelijk niet gaat halen maar is op deze manier wel van je gezwets af.

Denk nog even heel hard na en probeer een les te trekken uit deze ervaring.
Je begaat twee overtredingen en denkt oprecht nog in je gelijkt te staan.. onvoorstelbaar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

SadisticPanda schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:20:
[...]

Goed idee, volgende keer rij ik met de motorfiets, auto of vrachtwagen ook gewoon over de stoep. Dat het iets groter is en sneller dan een fiets, doet er niet echt toe.

Imho moet je boete krijgen voor op de stoep te rijden EN het rode stoplicht negeren/vermijden....
Als je dat met 5 km per uur doet is het goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik zou gewoon aangeven: Joh, jullie hebben mij de verkeerde boete gegeven. Ik wil wel betalen maar ik fietste over de stoep. Dit klopt ook gewoon, want als je door rood fietste moest je fiets zich op de rijbaan begeven.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
Gisteren exact dezelfde situatie gehad, alleen was ik net iets 'braver'.
Stop even, stap af, wandel voorbij het rode licht op de stoep en stap weer op voorbij de draai.
(Ik wilde afslaan naar rechts)
Het duurt misschien 5 seconden langer, maar geen discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
Je mag sowieso niet op de stoep fietsen. Het feit dat iedereen dat wel is doet wil niet gelijk zeggen dat het algemeen geaccepteerd wordt. Auto's op het fietspad is ook een absolute no-go. Waarom zou daar een verschil in zitten? Eveneens voetgangers die op de weg lopen.

Wat dat betreft terecht, hoe vervelend het ook is. Ik zie zoveel mensen door rood fietsen waarna het stoplicht meestal nog geen vijf seconden later op groen springt. Als je zulke haast hebt, sta dan óf eerder op, of wacht gewoon netjes.

Je hebt zelfs een boete te weinig gekregen. Naar mijn idee kom je er dus met een boete alleen voor het door rode licht rijden nog goed vanaf. Regels zijn regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Bekeuring krijgen voor door rood fietsen. Dat is me nog nooit gelukt en fiets chronisch door rood anders doe ik er een uur of 2 langer over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
plot-twist:
bij het stoplicht hing een bordje met de tekst 'rechtsaf voor fietser vrij' :+

(dan was TS nog de sjaak want hij is geen fietser :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
3. Er zijn 400.000+ mensen die per jaar bezwaar maken. Allemaal net zo associaal als ik die liever niet 100+ euro aan de belasting geven.
Als je geen 100+ euro aan de belasting pleegt moet je niet door rood rijden. Niet eerst bewust 2 overtredingen begaan en dan gaan janken als je erop aangesproken wordt, het is mooi als je er mee weg komt maar accepteer het gewoon als je erop aangesproken wordt.
Let er wel op dat je dan dus echt moet lopen met de fiets in de hand. Oftewel stoppen met fietsen, stilstaan en dan pas beginnen met lopen. Niet zoals jij het waarschijnlijk bedoelt : been over het frame en dan een beetje uitrollend / steppend zeggen te lopen...
Die vraag is supersimpel te beantwoorden :
- Heb jij de intentie gehad om door rood te rijden (lijkt me ja)
- Heb jij de intentie gehad om over de stoep te rijden (lijkt me wederom ja)

Oftewel het zou terecht zijn als je voor 2 overtredingen 2 bekeuringen krijgt, feitelijk is het dus onterecht dat jij maar 1 bekeuring hebt gehad.
Oftewel als het terecht of niet je echt zo hoog zit, dan moet je even een brief naar de OvJ sturen dat je nog een 2e boete ook moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Anoniem: 1248170 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:19:
Bekeuring krijgen voor door rood fietsen. Dat is me nog nooit gelukt en fiets chronisch door rood anders doe ik er een uur of 2 langer over.
Hoeveel km leg jij af per dag met je fiets? 1000km in stedelijk gebied? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:01
1. Ja het is niet netjes. Dat men me associaal vindt kan ik me in vinden.

2. De agent heeft me aangeraden bezwaar te maken. Altijd doen was zijn antwoord.

4. Nogmaals zelfs de agent zei, probeer het gewoon. Dat is mijn advies mens tot mens.

Ken de context niet maar hij krijgt 100x per dag naar zijn hoofd geslingerd dat de boete onterecht is. Dit is waarschijnlijk zijn standaard reactie: "Gewoon proberen" (dan is hij van het gezeur af en hij kan op dat moment toch niks doen).

Je moet zelf weten wat je doet maar als je eerlijk naar jezelf bent dan is die boete gewoon terecht. Je bent bewust op de stoep gaan fietsten om het rode licht te ontwijken. Stel de boete op de stoep is goedkoper dan is dat in het vervolg voor iedereen een goedkope exit. Wat ook weer niet wenselijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1225620

(...)
(...)
Zo te lezen ben je staande gehouden en heeft de agent een “opvoedend gesprek” met je gevoerd.

Wel opvallend dat daarin lijkt te worden “aangeraden” om in bezwaar te gaan. Of was het gewoon de uitleg van het proces verbaal en werd je gewezen op je recht om in bezwaar te gaan?

Heb je een verklaring afgegeven? Heb je een cautie gekregen? Welke feiten-codes staan er op het proces verbaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1225620 op 08-10-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Je hebt een speed pedelec, die staat gelijk aan een bromfiets, dus ja, 160 euro (plus 9 euro administratiekosten) voor negeren rood licht is dan ook terecht.

Eigenlijk heb je nog geluk gehad, want je had ook een boete erbij kunnen krijgen voor het negeren van het verplichte fietspad, dus het scheelt je 95 euro. En natuurlijk zegt de agent dat je in bezwaar mag, want dat is nu eenmaal je recht. Maar lees ik je eigen omschrijving, dan heeft bezwaar geen enkele zin en veroorzaak je alleen nog maar meer overlast door misbruik te maken van dat recht op bezwaar. Die diensten hebben het al megadruk doordat er zoveel mensen denken dat de regels niet voor hen gelden.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:03
Heel eerlijk gezegd fiets ik ook wel eens een stukje over de stoep, maar niet om een stoplicht te ontwijken. Wel als er een rij geparkeerde auto's op mijn weghelft staat en er meent weer iemand in zijn auto nog net even mij voorbij te moeten schieten om vervolgens voor mijn neus vol in de rem te gaan. Vaak had ik op de fiets nog makkelijk tussen de geparkeerde auto's en tegenliggers door gekund, maar als er een auto voor je neus staat dus niet. Als de stoep dan vrij is schiet ik er ook rechts voorbij. Natuurlijk mag het niet en als ik er een bekeuring voor zou krijgen, so be it. Maar als je dagelijks op deze manier wordt afgesneden ga je je zelf ook anders gedragen. Het is niet goed te praten maar op een gegeven moment ben je het moe om telkens door andermans asociaals gedrag in de knoop te komen.

Over de stoep rechts voorbij een stoplicht dan, ik vind het eigenlijk best dom. De kans dat er iemand van een andere richting dezelfde straat in komt rijden als jij in wil is natuurlijk aanwezig en dan kom jij van een onverwachte hoek vanuit de stoep opeens de straat op schieten achter het stoplicht. Wat mij betreft terechte bekeuring en ik zou zelf geen bezwaar maken maar op de blaren zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
Wat is dat nou weer voor reactie. Omdat je er anders, wat overdreven die twee uur, wat langer over doet riskeer je de veiligheid en die van andere maar. Ik heb altijd moeite met zulke egoïstische gedachtes. En dan altijd die soortgelijke reacties. "Ja, maar ik let wel goed op.""Ja, maar er is dan bijna niemand op de weg."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens mij is dit een geval die vrij vergelijkbaar is met situaties waar je automobilisten heel vaak dubbel voor bekeurd ziet worden (bv bij wegmisbruikers / blik op de weg): Die pakken bv de baan voor rechtsaf / linksaf om rechtdoor te gaan. Als het verkeerslicht voor rechtdoor dan op rood staat, dan is die automobilist te pakken voor twee overtredingen: Niet de juiste richting volgen van de pijlen die op de weg staan, en door rood rijden. In dit geval kan imho TS dus ook tweemaal bekeurd worden en is het niet of-of.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De stoep is onderdeel van de weg. Buiten het feit dat je uiteraard niet op de stoep mag fietsen, geldt het verkeerslicht dus gewoon voor jou als fietser. Waar je met je fiets op de weg bent is voor het stoplicht niet relevant.

Als het stoplicht geldt voor naar rechts gaan en geldt voor jou als verkeersdeelnemer (want je was geen voetganger) dan is stoep of geen stoep niet relevant en ben je door het rode licht gegaan.

Volgens mij had je het strikt genomen kunnen vermijden door
naar de stoep te gaan
afstappen en lopen met de fiets (dan ben je voetganger en geen bestuurder, al weet ik dit niet zeker met de speed pedelec)
Dan voorbij het kruispunt weer de weg op en fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:07

Wvr

pfff wat een topic op deze dinsdag morgen, je weet dat je niet door rood mag rijden met de fiets auto......

dus wees sportief en betaal hem gewoon zodat je er van af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:21
precies doe ik ook bijna dagelijks. Ben wel 1x aangereden door een auto terwijl in door het rode licht rende. Maar dat deed ik juist om uit de klauwen van de wouten* te blijven omdat ik op een stukje ervoor ook al door rood licht was gelopen en ze dit gezien hadden... Heb achteraf geen boete gekregen, wel bijna 2 weken ziekenhuisbezoek, maand niet lopen en weken op krukken. Om de verveling te doden kreeg ik ook nog een Nintendo Game&Watch met Donkey Kong... Best erg.

* nu ze zelf hun chatbot Wout noemen zie ik het probleem van dit koosnaampje helemaal niet meer.

Altijd goed blijven opletten als je door rood licht loopt, fietst of rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Een boete betalen is nooit leuk. Zelfs al is ze helemaal terecht.
Verzet aantekenen kan best, en soms heb je zelfs geluk.

Maar in jouw geval zou ik het niet riskeren. In BE kom je dan voor de politierechter en bekijkt hij/zij de zaak opnieuw. Grote kans dat die rechter dan zegt: "je hebt gelijk, er is een fout gemaakt: ze zijn vergeten te beboeten voor rijden op de stoep. De boete komt er dus bij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@erikkallenberg Maak gewoon bezwaar als je dat wilt. je ziet vanzelf wel hoe het loopt.

In veel gevallen mag je met de fiets altijd rechtsaf. dus is de vraag of het verkeerslicht rood was om rechtsaf te slaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 08-10-2019 09:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik denk persoonlijk dat je aangaf het er niet mee eens te zijn (in discussie ging) en dat hij daarom dit antwoord gaf om er vanaf te zijn
Tsja, daar kunnen we nog 10 pagina's over volschrijven. De meningen hier zijn niet zo relevant. De politieagent vond een boete voor rood licht terecht en zijn mening is WEL relevant. Als je het daar niet mee eens bent, dan kan je naar de rechter. Bedenk je wel wat je argument daar gaat zijn: ik wilde niet wachten voor het rode licht dus ging over de stoep zal denk ik niet heel sterk zijn in je overtuiging naar de rechtbank toe.
Wat is door rood licht rijden precies? Artikel 79 van het RVV 1990 schrijft voor dat bij een verplichting tot stoppen – wat dus het geval is bij rood licht – de bestuurder voor een voor hem bestemde stopstreep moet stoppen. Als komt vast te staan dat het voertuig niet is gestopt voor de stopstreep, dan wordt geacht dat niet is gestopt voor rood licht en is er dus door rood gereden.
(Hoge Raad 7 juni 1994, DD 1994, 381.)
Op basis van jouw verhaal kan ik concluderen dat je hier aan voldoet. Je had moeten stoppen voor de stopstreep want dat was jouw plek op de weg. Ipv daarvan koos je er voor om via de stoep verder te fietsen, waardoor je dus niet voldeed aan de verplichting om te stoppen.

[ Voor 29% gewijzigd door We Are Borg op 08-10-2019 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
OmeJoyo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:55:
Wat mij betreft krijg je beide boetes want je ziet blijkbaar niet het echte probleem hier. Je hebt een honds asociale actie uitgehaald en heel eerlijk tegen jezelf, is dit de eertse keer dat je dit doet? Zijn er andere regels die je net even naar je eigen hand zet? Ik ben vrij zeker dat het antwoord ja is.

Dan, het doel van de staandehouding. Dat zou toch overduidelijk moeten zijn dat je gaat nadenken over waar je nu eigenlijk mee bezig bent. Zeker een bestuurder van een speed pedelec zou zich ten volle moeten beseffen dat hij een dergelijk bijzonder voertuig bestuurd dat de aandacht sowieso al op hem gericht is, gelukkig maar want een fiets met 45 kilometer per uur is voor veel weggebruikers nog een enorme verrassing.

Maar nee, niets is minder waar je opent een topic op tweakers om zeker te weten dat je niet te veel veel leergeld is gerekend. En hoe open je dat topic, met alle excuses dat jouw overtreding eigenlijk niet zo erg is. :F

Ik kan er echt niet bij dat er blijkbaar zulke kortzichtige mensen in de wereld zijn die niet gewoon hun verstand gebruiken en de consequenties van hun daden accepteren.

Ik rij ook wel eens te hard en heb ook wel een een gesloten verklaring genegeerd of op de stoep geparkeerd, maar ik ging niet lopen huilen dat ik daar een bon voor heb gekregen, want al had op dat moment er niemand last van, dat had door de kleinste verandering anders kunnen zijn.

Bovendien als jij de stoep op fietst, doet morgen de volgende het ook en moet ik mijn kinderen uitleggen dat er nu eenmaal mensen zijn die het niet begrijpen.

Succes met bezwaar maken, ik hoop dat het niet lukt en je er veel moeite in hebt gestoken en uiteindelijk het licht ziet. Want nu is dat zeker nog niet het geval.
Honds asociaal, ach, dat ligt ook een beetje aan de stoep.
Ik doe hetzelfde dagelijks. Een stoep waar geen voetgangers lopen. In plaats van achteraan de rij van mensen die rechtdoor moeten aansluiten, rij ik rustig (stapvoets) de stoep op, en als het groen is sla ik rechtsaf over het hoekje stoep. Er is niemand die hier last van kan hebben, dus zo asociaal kan ik het niet vinden.

Aan de andere kant, als ik een boete krijg weet ik dat het terecht is, en zal ik verder ook niet morren.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

erikkallenberg schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:11:
Volgens mij had de agent me een boete moeten geven voor het fietsen op de stoep, ik heb niet over een stopstreep bij het rode licht of iets dergelijks gefietst
Hij had je gewoon 2 boetes moeten geven.
Je bent gematst.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Okee, willen alle moraalridders zich achter de afrastering plaatsen? :+

Mooi, dan kunnen we het nu even hebben over de situatie. Vraag. Als je over de busbaan rijdt, en de hoofdrijbaan rood heeft, waar de busbaan geen stoplicht heeft - rij je dan onterecht over de busbaan? Of door rood? Of beide? Bedenk bijvoorbeeld een taxichauffeur, waarvan de vergunning voor de busbaan een dag is verlopen.

Ik heb even geen jurisprudentie. Maar, er zijn twee overwegingen. Persoonlijk vermoed ik dat de taxichauffeur een boete krijgt voor het volgen van de busbaan, en niet voor het door rood rijden.

Toch denk ik dat aanvechten wel zin kan hebben, maar niet voor € 169. Immers, als er géén jurisprudentie is, dan geeft dit wel een heel lelijk precedent. De suggestie is immers dat brommers maar beter over de stoep kunnen gaan rijden, iets wat de machten allicht willen tegenhouden. Zelfs al zou je winnen, ligt beroep voor de hand.

De andere afweging - verzoeken om coulance omdat je niemand hebt dwarsgezeten - kan je trouwens denk ik wel vergeten wanneer een agent PV heeft opgemaakt. Oom agent heeft de mogelijkheid iets door de vingers te zien, maar een OvJ of rechter heeft daar verder lak aan.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 13:40
Typisch een gevalletje van de wet licht overtreden voor je eigen gemak. Door rood lopen, fietsen op de stoep, we doen het allemaal wel eens. Het mag niet, maar heel erg is het allemaal niet. Dit keer ben je er helaas (terecht) wel voor bekeurd en het zou je sieren als je het accepteert en gewoon betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

hexta schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Honds asociaal, ach, dat ligt ook een beetje aan de stoep.
Ik doe hetzelfde dagelijks. Een stoep waar geen voetgangers lopen. In plaats van achteraan de rij van mensen die rechtdoor moeten aansluiten, rij ik rustig (stapvoets) de stoep op, en als het groen is sla ik rechtsaf over het hoekje stoep. Er is niemand die hier last van kan hebben, dus zo asociaal kan ik het niet vinden.

Aan de andere kant, als ik een boete krijg weet ik dat het terecht is, en zal ik verder ook niet morren.
Dat vind ik ook een beetje de conclusie. Hoe (honds)-asociaal de actie was is moeilijk in te schatten. Waarschijnlijk viel dat wel mee. Maar tegelijkertijd vind ik niet dat je moet morren over de boete die je net gekregen hebt, tenzij het echt overduidelijk geen actie was om het rode licht te omzeilen. Want ze is gewoon terecht.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-07 08:24
Nou dit is echt weer typisch sommige lui hier op tweakers. Jullie kennen de TS niet en jullie zijn er ook niet bij geweest toen dit is gebeurden, dus waarom oordelen jullie dat de TS nog net niet moet branden?

Wat hier gebeurt is dat je je ongenoegen van wat *jij* ooit hebben mee gemaakt in het verkeer door asociale medeweggebruikers projecteert op de TS. Kap hier is mee als je niks fatsoenlijk te melden hebt.

[sarcasme mode]
Vooral lekker vanuit een emotie reageren, daarmee zijn we als mensheid ook echt ver gekomen.
[/sarcasme mode]

alsjeblieft zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Tjahneee schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:59:
Nou dit is echt weer typisch sommige lui hier op tweakers. Jullie kennen de TS niet en jullie zijn er ook niet bij geweest toen dit is gebeurden, dus waarom oordelen jullie dat de TS nog net niet moet branden?
Misschien omdat hij bekent meerdere overtredingen te begaan en daarna huilend op tweakers een oplossing komt zoeken ??

Please zeg wees een man en betaal gewoon .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:10

The Zep Man

🏴‍☠️

Even zonder emotie, en ik negeer even dat het om een Speed Pedelec gaat. Voor het gemak ga ik uit van een fietser.

De fietser vermeed een rood licht door over de stoep te fietsen en rechtsaf te slaan. Op de fiets rechtsaf slaan voor een rood licht mag niet, tenzij het expliciet is toegestaan. Ik ga er even vanuit dat het in deze situatie niet mocht, anders was TS wel netjes over de weg gegaan.

Het komt er allemaal op neer dat TS niet afstapte. Als hij was afgestapt en over de stoep was gelopen dan was hij een voetganger en was er niets aan de hand. Omdat hij echter op zijn fiets bleef zitten blijft hij een bestuurder. Snelheid maakt hierbij niet uit.

Conclusie:
• De boete voor het rode licht is terecht. Ik verwacht dat een rechter dat ook zo ziet, omdat de bestuurder niet was afgestapt. De berm pakken met een auto om een rood licht te vermijden zal ook niet geaccepteerd worden als argument.
• Eigenlijk zou TS ook een boete moeten krijgen voor het fietsen op de stoep.
• Het gebruik van een Speed Pedelec in plaats van een fiets maakt geen verschil voor de genoemde conclusies. Mogelijk zijn er nog andere factoren waardoor TS niet correct bezig was (wel/geen verplicht fiets/bromfietspad, etc.), maar daarvoor is er te weinig informatie.

Advies aan TS:
Betaal voor deze levensles.

Dit is allemaal gebaseerd op de gegeven informatie. Ben geen jurist, dus neem het allemaal met een korrel zout. Stap even buiten dit topic, en geniet verder van het leven. Het is niet de moeite waard om hier boos over te worden. :)

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 08-10-2019 09:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-07 08:24
Hij vraagt toch gewoon om advies de rest verzin jij eromheen.
leekers schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:08:
[...]

Misschien omdat hij bekent een overtreding te begaan en daarna huilend op tweakers een oplossing komt zoeken ??

Please zeg wees een man en betaal gewoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Je heb geluk dat je er maar 1 gehad heb.

Als wel iets vervelends is aan fietsers is het wel dat ze zich niet aan de regels houd.

Je had er drie moeten krijgen. Door Rood fietsen, niet volgen van de verplichte rijstrook en op de stoep rijden...

Jammer dat er met 1 weg ben gekomen...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

TS stapt wel makkelijk over het feit heen dat voor de Speed Pedelec geen fietsregels gelden maar bromfiets regels. En moraalridders zijn we allemaal als het ons uitkomt, mijzelf incluis. O-)
Een speed-pedelec (‘high speed e-bike’) is een tweewieler met elektrische trapondersteuning tot maximaal 45 kilometer per uur. Voor de speed-pedelec gelden dezelfde regels als voor de bromfiets. De speed-pedelec moet een gele bromfietskentekenplaat hebben om op de openbare weg te mogen rijden. De bestuurder is minimaal 16 jaar en in bezit van een bromfietsrijbewijs (rijbewijs AM). Het dragen van een goedgekeurde bromfietshelm (norm ECE 22.05) of een goedgekeurde speed-pedelec-helm (norm NTA 8776:2016) is verplicht. Een speed-pedelec rijdt op een fiets/bromfietspad of op de rijbaan, dus niet op een fietspad!
Wat mij betreft betalen en heel stilletjes in een hoekje gaan zitten :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Septimamus schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:39:
[...]

Wat is dat nou weer voor reactie. Omdat je er anders, wat overdreven die twee uur, wat langer over doet riskeer je de veiligheid en die van andere maar. Ik heb altijd moeite met zulke egoïstische gedachtes. En dan altijd die soortgelijke reacties. "Ja, maar ik let wel goed op.""Ja, maar er is dan bijna niemand op de weg."
Precies.. en vervolgens sta je als automobilist te wachten voor een rood verkeerslicht omdat de fietsers groen hebben.. die er allang niet meer zijn.. want die zijn al door rood gereden :(

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

Tazzios

..

The Zep Man schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:10:
Even zonder emotie:
De fietser vermeed een rood licht door over de stoep te fietsen en rechtsaf te slaan. Op de fiets rechtsaf slaan voor een rood licht mag niet, tenzij het expliciet is toegestaan. Ik ga er even vanuit dat het in deze situatie niet mocht, anders was TS wel netjes over de weg gegaan.

Het komt er allemaal op neer dat TS niet afstapte. Als hij was afgestapt en over de stoep was gelopen dan was hij een voetganger en was er niets aan de hand. Omdat hij echter op zijn fiets bleef zitten blijft hij een bestuurder. Snelheid maakt hierbij niet uit.

Conclusie:
• De boete voor het rode licht is terecht. Ik verwacht dat een rechter dat ook zo ziet, omdat de bestuurder niet was afgestapt. De berm pakken met een auto om een rood licht te vermijden zal ook niet geaccepteerd worden als argument.
• Eigenlijk zou TS ook een boete moeten krijgen voor het fietsen op de stoep.

Advies aan TS:
Betaal voor deze levensles.

Dit is allemaal gebaseerd op de gegeven informatie. Ben geen jurist, dus neem het allemaal met een korrel zout. Stap even buiten dit topic, en geniet verder van het leven. Het is niet de moeite waard om hier boos over te worden. :)
Ow ik zie een leuke casus! Wat als je de auto aan de hand houdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

Jrz

––––––––––––

Fietspad is verplicht. Anders is de boete 55€

De uitgeschreven boete is onjuist. Nu is de vraag of je überhaupt nog een andere boete zou mogen krijgen.

Overigens kon je het allemaal legaal doen als je die 3 meter even afgestapt was voor het voetpad.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 13:40
SRich schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:15:
Je heb geluk dat je er maar 1 gehad heb.

Als wel iets vervelends is aan fietsers is het wel dat ze zich niet aan de regels houd.

Je had er drie moeten krijgen. Door Rood fietsen, niet volgen van de verplichte rijstrook en op de stoep rijden...

Jammer dat er met 1 weg ben gekomen...
Er zijn geen doden gevallen hè?

Als er iets vervelend is aan voetgangers, is het wel dat ze zich niet aan de regels houden.
Als er iets vervelend is aan automobilisten, is het wel dat ze zich niet aan de regels houden.
Als er iets vervelend is aan andere mensen, is het wel dat ze zich niet aan de regels houden.

Altijd zeiken als het om iemand anders gaat, maar zijn we zelf allemaal 100% heilig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Amras schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Er zijn geen doden gevallen hè?

Als er iets vervelend is aan voetgangers, is het wel dat ze zich niet aan de regels houden.
Als er iets vervelend is aan automobilisten, is het wel dat ze zich niet aan de regels houden.
Als er iets vervelend is aan andere mensen, is het wel dat ze zich niet aan de regels houden.

Altijd zeiken als het om iemand anders gaat, maar zijn we zelf allemaal 100% heilig?
Zegt degene met de racefiets in zijn hand.. typisch..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik sluit hierbij dit topic. De discussiewaarde is minimaal en ik zie vooral mensen die het nodig vinden om te TS erop te wijzen hoe asociaal hij wel niet was. De TS weet zelf ook wel wat zijn opties zijn. Openhouden is in mijn ogen daarom zinloos.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.