ADSL via hub sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb de search al gebruikt maar weinig gevonden.

Ik heb hier adsl heb het altijd geshared via een linux bak maar nu wil ik het es anders proberen.

Ik heb nu de UTP kabel die uit mijn adsl ethernet kastje in een hubje geprikt en mijn andere 3 pcŽs ook.

Adsl ethernet kastje heeft ip 10.0.0.138
Deze pc heeft ip-adress 10.0.0.150 (win2k) (altijd aan)
Pc 2(laptop) heeft 10.0.0.151 (win95)
en pc 3 heeft 10.0.0.152 (win2k)

Iedere pc kan inbellen maar ik heb nu nog adsl-comfort en kan dus maar 1 x inbellen dus er kan maar 1 pc internetten enz

Is het nu op een of andere manier mogelijk om de inet verbinding toch te sharen omdat er in iedere pc nu maar 1 nic zit wil mij dit niet helemaal lukken

Iemand hier ervaring mee of iemand suggesties?

Alvast bedankt

DaFearLess

specs : http://specs.tweak.to/7435

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 14:42
Zie m'n sig... ;)

Werk perfect.... :)

• DaFearLess
  • Niet online
is dit zoŽn tweak dat als planet of kpn er achter komt dat ik mijn internet kwijt bent :) ?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Nee hoor het maakt KPN niets uit want het veranderd niets aan de service zelf.
Alcatel is de'r wat minder blij mee, maar dat maakt weer niets uit want de hele procedure is gemakkelijk terug te zetten.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• DaFearLess
  • Niet online
ok dan ga ik het proberen morgen denk ik

maar wat doet die tweak nu percies kan ik niet echt opmaken uit de txt op die site?
ik neem aan dat het is om met 4 pc in te bellen?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Je modem krijg nu de mogenlijkheid om zelf "in te bellen".

Dus je hoeft niet meer te connecten via PTPP.

Als je nu je modem in een hub/switch steekt dan kunnen al je PC's via die internet verbinding internetten.

1 Beveilig je Modem met een Password voordat je het doet
2 Je clients kunnen niet gepinged worden vanaf internet en servers draaien kan ook niet tenzij je alle porten reroute. Staat ook op die site.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

werkt niet echt hier, krijg de volgende fout melding:
Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~webbi012/telnet.jpg

• DaFearLess
  • Niet online
bij mij werkt dat inloggen wel
ben het nu aan het proberen

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op dinsdag 31 juli 2001 00:56 schreef freekweb het volgende:
werkt niet echt hier, krijg de volgende fout melding:
[afbeelding]
Lees en volg de instructies op die site precies !

gebruik username: EXPERT
dan moet je dat password (allemaal cijfers nog even achterhalen via een link op die site....

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• DaFearLess
  • Niet online
ik heb nu alles goed doorgelezen wat er op die site staat en loop nu nog tegen 1 probleempje op

is het op die laatste pagina nu of / of
of en / en

daar bedoel ik meer

moet ik alleen defserver addr=10.0.0.150

of moet al die regels die daar onderstaan ook

ik denk zelf van niet maar toch ff vragen voor de zekerheid :)

• DaFearLess
  • Niet online
ik heb het geprobeerd maar het is mij niet gelukt ik heb alle instellingen gedaan zoals er in de howto beschreven staat maar ik kan niet internetten

volgen die website in die alcatel router is de verbinding up

maar ik weet helaas niet wat ik fout gedaan heb

ik denk dat het in dat laatste zit dat

defserver addr=10.0.0.150

denk dat ik daar iets fout mee doet

HELP :(

zou heel gaaf zijn als dit gewoon werkt

want nat enz kan je gewoon instellen :)

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

KMK

Op dinsdag 31 juli 2001 01:50 schreef dafearless het volgende:
ik heb nu alles goed doorgelezen wat er op die site staat en loop nu nog tegen 1 probleempje op

is het op die laatste pagina nu of / of
of en / en

daar bedoel ik meer

moet ik alleen defserver addr=10.0.0.150

of moet al die regels die daar onderstaan ook

ik denk zelf van niet maar toch ff vragen voor de zekerheid :)
dat defserver werkt niet bij mij
nat>defserver addr=192.168.0.111
File defserver cannot be opened, err_code=-2
nat>dir
1 256 0 0 3 128 40777 [.]
1 256 0 0 3 128 40777 [..]
1 257 0 0 1 176 40777 [active]
1 258 0 0 1 32 40777 [dl]
9 256 0 0 1 21120 100777 KPJEAA.100
12 256 0 0 1 384 100777 mount.cmd
15 256 0 0 1 15 100777 startup.cmd
4 256 0 0 1 0 100777 pmd.coff
BLOCK: 251 allocated, 0 free, 173 recoverable, 251 total
INODE: 11 allocated, 9 free, 2 recoverable, 20 total
nat>
[Edit]
Ik heb het LAN adres van de router op 192.168.0.111 gezet
mijn bak is 192.168.0.1..
Ik wou geen 10.x.x.x range

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• DaFearLess
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 02:05 schreef KMK het volgende:

[..]

dat defserver werkt niet bij mij
[..]
nee dat kan kloppen omdat je volgens mij 10.0.0.150 moet gebruiken daar weet het niet zeker hoor omdat hij mij ook niet gelukt is

p.s. sorry voor 2x het zelfde berichtje hiervoor |:(

• KMK

KMK

dafearless> de rest werkt wel prima bij mij hoor

• DaFearLess
  • Niet online
help mij dan ff :) :)

wat was jouw laatste stap

defserver addr werkte niet bij jouw las ik

heb jij dan heel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

waar ik xxx.xxx.xxx.xxx vervang door het ip wat ik van planet heb gehad

of snap ik het weer niet ?

• KMK

KMK

Ja dat heb ik net gedaan.. maar eigelijk wil ik gewoon alle porten
ftp ook even naar dat ding en dan inloggen met EXPERT en je password voor het ding dan zie je alle ini files in de dir

• KMK

KMK

PS het is zo wel een lekker vuurmuurtje...
Dat is wel weer fijn

• KMK

KMK

Ik heb hier adsl heb het altijd geshared via een linux bak maar nu wil ik het es anders proberen.
Dat ding is ook met linux geladen denk ik ;)

• DaFearLess
  • Niet online
ja maar als ik dat allemaal gedaan hebt kan ik nog steeds niet interneten ik kan het nu niet proberen maar ik ga het vanmiddag nog een keertje doen en zo niet moet ik mijn linux server er weer tussen zetten waar ik eigenlijk helemaal geen trek in heb :)

maar ja

blijf hoop houden :)

dafearless

• DaFearLess
  • Niet online
nee hoor het wil mij niet echt lukken
ik heb het nu wel 10x geprobeerd

de laatste stap met dat nat gebeuren is toch niet noodzakelijk om te kunnen internetten tis wel aan te raden dan maar dat is een ander verhaal zou het niet zo prettig vinden als ze in mijn routertje kunnen rommelen

wie o wie kan mij ajb helpen worden er een paar gek hier in huis :)

de status van de lijn is up

MXS vc-mux dial-on-demand up

zie ik staan dus de modem heeft verbinding

snap het niet meer

• DaFearLess
  • Niet online
kom op iemand moet mij toch wel kunne helpen

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

't is mij ook gelukt, dus ff goed lezen op de site, en je komt er vanzelf uit. ;)

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 12:19 schreef freekweb het volgende:
't is mij ook gelukt, dus ff goed lezen op de site, en je komt er vanzelf uit. ;)
Mij ook... COOL! Ik was al bezig een 486 te bouwen als Linux-proxy toen ik dit tegenkwam :9 echt *D

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:58
Dit is allemaal erg koel ja, ik heb van mijn Speed Touch nu een Pro versie gemaakt, maar voor ik verder ga met extra aanpassingen even een vraagje:

ik heb geen hub, maar in de "server" pc zitten twee NIC's, eentje voor het modem en eentje die met de andere PC, de "client" is verbonden. Gaat ditzelfde verhaal dan ook op, oftewel: werkt de internet verbinding ook nog op de client PC als ik het modem zelf verbinding laat maken?

omniscale.nl

• posttoast
Updeet:

ik heb mijn modem getweaked, en heb nu dus vanzelf verbinding. Maar: op de client PC kan ik niet meer internetten. Logisch natuurlijk, want de Mxstream VPN verbinding die ik eerst deelde werkt nu niet meer. En wat moet ik nu eigenlijk delen om ervoor te zorgen dat de client ook kan internetten?

Voor de duidelijkheid: ik één pc met twee netwerkkaarten erin (eentje voor het modem en eentje voor het huisnetwerk) en één pc met één netwerkkaart erin (voor het huisnetwerk).

Weet iemand wat te doen?

omniscale.nl

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 17:48 schreef VincentB het volgende:
Dit is allemaal erg koel ja, ik heb van mijn Speed Touch nu een Pro versie gemaakt, maar voor ik verder ga met extra aanpassingen even een vraagje:

ik heb geen hub, maar in de "server" pc zitten twee NIC's, eentje voor het modem en eentje die met de andere PC, de "client" is verbonden. Gaat ditzelfde verhaal dan ook op, oftewel: werkt de internet verbinding ook nog op de client PC als ik het modem zelf verbinding laat maken?
Kan, je moet de server dan als gateway instellen op de client.

• posttoast
Okay, dankje! Maarre: waar doe ik dat precies, en hoe?

edit:

De server draait trouwens Windows 2000 en de client Windows 98

omniscale.nl

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
leuk maar die link werkt niet..

kan server niet vinden :(

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Bij je TCP/IP instellingen. Bij gateway vul je de alcatel router in (het ipadres).
Ik neem aan dat je client gewoon via een hub naar de alcatel router loopt en niet via je server, want dan heeft het geen zin. (het patchen van de alcatel router)

Verwijderd

Ik heb hier windhoos ME dus ik krijg een apart Telnet venster dus niet in de DOS-prompt . Als ik hier bij verbinden 10.0.0.138 invul kan hij niet verbinden . Heb een Speedtouch home gekocht in Belgacom center bij m'n Turboline Go .

• posttoast
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:42 schreef awesdorp het volgende:
Bij je TCP/IP instellingen. Bij gateway vul je de alcatel router in (het ipadres).
Ik neem aan dat je client gewoon via een hub naar de alcatel router loopt en niet via je server, want dan heeft het geen zin. (het patchen van de alcatel router)
Bedankt voor je reactie Awesdorp, maar zoals ik al schreef: ik gebruik geen hub. Nog een keer mijn configuratie:

- 1 pc ("de server") met daarin twee netwerkkaarten, eentje voor het Alcatel Speedtouch geval, en eentje die in verbinding staat met een andere pc, "de cliënt"

- 1 pc ("de cliënt") met daarin één netwerkkaart, die in verbinding staat met "de server".

("Server" en "Cliënt" staan tussen aanhalingstekens, omdat er hier niet écht sprake is van een server en een cliënt)

De situatie was als volgt: de "server" deelde de Mxstream VPN verbinding met de "cliënt". Na de hack is die VPN verbinding er natuurlijk niet meer, dus valt er ook niets te delen.

Is het echt niet mogelijk om zonder hub dit allemaal werkende te krijgen? Kan mijn "server" pc niet als een soort virtuele hub dienen? Ik vind de Always On functie die ik eraan over heb gehouden namelijk wel erg makkelijk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

omniscale.nl

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:01 schreef VincentB het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie Awesdorp, maar zoals ik al schreef: ik gebruik geen hub. Nog een keer mijn configuratie:

- 1 pc ("de server") met daarin twee netwerkkaarten, eentje voor het Alcatel Speedtouch geval, en eentje die in verbinding staat met een andere pc, "de cliënt"

- 1 pc ("de cliënt") met daarin één netwerkkaart, die in verbinding staat met "de server".

("Server" en "Cliënt" staan tussen aanhalingstekens, omdat er hier niet écht sprake is van een server en een cliënt)

De situatie was als volgt: de "server" deelde de Mxstream VPN verbinding met de "cliënt". Na de hack is die VPN verbinding er natuurlijk niet meer, dus valt er ook niets te delen.

Is het echt niet mogelijk om zonder hub dit allemaal werkende te krijgen? Kan mijn "server" pc niet als een soort virtuele hub dienen? Ik vind de Always On functie die ik eraan over heb gehouden namelijk wel erg makkelijk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik hab zo snel geen oplossing voor je probleem.
Maar om vanaf de client te kunnen internetten zal je in ieder geval de server aan moeten hebben staan.
In dat geval kan je net zo goed de oude situatie herstellen..

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• posttoast
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:20 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Ik hab zo snel geen oplossing voor je probleem.
Maar om vanaf de client te kunnen internetten zal je in ieder geval de server aan moeten hebben staan.
In dat geval kan je net zo goed de oude situatie herstellen..
Ik zit er nog over te twijfelen om toch maar een hubje te kopen, maar het lijkt me ook wel een leuk idee om zonder NAT te gaan werken en al het verkeer naar mijn server netwerkkaart door te sluizen (zoals dat op die tutorial page is uitgelegd). Okay, ik moet dan wel de server aan hebben staan om op de client te internetten, maar ik hoef geen VPN verbinding meer te gebruiken, dus ik ben er wel op vooruit gegaan...

omniscale.nl

• straat
  • Laatst online: 21-08 18:54
Kan je zo eigenlijk ook alle poorten naar verschillende PC's forwarden?

• posttoast
Geen idee, maar dat zou wel mooi zijn. Dan is dat NAT helemaal geen probleem meer...

omniscale.nl

Verwijderd

In de pc waar je 2 netwek kaarten in hebt kan er een uit die van je modem.
Want als het goed is zit de modem in de hub en maak je nu verbinding via het netwerk.

(je hoeft die ethernet kaart van de modem en niet uit te halen maar het kan wel want die gebruik je nu toch niet meer )

• posttoast
Op maandag 06 augustus 2001 12:57 schreef mpmaster het volgende:
In de pc waar je 2 netwek kaarten in hebt kan er een uit die van je modem.
Want als het goed is zit de modem in de hub en maak je nu verbinding via het netwerk.

(je hoeft die ethernet kaart van de modem en niet uit te halen maar het kan wel want die gebruik je nu toch niet meer )
Dat wist ik al, maar dit heeft helemaal nix te maken met dat NAT probleem...

omniscale.nl

Pagina: 1