Vraag

• robert15
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14-10-2019
Ik wil graag een tweedehandse DSLR kopen, het betreft de Canon EOS 200D.

De camera is voorheen niet veel gebruikt, het aantal clicks krijg ik z.s.m. te horen, bij welk aantal clicks kan ik de camera beter niet meer kopen? Wil de camera natuurlijk zelf ook nog een lange tijd gebruiken. (bijvoorbeeld kopen bij maximaal 3000 clicks, 5000 clicks, etc).

De camera heeft nog wel 1 jaar garantie, ik weet niet of bijvoorbeeld vervangen van een sluiter bij de garantie in zit en/of als de camera slechtere kwaliteit geeft dit ook onder de garantie valt.

Alle reacties

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:38
De 200D staat er niet tussen, maar op basis van het "Shutter Durability Rating" overzicht in deze review mag je er denk ik wel vanuit gaan dat de camera het zo'n 100.000 clicks vol houdt: https://www.the-digital-p...eviews/Canon-EOS-70D.aspx

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:18
robert15 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:20:

... bij welk aantal clicks kan ik de camera beter niet meer kopen? Wil de camera natuurlijk zelf ook nog een lange tijd gebruiken. (bijvoorbeeld kopen bij maximaal 3000 clicks, 5000 clicks, etc).

De camera heeft nog wel 1 jaar garantie,
Het genoemde aantal clicks is niks. Dat zijn aantallen die doorgaans horen bij een vrijwel nieuwe camera.
Naast het aantal clicks ook de toestand van de camera bekijken. Vaak meegezeuld en per uitstapje ~50 fotos gemaakt, dan kan een camera er na 10.000 clicks ook matig uitzien.

Hier heb je nog garantie, dus zal wel goed zitten. Sluiters kunnen overigens op ieder moment de geest geven. Zowel nieuw als oud. Binnen de garantie geen probleem, en buiten de garantie bij een 200D in de toekomst, waarschijnlijk niet meer waard te repareren. Over een paar jaar zal die camera 2e hands namelijk nog een habbekrats kosten.

Welke lenzen zitten erbij, en wat kost het spul, zou mij in dit geval belangrijker zijn, dan het aantal clicks. (zolang het geen >50k is)

gezocht: Panasonic GM5

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:31

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Daarnaast kan de camera ook veel gebruikt zijn om te filmen en dan telt het aantel clicks ook niet echt op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:08
De camera heeft nog wel 1 jaar garantie, ik weet niet of bijvoorbeeld vervangen van een sluiter bij de garantie in zit en/of als de camera slechtere kwaliteit geeft dit ook onder de garantie valt.
Je weet wat een sluiter is? Die heeft geen invloed op de kwaliteit maar gaat gewoon een keer stuk. Dan zie je ineen keer een grote vlek in beeld wat zwart blijft of je camera geeft een melding en doet niks.

Iedereen wordt maar gek gemaakt met die clicks, oeh je zal maar eens boven de 10.000 zitten en 50 meer vragen dan een camera met 8000 clicks. Zoals al aangegeven is 5000 clicks écht niks en kun je daar letterlijk jaren mee vooruit. Sterker nog, ik durf te wedden dat je de camera al lang weer verkocht hebt op het moment dat je aan de 100.000 zit ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• robert15
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14-10-2019
wappiewappie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:43:
De 200D staat er niet tussen, maar op basis van het "Shutter Durability Rating" overzicht in deze review mag je er denk ik wel vanuit gaan dat de camera het zo'n 100.000 clicks vol houdt: https://www.the-digital-p...eviews/Canon-EOS-70D.aspx
Heb net samen gekeken met de verkoper, de camera heeft 13400 clicks. Wat zou ik doen? Wel of niet kopen, het gaat om een prijs rond de 350 a 400 euro. Daarbij zit dan de Body + 2x accu (origineel) + Tamron 18-200mm.

• Vanoverdegrens
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:18
350€ is een faire prijs. Die vind ik in ebay met 18-55 kit. Die Tamron lens is niks bijzonders, is er met en zonder stabilisatie. Net boven de 100€ en rond de 70€ gaan ze weg. In plaats van de 18-55 dus geen echte meerwaarde. 400€ vind ik daarom een beetje veel. Die 13,4k clicks zijn geen probleem.

[Voor 7% gewijzigd door Vanoverdegrens op 08-10-2019 16:56]

gezocht: Panasonic GM5

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Foto & Video
offtopic:
@robert15 ik heb twee van je posts verwijderd aangezien er drie stonden met exact dezelfde tekst.
Wil je graag drie mensen attenderen op hetzelfde stuk tekst dan kan je ze ook taggen met de @ dan hoef je maar één post te maken en zullen ze daar bericht van krijgen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee