Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videobewerking PC I9 9900K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• costerleone
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01-2024

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking. HD & 4K

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget 1500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm heb ik al, we werken veel vanaf externe SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete build exclusief de processor - i9 9900k

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel ivm de processor

Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst? Ben hier nog niet thuis in en wil het liefst een stabiel systeem

Wat verwacht je van ons?
Tips en tricks delen en zorgen dat het een mooie build wordt met de beste optie's die beschikbaar zijn.

Om een lang verhaal kort te maken.

Ik ben al een tijdje aan het rond neuzen en ook al eerder een topic aangemaakt.
Kogel is nu door de kerk en heb afgelopen zaterdag ivm een prijsdaling de Intel I9 9900k aangeschaft.

Nu wil ik langzaam een pc gaan bouwen en heb onderstaand lijstje bedacht.
Deze lijst heb ik van andere forums of youtube video's en daarom wilde ik ook graag jullie oog er nog even op laten vallen!

In principe ben ik al uit de processor ( duh die is al gekocht)
De pc kast en de cooler. Voor de rest heb ik een lijstje gemaakt die ik vaker heb gezien maar wellicht zijn er betere onderdelen of producten die ik beter kan aanschaffen.

Videokaart staat nu op een 2070 maar ik wil er niet op game maar puur videobewerking.
Misschien is een goedkopere kaart ook interessant?

ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 514,-€ 514,-
1MoederbordenGigabyte Z390 Aorus Pro WiFi€ 200,90€ 200,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 547,77€ 547,77
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart€ 145,05€ 145,05
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Geheugen internG.Skill Sniper X F4-3200C16Q-32GSXWB€ 165,50€ 165,50
1VoedingenEVGA SuperNOVA 650 G2€ 103,62€ 103,62
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 108,95€ 108,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.861,01

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat is het voordeel van RTX2070 tov pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G als je niet gamet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Geen idee! Van mij is een goedkoop kaartje ook prima. Zolang het geen negatief effect heeft op het videobewerken.

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
costerleone schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:23:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking. HD & 4K
Misschien is het handig om voor de kenners hier nog even te benoemen welke software je gebruikt, zodat er ook gekeken kan worden wat er qua hardwareversnelling mogelijk is. (ondersteunt je software überhaupt wel hardwareversnelling door een videokaart?)

Indien dit niet het geval heb je genoeg aan de IGP Intel UHD Graphics 630 van de 9900K.

[ Voor 28% gewijzigd door fazerfreak op 07-10-2019 20:43 ]

Battle.net :: FazerFreak#2695

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:02
Met 4K bewerking wil je minimaal 8GB VRAM dus neem minimaal een 2060 Super of RX 5700.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Ik gebruik het Adobe pakket, premiere pro en after effects.
Wellicht in de toekomst grading met Davinci resolve.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:41:
Met 4K bewerking wil je minimaal 8GB VRAM dus neem minimaal een 2060 Super of RX 5700.
Footage Resolution 1080p - 4K - 6K - 8K+
Min. VRAM capacity 4GB - 6GB - 8GB -10GB+

dit is standaard te vinden voor @costerleone https://www.pugetsystems..../Hardware-Recommendations

2060S optie

goedkopere ruim voldoende voeding
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart
pricewatch: Cooler Master V550 Gold

[ Voor 59% gewijzigd door Hackus op 07-10-2019 20:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
En verder qua geheugen en moederbord nog verbeteringen?

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Hi mensen,

Kleine update! Zaterdag had ik de processor besteld ivm deze build.
Processor besteld op de website van hardwarewebwinkel.nl
Artikel stond te koop voor €435,- Mede doordat ik een mooie prijs alert kreeg! De week daarna kreeg ik een reactie: Door een technische fout is er een onjuist bedrag bij een artikel terecht gekomen, hierdoor heeft de door u bestelde processor te laag geprijsd gestaan.
We hebben de order geannuleerd en het door u betaalde bedrag is inmiddels via iDeal aan u teruggestort en zal vannacht in de loop van de nacht weer op uw rekening staan.

Telefonisch contact gezocht maar met geen mogelijkheid heb ik ze kunnen bereiken.
Daarna via Whatssap en Facebook een bericht gestuurd waarop ik de reactie kreeg:

Natuurlijk begrijp ik je dat je het probeert, wellicht is er een automatisch systeem en gaat de order gewoon door naar een inpak centrale, maar dat is hier niet zo. Deze prijs is voor niemand reëel, als je vooraf had geïnformeerd dan had je netjes de procedure gevolgd en hadden we je meteen kunnen vertellen dat de prijs niet juist was.

Voor mij eens en nooit meer ervaring. Ik kan gerust begrijpen als er een verkeerde prijs heeft gestaan, maar denk altijd vanuit de klant. In dit geval hadden ze niks voor me kunnen betekenen, maar wellicht hadden we gewoon tot een prima deal kunnen komen. Niet eens zozeer met de processor maar wie weet met een cooler of andere apparatuur die ik nog nodig heb. Nu gooi je meteen de deur dicht en zet je mij af als iemand die express op koopjes jacht is en hoopt dat door fouten in webshops ik een slaatje kan gaan slaan..

Maar goed, Wellicht nog een optie voor een andere processor? Ryzen 3900 of 3950 of sowieso de I9 aanschaffen maar dan niet bij een zolderkamer webshop!?

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
costerleone schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:39:

Maar goed, Wellicht nog een optie voor een andere processor? Ryzen 3900 of 3950 of sowieso de I9 aanschaffen maar dan niet bij een zolderkamer webshop!?
Waarschijnlijk hadden ze heel veel mensen die dachten een koopje te kunnen scoren, en ik vermoed dat ze al nauwelijks winst maken op processor dus ik snap wel dat ze je niet te gemoed willen komen.

Voor jouw doeleinde kan je ook prima een 3700x of 3800x pakken. De 3900x is het snelst maar Adobe maakt nauwelijks gebruik van die extra cores. De 3950x is al helemaal overkill en bovendien nog niet beschikbaar.

Hier heb je een mooie vergelijking:

https://www.pugetsystems....-Gen-Intel-X-series-1535/

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Immanent Ike schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

Waarschijnlijk hadden ze heel veel mensen die dachten een koopje te kunnen scoren, en ik vermoed dat ze al nauwelijks winst maken op processor dus ik snap wel dat ze je niet te gemoed willen komen.

Voor jouw doeleinde kan je ook prima een 3700x of 3800x pakken. De 3900x is het snelst maar Adobe maakt nauwelijks gebruik van die extra cores. De 3950x is al helemaal overkill en bovendien nog niet beschikbaar.

In het artikel wat je aanhaalt zijn er genoeg redenen om voor AMD te kiezen, echter:
Do you work with H.264 or H.265 media?
In this case, the Intel 9th Gen CPUs have a pretty commanding lead (especially with 10-bit footage) due to the fact that Premiere Pro supports hardware acceleration of H.264 and H.265 (HEVC) media via Intel Quick Sync. This feature isn't available on AMD processors (or on the Intel X-series), which makes CPUs like the Intel Core i9 9900K simply the best option for this type of media.
Voor 10 bit video is Intel kennelijk veruit de betere keuze.

Om het nog maar even moeilijker te maken :P
Aan TS de keuze dus om te bepalen of de meerprijs van Intel het waard is, mits hij met H264/265 video's werkt.
Anders zou ik zeggen: de 3700x, hands down _/-\o_

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Immanent Ike schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

Ik snap ook prima dat ze niet tegemoet willen komen of wat dan ook. Alleen de manier van reageren. Zeg gewoon ja excuses er is een fout dit en dat, niet meteen van ja ik snap dat je probeert een koopje te slaan en wie weet was het via een automatisch bestel systeem wel gelukt.Maar verder On topic!

De ryzen 3900 had eerst ook mijn voorkeur ja! Nieuwere processor alleen moet mijn lijstje daar nog op worden aangepast denk ik!?

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Zo'n beetje heel je lijstje kan overigens goedkoper. En dit moet ook aangezien je nu al flink over je budget zit. Ik heb nu zelf geen tijd om een lijstje te maken maar kijk ook eens in andere threads om een beter beeld te krijgen.

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Immanent Ike schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:16:
Zo'n beetje heel je lijstje kan overigens goedkoper. En dit moet ook aangezien je nu al flink over je budget zit. Ik heb nu zelf geen tijd om een lijstje te maken maar kijk ook eens in andere threads om een beter beeld te krijgen.
Flink valt wel mee hoor, als het ten goede komt van de build is een paar honderd euro meer geen probleem!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij is Adobe op dit moment vooral gebaat met goede single core performance.
Dan kom je prijs-prestatie bij de intel processoren uit.

GPU zorgt niet voor een flinke verbetering, CPU is het belangrijkste. Dus ik zou vooral je geld in de CPU steken en een wat goedkopere GPU nemen.
Bijvoorbeeld een NVidia 1660.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wintervacht schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:57:
[...]

In het artikel wat je aanhaalt zijn er genoeg redenen om voor AMD te kiezen, echter:

[...]

Voor 10 bit video is Intel kennelijk veruit de betere keuze.

Om het nog maar even moeilijker te maken :P
Aan TS de keuze dus om te bepalen of de meerprijs van Intel het waard is, mits hij met H264/265 video's werkt.
Anders zou ik zeggen: de 3700x, hands down _/-\o_
Als het je gaat om hardware acceleration voor video encoding/decoding kun je net zo goed een aparte nvidia videokaart halen, werkt veel sneller dan de onboard gpu van je Intel.
Video Encode and Decode GPU Support Matrix

🖥️ | 🚗

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
NIMIC schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:44:
Volgens mij is Adobe op dit moment vooral gebaat met goede single core performance.
Dan kom je prijs-prestatie bij de intel processoren uit.

GPU zorgt niet voor een flinke verbetering, CPU is het belangrijkste. Dus ik zou vooral je geld in de CPU steken en een wat goedkopere GPU nemen.
Bijvoorbeeld een NVidia 1660.
De GeForce GTX 1660 als videokaart is inderdaad prima en gunstig geprijsd!
Zal nu gaan om de cpu, in de meesten builds / video's etc wordt verwezen naar de i9 9900k
Pagina: 1