Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:06
Korte tijd geleden wilde mijn telefoon (Moto g5s plus, geroot, custom rom) geen gps positie geven.

Omdat het nog binnen garantie is heb ik een retour aangemaakt.

Vandaag kreeg ik de mededeling dat er een niet repareerbare schade is:

Moederbord kapot. Bootloader gevonden

In de email: Deze schade valt niet onder de garantie omdat het waarschijnlijk is veroorzaakt door het rooten. Reparatie kan hierdoor niet gratis. De kosten voor de reparatie zijn hoger dan de prijs van een nieuw toestel. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om te kiezen voor een reparatie.

Dit verbaast mee. Een bootloader heeft een android telefoon toch sowieso? Offeh, bedoelen ze unlocked bootloader gevonden???

En rooten tast in NL (en EU?) volgens mij de garantie niet aan.

Dit is bij een voor mij zeer reputabele blauwe leverancier, dit klinkt mij niet in lijn met hun zeer klantgerichte benadering....

Had ik de telefoon eerst even terug naar stock gebracht dan hadden ze ook niets in de gaten gehad?

En voor het retourneren van de ongerepareerde telefoon vragen ze eu 39,-- wat ze volgens mij vooraf niet gemeld hadden. Dat kan dan ook niet zomaar, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door SvenHe op 07-10-2019 20:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SvenHe de garantie van een telefoon mag inderdaad niet per definitie vervallen door het rooten. Ze mogen de garantie echter wel weigeren als het defect komt door het rooten. Dit lijkt mij met een defecte GPS niet echt het geval. Zie ook: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak.

Maar ik denk dat ik dit een klassiek gevalletje gaat worden van gelijk hebben en gelijk krijgen.

Verder heb ik nog even je titel gewijzigd, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:06
Ja, dat laatste had ik inmiddels ook als optie bedacht. Toestel is anderhalf jaar oud en vanaf zes maanden moet de klant aantonen dat de schade niet door zijn toedoen is ontstaan.

Maar tjonge wat een knulligheid. Een paar maanden terug heb ik een tablet retour gestuurd, ook geroot en onder meer dan 6 maanden oude garantie.
Dat was prima afgehandeld. Misschien was die reparatie niet duurder dan een nieuw toestel?

Wat ik zo teleurstellen vind is dat coolblue op zo'n knullige manier meer dan 12 jaar klandizie (bijna alles waarin iets met electronen wordt gedaan daar gekocht).
Had dan geprobeerd met "Schade is door vallen of andere grote g-kracht ontstaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SvenHe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:29:
Ja, dat laatste had ik inmiddels ook als optie bedacht. Toestel is anderhalf jaar oud en vanaf zes maanden moet de klant aantonen dat de schade niet door zijn toedoen is ontstaan.

Maar tjonge wat een knulligheid. Een paar maanden terug heb ik een tablet retour gestuurd, ook geroot en onder meer dan 6 maanden oude garantie.
Dat was prima afgehandeld. Misschien was die reparatie niet duurder dan een nieuw toestel?

Wat ik zo teleurstellen vind is dat coolblue op zo'n knullige manier meer dan 12 jaar klandizie (bijna alles waarin iets met electronen wordt gedaan daar gekocht).
Had dan geprobeerd met "Schade is door vallen of andere grote g-kracht ontstaan"
Zou gewoon terugmailen met links na uitspraken / nieuwsartikelen dat de garantie niet vervalt bij Rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:30

AzzKickah

06-CENSORED

SvenHe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:29:

Meer dan 12 jaar klandizie... wat?
En had je dan liever gehad dat ze je wat voor hadden gelogen over valschade terwijl dat niet het geval is..? :?