Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

hardware acceleration niet actief in Video Deluxe.

Pagina: 1
Acties:

• fransf
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-10 20:38
Van weekend voor het eerst een vakantiefilm in elkaar gezet.
Alleen duurde het wel erg lang om een mpeg4 video bestand van 30 min te maken.
De computer moest hier wel 7 uur voor aan staan.

Het programma geeft ook aan dat hardware acceleration niet actief is.

Hoe kan ik dit aanzetten in windows 10 en als dit aan staat gaat het dan ook sneller om een mpeg4 bestand te maken?

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

De videokaart die ik heb is een Nvidia geforce gtx 650 2GB.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:22
Mogelijk heb je een encoding formaat gekozen die je (relatief oude) GTX 650 niet ondersteunt:

https://developer.nvidia....decode-gpu-support-matrix

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De GTX 650 zou dat toch moeten kunnen voor standaard h264 YUV 4:2:0 bestanden maar ik lees op internet dat hardware ondersteuning in Video Deluxe een drama is.

Ze hebben geen ondersteuning voor CUDA waardoor de GPU niet helemaal gebruikt wordt en het voornamelijk leunt op je CPU. Dus ook al staat er dat er geen hardware acceleratie gebruikt wordt kan het toch zijn dat je GPU deels gebruikt wordt.

Je kan wat met de instellingen spelen maar het is een bekend probleem zo lijkt het. Misschien eens een (gratis) alternatief als Davinci Resolve proberen? Dat gebruik ik vaak en dat werkt als een tierelier mét GPU acceleratie.

Ventieldopje wijzigde deze reactie 07-10-2019 17:57 (6%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• fransf
Ventieldopje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:57:
De GTX 650 zou dat toch moeten kunnen voor standaard h264 YUV 4:2:0 bestanden maar ik lees op internet dat hardware ondersteuning in Video Deluxe een drama is.

Ze hebben geen ondersteuning voor CUDA waardoor de GPU niet helemaal gebruikt wordt en het voornamelijk leunt op je CPU. Dus ook al staat er dat er geen hardware acceleratie gebruikt wordt kan het toch zijn dat je GPU deels gebruikt wordt.

Je kan wat met de instellingen spelen maar het is een bekend probleem zo lijkt het. Misschien eens een (gratis) alternatief als Davinci Resolve proberen? Dat gebruik ik vaak en dat werkt als een tierelier mét GPU acceleratie.
Bedankt voor de info. Kan Davinci Resolve ook Full HD 50 fps branden.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

fransf schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Bedankt voor de info. Kan Davinci Resolve ook Full HD 50 fps branden.
Branden op DVD? Geen idee.. het is gratis, probeer het?

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• fransf
Ventieldopje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:24:
[...]

Branden op DVD? Geen idee.. het is gratis, probeer het?
Bedankt ga het proberen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True