Binnenkort krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Ik heb in ons huidige huis een massief eiken vloer liggen, hij ziet er werkelijk schitterend uit, erg warme uitstraling. Ik heb helaas een haat-liefde verhouding met deze vloer want als het regent (dus de luchtvochtigheid gaat omhoog) dan gaat de vloer kraken als een malle. De vloer ligt zwevend dus dit is natuurlijk oorzaak nummer één. Wij hebben de vloer volledig volgens advies van de leverancier gelegd die ons verzekerde dat dit prima kon met deze vloer. Achteraf toch een grote teleurstelling gebleken qua geluid.
Nu vind ik de uitstraling zo mooi dat ik eraan denk om in ons nieuwe huis lamelparket te leggen. Doordat dit uit drie lagen bestaat die haaks op elkaar zijn verlijmd, schijnt deze soort niet tot nauwelijks te werken, dus ook niet te kraken.
Aangezien ik al eens slecht advies heb gehad m.b.t. de eiken vloer, ben ik benieuwd wat hier de ervaring is met lamelparket met de focus op het gekraak.
Ik hoor graag van jullie
Nu vind ik de uitstraling zo mooi dat ik eraan denk om in ons nieuwe huis lamelparket te leggen. Doordat dit uit drie lagen bestaat die haaks op elkaar zijn verlijmd, schijnt deze soort niet tot nauwelijks te werken, dus ook niet te kraken.
Aangezien ik al eens slecht advies heb gehad m.b.t. de eiken vloer, ben ik benieuwd wat hier de ervaring is met lamelparket met de focus op het gekraak.
Ik hoor graag van jullie