Toon posts:

duron 800@1000 onstabiel of 55 °???

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IS NATUURLIJK OP 55
hoi heb hier een dron 800@1000 mhz een KT7 mobo en 384 ram , heb pas een koetje geinstald en nu met het hete weer haalt ie 55° tot 57° het raare is dat ie blauwe schermen begint te geven vannaf 55° lijkt mij nogal raar niet , is toch niet extreem hoog :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor een Duron is 57C best warm, en waarschijnlijk is die 1000MHz een snelheid die op het nippertje gehaald kan worden. Als de temp iets te hoog wordt dan kapt ie er al mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 00:15 schreef Exirion het volgende:
Voor een Duron is 57C best warm, en waarschijnlijk is die 1000MHz een snelheid die op het nippertje gehaald kan worden. Als de temp iets te hoog wordt dan kapt ie er al mee.
Mijn Duron wordt idle al 54C, stressed ong. 57-63, ik heb nooit last van instabiliteit.

Dit is dus een 800@800

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat zo'n ding zo het laten worden met een cooler voor een 386/33 ? :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 31 juli 2001 00:47 schreef Quadrizz het volgende:
Mijn Duron wordt idle al 54C, stressed ong. 57-63, ik heb nooit last van instabiliteit.
Een 800@1000 loopt op z'n teentjes, dus die kan een minder hoge temperatuur hebben dan een 800@800. Hoe lager de temperatuur, hoe verder je kunt overclocken. Als een bepaald exemplaar maar net de 1GHz kan halen, dan kan ie al bij vrij lage temperatuur instabiel worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 00:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Een 800@1000 loopt op z'n teentjes, dus die kan een minder hoge temperatuur hebben dan een 800@800. Hoe lager de temperatuur, hoe verder je kunt overclocken. Als een bepaald exemplaar maar net de 1GHz kan halen, dan kan ie al bij vrij lage temperatuur instabiel worden.
Thanx, dat wist ik niet.

Ik zoek wel een goede koeler voor deze grill-plaat, maar weet niet of een orb wel de goede keuze is, las laatst een review over koelers, daar kwam uit dat de koelers die niet voor socket A gemaakt waren beter zijn dan die er wel voor gemaakt zijn (ze moesten er zelfs in zagen)

Als een na best kwam er een cheap-ass koeler uit de bus, die heb ik er volgens mij ook opzitten.

Somebody enlighten me?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 31 juli 2001 01:01 schreef Quadrizz het volgende:
Ik zoek wel een goede koeler voor deze grill-plaat
Dit is echt een Search vraagje ;)

[search=socket a cooler]
[search=athlon cooler]
[search=socket a koeler]
[search=athlon koeler]

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 23:52 schreef Amateur het volgende:
IS NATUURLIJK OP 55
hoi heb hier een dron 800@1000 mhz een KT7 mobo en 384 ram , heb pas een koetje geinstald en nu met het hete weer haalt ie 55° tot 57° het raare is dat ie blauwe schermen begint te geven vannaf 55° lijkt mij nogal raar niet , is toch niet extreem hoog :?
die temp chips zijn per persoon vrij verschillend, mijn Athlon SlotA gaat vrolijk tot 65C :P

oplossing: fans, fans, more fans :)
of als je een airco op je kamer hebt een buis op je airco zetten en die koude lucht door je kast heen raggen :)

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 00:51 schreef Exirion het volgende:

[..]

Exquise uitgelegd door mijn collega Exirion ;)

Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen.
Ik zit dit nu te typen met een kussen voor de intake fan om de boel lekker op te stoken.

Duron600@1060 bij een Vcore van 2,08 Volt.
(Inmiddels zit de processor temperatuur na een minuutje of 10 / 15 op 61,5 graden, terwijl ik schrijf is CPUburn de CPU aan het opwarmen.. :+ )

Met instabiliteit en warmte bij overklokken loop je tegen de Vcore aan. Een CPU heeft een Vcore waarde 'x' nodig bij snelheid 'y' om de logische 0 of 1 te kunnen doorgeven aan de rest van de electronica. Hoe hoger de kloksnelheid is, hoe meer moeite de CPU heeft om op tijd die signalen door te geven (stijgtijd van een blokgolf alsudatwatzegt..).
Hoe sneller je een specifieke CPU instelt wat klok betreft, hoe meer Vcore je nodig hebt. Het verschilt per CPU en is (een van) de dingen die een fabrikant test om na produktie te bepalen wat voor mooie sbelheid op de CPU mag prijekn.

Bij overklokken, of gewoon warm weer :

met warmte loopt het verlies en dus de weerstand in de CPU op, en heb je meer Vcore nodig. En een hogere Vcore maakt de CPU weer warmer..

U snapt het al, er zit dus een grens aan wat een CPU kan halen in snelheid..

De opties die je hebt is
1)Vcore hoger
2)Lagere kloksnelheid instellen
3)meer of betere koeling

Of zoals een echte diehard tweaker alles eruit halen met een extreme koeling en voltage erop...
:Y)

Verwijderd

(Voordat er iemand zich ongerust maakt, de CPU zit al weer onder de 38 graden, ik heb CPUburn weer uitgezet en het kussen weg gehaald :9 en zelf even wat koffie weggebracht naar kamer 100....)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
mijn duron 700 word niet warmer dan 35 graden stressed, idle 29. :) echt waar! :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Wohaaa 55 graden...plastic heatsinkje ofzo?

Ik zou 'm ff nakijken want mijn Duron 800@1005 (134*7.5, 1.775v) wordt niet warmer dan 43 graden stressed met dit warme weer. Ik heb er een CoolerMaster EP5-6I11 op zitten en een Sunon 8x8 cm 12v casefan onder de voeding (op de hoogte van de CPU).

Werkt als een trein :)

Maar het klopt inderdaad wel dat ie bij 55 graden gaat vastlopen, dat is namelijk erg warm voor een Duron. Toen ik 'm net had ging ik eens kijken hoe hoog ie kon, maar toen liep ie bij 50 graden al vast in WinME.

Verwijderd

Maaar maar..

rb338,
zoals ik net al aangaf, is dat vastlopen bij warmte meer iets van te lage Vcore.
Hier loopt de boel op 1060 en 61 graden ook nog vrolijk.

( ;) Psies. Hier zit ook een fan, 120 mm dan, achter de CPU als outtake. Werkt echt toppie.. :9 )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 11:18 schreef rb338 het volgende:
Wohaaa 55 graden...plastic heatsinkje ofzo?
NEE geen plastiek heatsinkje een Taisol cooler tot 1.4Ghz met normaal gamen en stab test word ie ook maar 45-47 maar nu staat er een koe op en een Vcore 1.92 ...iets hoger dan den de jouwe he

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb een :

Duron 800@1000
gewoon koelertje
AbitKt7
512 MB SDRAM
W2k

mijn temp nu is 61 graden.

Geen last van lock-ups e.d.
Als ik ff vet zit te UT-en dan loopt ie op tot 63 graden..

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Mijn tb1200@1310 is stressed 50 graden en de kast 35...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op dinsdag 31 juli 2001 14:47 schreef Amateur het volgende:

[..]

NEE geen plastiek heatsinkje een Taisol cooler tot 1.4Ghz met normaal gamen en stab test word ie ook maar 45-47 maar nu staat er een koe op en een Vcore 1.92 ...iets hoger dan den de jouwe he
Ik zou zeggen zet je Vcore op 1.8v, moet prima werken...

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Mijn Duron 800@1088 wordt max 58 graden met waterkoeling, bij de huidige weersomstandigheden en een dichte kast, met 1* in en 4* uit fans. Kasttemperatuur 48 graden.

Hij is nog wel stabiel.

Met m'n vorige cooler (super-tering-orb) werdt ie 64 graden op 1007 MHz, en was ie niet stabiel.

Verwijderd

Hiero een Duron 7x143@1000, het maximum van de meeste 800 Durons met een beetje normale koeling is rond de 1 Gig. Mijn eigen Duron wordt op 1000 MHz 52 gr. stressed }:O, dit was voor casemod. Mijn eigen ervaring is niet dat het veel uimaakt voor de stabiliteit of ie nou 59 of 50 gr.C is. Voor dit alles gebruik ik gewoon een Volcano II een redelijk mix tussen sound/koeling en prijs, maar het is geen max tweaker koeler... nee dat niet...

Verwijderd

Uh,
kijk. Wat ik dus probeer aan te geven, is dat als de CPU bij 52 graden instabiel is, hij misschien bij 59 wel stabiel is, omdat de oorzaak van de problemen een te lage Vcore is. Van een hogere Vcore wordt 'ie natuurlijk wel warmer, maar tot 90 is het niet gevaarlijk zegt AMD zelf.

:D Niet dat je een kans hebt dat de CPU dan nog wat zinnigs doet op 90 graden...
Alleen maar als indicatie dat de temp hem niet zal mollen. :Y)

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn Duron 800@1020 (7.5x136) op een Msi K7T Turbo met een CM EP5-6I11. Draait zeerstabiel wordt stressed zo'n 55C.

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/~images/hothot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/~images/benchmark/cpuid.jpg

Verwijderd

Hier ook een Duron 800@1066. Wordt 50 graden met alpha. Heethoofd dus. Dit bij 1,85V

Moet terug naar 800 (8*100) om win98SE te kunnen instaleren. Dus loopt op zijn teentjes. :)
Pagina: 1