[Aankoopadvies] Versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roon!
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Versterker voor op een bureau, liefst niet te groot.
Het is voor het aansluiten van 2 KEF Q`150 en eventueel een koptelefoon. Mijn voorkeur gaat uit naar iets zonder afstandsbediening en er hoeft geen radio functie bij te zitten.

Wat is je budget?
Rond de 250 euro, dit is waarschijnlijk veel te laag om iets fatsoenlijks aan te schaffen dus laat me even weten of de prijs/kwaltijd veel veranderd met net iets extra budget

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb recent een set KEF q150 boxen gekocht, deze heb ik aangesloten op een cybernet cr110 Power output: 55 watts per channel into 8Ω (stereo). Graag zou ik een vervanger hebben voor de cybernet dit is namelijk nog al een groot object, en vertoont kuren. De boxen gebruik ik in een kleine ruimte op muziek te luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Sony STR-DH190
pricewatch: Onkyo TX-8020 Zilver leek me een goede optie's

Welke vragen heb je hier nog over?
Mocht ik geen nieuwe kopen is het schadelijk voor de boxen om underpowered te draaien op de huidige amp

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Hoezo "underpowered"? Op vermogen hoef je niet te letten. De Q150 zijn met 86 dB niet heel gevoelig en met near field gebruik zal je eerder op 0,1 Watt (of nog minder) zitten dan erboven. Vermogen is leuk maar gaat pas spelen bij aanzienlijke volumes.

Wat versta je onder "niet te groot"? De genoemde Onkyo en Sony zijn nog steeds de volledige 43 centimeter breed en enkele tientallen centimeters diep. De hoogte van de Onkyo valt mee maar de Sony is ook boven de 13 centimeter. Dat noem ik niet klein. Kijk eens naar een NAD 3020, is dat niet eerder het formaat wat je zoekt? Niet dat je per direct die moet kopen, een T-Amp kan je ook mee uit de voeten en die zijn een stuk goedkoper.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:26
T-amps zoals SMSL AD18 of SMSL Q5 pro passen binnen je budget.
Heb zelf de Q5 pro op mijn bureau staan en die voldoet prima.

De NAD 3020 zit iets boven je budget. Binnen diezelfde prijsklasse kan je ook eens naar de TEAC 301 serie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roon!
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:55
Bedankt voor de suggesties!

Ik denk dat ik voor de SMSL AD18 ga, lekker klein, genoeg aansluitingen, hoofdtelefooningang en simpel.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-07 16:01
Topics kapen is niet netjes. Open een eigen topic en maak gebruik van de template.

[ Voor 113% gewijzigd door FeaR op 07-10-2019 23:06 ]