Lawaai radiatorbuizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 10:15
Beste mensen vanmorgen weer wakker geworden omdat de radiator buizen enorm veel lawaai maken op onze slaapkamer.

Dit is al aantal jaren zo altijd bij koude nachten en altijd in de morgen als de CV aanslaat. De buis wordt erg warm van de radiatoren en het geluid gaat weg als ik de radiatorkraan opendraai.

Beneden hebben we vloerverwarming en alle radiatoren staan boven dicht.

Hebben boven alle radiatoren al ontlucht. Heb ooit ergens iets gehoord dat dit het expansievat kan zijn?

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:24
Wat voor geluid exact? Water wat je hoort druppelen? Tikkende buizen?

Ontluchten,
CV water bijvullen indien nodig (BAR tussen 1.6-1.9 ergens moet voldoende zijn)
optioneel: weer ontluchten nadat je CV hebt bijgevuld met water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 22:40
@Johann0r je moet ze ook niet dicht draaien maar op de vorst stand minimaal zetten.
Ook kan het zijn dat als de buizen in klemmen zitten langs de wanden bijvoorbeeld dat je deze gaat horen kloppen wegens het uitzetten van de buizen door de warmte.
Ook moet je CV ketel zijn warmte wel kwijt kunnen als er vraag is, op het moment dat je dus alles dicht hebt staan kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Wat voor geluid is het? Mocht het een tikkend geluid zijn, kan het thermische uitzetting zijn.
Als materiaal (staal/koper/etc..) warm wordt, zet het uit. Dit kan in combinatie met stick-slip, tot een soort tikkend geluid leiden.

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:09
Stromingsgeluid? Tikken? Borrelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Het is niet het normale tikken van leidingen maar echt een herrie. Volgens mij heb ik het wel eens vergeleken met iemand die de container buiten zet.

[ Voor 38% gewijzigd door Johann0r op 07-10-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
GeeMoney schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:17:
@Johann0r je moet ze ook niet dicht draaien maar op de vorst stand minimaal zetten.
Ook kan het zijn dat als de buizen in klemmen zitten langs de wanden bijvoorbeeld dat je deze gaat horen kloppen wegens het uitzetten van de buizen door de warmte.
Ook moet je CV ketel zijn warmte wel kwijt kunnen als er vraag is, op het moment dat je dus alles dicht hebt staan kan dat niet.
Heb ze idd niet op de vorststand maar op alle kamers helemaal dicht want ik vind het boven te warm bij ons. Het is altijd rond de 18 a 19 graden en wil het graag wel iets koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:13
GeeMoney schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:17:
[..]
Zou niet uit moeten maken aangezien er vraag is vanuit de woonkamer met vloerverwarming.
Wij hebben thuis de verwarming op de eerste verdieping ook gewoon dicht staan. Nog nooit iets horen tikken.
Je verwarmingsloop stopt niet als je een radiator dicht draait.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik vermoed dat ik hetzelfde heb als jij. De verwarming slaat aan en vervolgens worden de buizen warm en gaan uitzetten. Dit geeft een hard getik totdat de buis warm is (en uitgezet). Daarna hoor je in de krimpfase een sporadische tik. Ik heb zelf de buizen voor zover mogelijk al losgemaakt maar kreeg het destijds niet opgelost. Ik slaap er prima doorheen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52
Ook even de buizenklemmen controleren. Mogelijk moet je deze wat losser maken of rubbertjes tussen doen.

Tevens als er buizen door je muur lopen en ook nog eens geen mantel hebben dan kunnen ze ook geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klinkt als suizende leidingen, daar heb ik sinds het (door eigenaar woning) vervangen zijn van de ketel last van, het komt hier door een veel te hard draaiende pomp en er is niets dat daar bij deze specifieke ketel aan gedaan kan worden :/ Bij de oude ketel had ik de snelheid verlaagd, dat kan bij de huidige niet.

Alle radiators openzetten lost het hier overigens niet op, met als bijkomend probleem dat het daardoor op de slaapkamers veel te heet wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 07-10-2019 12:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:09
Maakt cv ook geluid?

Hier had ik op een gegeven moment ook enorme herrie vanuit radiator op slaapkamer. Bleek van de cv af te komen die begon te brommen in bepaalde stand.

Was een of andere pakking losgeschoten. En de brom werkt door de leidingen heen gestuurd.

Wist ook eerst niet dat van cv af kwam totdat ik op een dag boven was en brom uit cv hok hoorde komen. Brom werd versterkt door de leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Johann0r schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:20:
Het is niet het normale tikken van leidingen maar echt een herrie. Volgens mij heb ik het wel eens vergeleken met iemand die de container buiten zet.
is het een gebonk? Dit herken ik van mijn studentenhuis, hebben hier jaren mee gezeten, en het werd steeds vaker waargenomen. Uiteindelijk bleek de pomp overbelast, dus moest dit vervangen worden.
Rare: we hadden wel gewoon warm water / warme radiatoren, dus op zich deed hij het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:30
kun je het geluid opnemen en het hier ergens plaatsen? Lawaai is een ruim begrip en zoals hierboven te lezen kunnen er meerdere oorzaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Zal het eens in de gaten houden. Vanmorgen geen last van gehad want het was ook niet erg koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Johann0r schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:15:
Beste mensen vanmorgen weer wakker geworden omdat de radiator buizen enorm veel lawaai maken op onze slaapkamer.

Dit is al aantal jaren zo altijd bij koude nachten en altijd in de morgen als de CV aanslaat. De buis wordt erg warm van de radiatoren en het geluid gaat weg als ik de radiatorkraan opendraai.

Beneden hebben we vloerverwarming en alle radiatoren staan boven dicht.
Alle radiatoren staan dicht? Ik denk dat dat je probleem is, ook omdat het weg gaat als je een radiator open draait.
De CV pomp kan zijn druk niet kwijt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Voordat m'n CV verving had ik dit ook. M'n nieuwe CV heeft volgens mij automatiche ontluchting. En we hebben nu een magneetfilter laten installeren om al het gruis uit het water te halen.

Nu hebben we alleen nog het getik/geklop van de uitzettende buizen.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 23:44
Zit er niet gewoon lucht in de leidingen?
Even ventieltje aan de bovenzijde van de radiator opendraaien en de lucht laten ontsnappen. terwijl de kachel aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Te weinig doorstroming.
By-pass plaaten voor de vloerverwarming.

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1