canon s600 vs hp 930

Pagina: 1
Acties:

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
kom er ech niet meer uit....
veel reviews gelezen. running costs van de canon zijn lager en foto's blijven langer mooi, is ook sneller. Echter deze canon is ook weer duurder...hp is weer heel stil.

waar het nu echt om gaat is Welke print nu mooier??
ze heben gelijk opgegeven resolutie en allebei 3 kleuren. Als ze evenmooi printen ga ik denk ik voor de canon, echter als de hp gewoon mooier print zou ik die willen...
Een S800 kan ik niet betalen.
Heb niet in 1 winkel samples kunnen vergelijken...

Wil overigens geen epson meer ivm met slechte ervaringen! (ja eigen stuk + die van mijn pa)Ik weet dat die erg mooi printen.(maar voor hoelang ;) )

Ben niet geinteresseerd in opmerkingen als "canon's zuipen (is nl niet meer waar)"

wil hem toch ook redelijk vaak gebruiken voor het printen van foto's (2,2Mp) en voor de rest gewoon als allesprinter.

Ben heel beniewd. meest benieuwd naar menigen van mensen die allebei de printers kennen...

TIA

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Het voordeel van die Canon is dat die gescheiden kleurencartridges heeft. Dus als je geel op hoef je ook alleen je geel te vervangen.

• Zandor
dasssnel :)

Weet je misschien ook welke mooier print?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 30 juli 2001 23:48 schreef Zandor het volgende:
kom er ech niet meer uit....
veel reviews gelezen. running costs van de canon zijn lager en foto's blijven langer mooi, is ook sneller. Echter deze canon is ook weer duurder...hp is weer heel stil.

waar het nu echt om gaat is Welke print nu mooier??
ze heben gelijk opgegeven resolutie en allebei 3 kleuren. Als ze evenmooi printen ga ik denk ik voor de canon, echter als de hp gewoon mooier print zou ik die willen...
Een S800 kan ik niet betalen.
Heb niet in 1 winkel samples kunnen vergelijken...

Wil overigens geen epson meer ivm met slechte ervaringen! (ja eigen stuk + die van mijn pa)Ik weet dat die erg mooi printen.(maar voor hoelang ;) )

Ben niet geinteresseerd in opmerkingen als "canon's zuipen (is nl niet meer waar)"

wil hem toch ook redelijk vaak gebruiken voor het printen van foto's (2,2Mp) en voor de rest gewoon als allesprinter.

Ben heel beniewd. meest benieuwd naar menigen van mensen die allebei de printers kennen...

TIA
Kep geen ervaring met die Canon... Kep zelf een HP 930....

Dus.... zallie de canon wel gaan afzeiken???

Neuh...

Ik ken de kwaliteit van die canon niet, en kan er daarom niet over oordelen.

Destijds ben ik ook op zoek geweest naar een kleurenprinter. Ik wilde kiezen tussen de 930 en een printer van Canon (weet niet meer welke).
Ik heb toen gekozen voor de HP. Waarom?

HP had ik al afdrukken van gezien... Die zijn (op fotokwaliteit) gewoon goed. Van de Canon moest ik het maar afwachten.
Voordeel van die canon vond ik ook die gescheiden kleuren-cardridges.

Maar als je een printer wilt aanschaffen die goed foto's wil afdrukken, is de HP geen slechte keus.

Alleen:

ALS die Canon inderdaad BETER afdrukt dan (of in ieder geval net zo goed als) de HP 930, EN je wil ook nog eens de printer gebruiken voor normale afdrukken, dan zou ik denk ik kiezen voor de Canon.

Reden: De printer mag dan wel duurder zijn maar de gebruikerskosten zijn waarschijnlijk een stuk lager bij de Canon (dat is bij veel printers van canon in ieder geval zo.....)

Waarom heb ik dan toch de HP genomen met de duurdere cardridges?
1) (heb ik al genoemd): Ik wist wat ik aan die HP had (en nog steeds heb :) )
2) Ik had al een paar jaar eerder een stuk duurdere laserprinter aangeschafd... en die heb ik nog steeds... en die gebruik ik dus voor de dagelijkse afdrukken... lekker goedkoop in gebruik. Dus had ik niet direct een zuinige kleurenprinter nodig.... gewoon een goede kleurenprinter voor die paar afdrukken die ik zou gaan maken (en dus ook maak...). Bij die paar afdrukken maakt dat sverschil in cardridge-prijs niet zoveel uit.

Ik ga nu dus even op JOUW woorden af:
De Canon levert dus mooiere (en langer houdbare) kleurenafdrukken op?
Waarbij ik gok op de lagere gebruikerskosten....

Mijn tip: Neem de Canon

Verwijderd

Gescheiden cartridges zijn wel grappig .. nadeel vind ik dat je blijft wissellen, dan is rood weer op dan weer blauw..
Ik zou zoiets hebben van.. danmaar 2 tientjes per jaar meer kwijt want zoveel scheelt het niet namelijk als je echt per ml gata kijken.
kijk ook eens naar lexmark.. goede service en qua afdrukkwaliteit komen ze goed mee
doen ook ietje langer met inkt.

suc6 met je keuze

• Zandor
thanx, weet dus niet of de canon mooier print, alleen dat de prints langer mooi blijven...

denk eigenlijk ook dat ik met geen van beiden slecht af ben, heb ik al genoeg zoekwerk voor verricht...

kijk met digitale camera's is het makkelijk, dan laten ze gewoon foto's zien en dan kun je zelf inzoemen en kleur en scherpte vergelijken..

bij review van printers staat dan zoiets als:
"mooie foto's" Kijk daar koop je niets voor..
misschien een idee voor sites die reviewen. gewoon een loep erop en fotonemen van een printje.

ik zoek gewoon en winkel die ze allebei heeft, en laat ze gewoon eens aan het werk zien....neem een loep mee en ga gewoon kijken.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik druk 3,3mp foto's van mijn Sony S70 digitale camera af op een deskjet 930c en ik ben er best tevreden over. Hij is inderdaad stil, erg stil. Verder is 'ie redelijk langzaam als je een grote foto afdrukt, maar ja, daar koos ik voor. De 950, 970 en 990 zijn sneller en hebben meer opties, MAAR de afdrukkwaliteit van de 930 is precies hetzelfde als de 990 en dat wou ik...

De 930 maakt wel foto's te warm van kleur. Dat moet je zeker apart instellen, aantal afdrukken maken en instellingen wijzigen totdat het goed is. Gezichten worden standaard te roze/rood, oranje wordt rood, etc. Maar dat is te verhelpen dus...

Ik ben tevreden over de 930, niet duur, mooie kwaliteit. Maar de cartridges zijn schreeuwend duur, als die 2 printers hetzelfde zijn en die canon is goedkoper qua inkt, neem die dan...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 31 juli 2001 09:53 schreef GoldieLox het volgende:
De 930 maakt wel foto's te warm van kleur. Dat moet je zeker apart instellen, aantal afdrukken maken en instellingen wijzigen totdat het goed is. Gezichten worden standaard te roze/rood, oranje wordt rood, etc. Maar dat is te verhelpen dus...
1) Heb je de kwaliteit op 'Best' staan?
2) Heb je de juiste papiersoort geselecteerd?

Ik vergeet af-en-toe |:( nog wel eens om dat in te stellen... krijg ik ook van die wat te rode gezichten e.d.
Pagina: 1