Twee schermen aansluiten, MacBook Pro 15-inch, 2018

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri_ajax
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 20:58
Hallo allen,

Voor mijn werk heb ik een MacBook Pro 15 inch 2018. Hierbij gebruik ik twee FullHD schermen (AOC, I2490PXQU, https://eu.aoc.com/nl/monitors/i2490pxqu-bt) en twee USB C naar HDMI adapters (https://www.coolblue.nl/p...hdmi-kabel-converter.html).

Wanneer ik de twee schermen via de adapters aansluit op mijn MacBook, duurt het soms twee minuten voordat de schermen aanspringen. Dit is niet het geval wanneer ik een officiële Apple USB C naar HDMI adapter gebruik. Hierdoor zou ik zeggen dat de USB C naar HDMI adapters niet lekker werken in combinatie met de MacBook Pro en de schermen.

Mijn vraag: is een USB C naar Displayport kabel een goede oplossing? (https://www.allekabels.nl...-displayport-adapter.html).

Groetjes,

Youri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-09 13:46

DocktorDicking

Are you picking this up?

Ik heb enkel ervaring met de HDMI aansluiting van mijn 2015 macbook. Echter ben ik wel benieuwd of je de USB C naar displayport al heb gebruikt en of het wat is.

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Geen idee of de Displayport kabel een goed idee is maar waarom gebruik je niet de officiële adapters als die toch al goed blijken te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:54

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Hier net een MacBook Pro 2018 (13 inch) via rechtstreekse kabel "usb-c naar displayport" met een 4K monitor verbonden, dat gaat prima. Kan mij niet voorstellen dat het dan met 2x FHD dan een probleem zou zijn.

Verschil met de meeste adapters naar HDMI is dat die van Apple zelf een chip bevat, de meeste andere adapters zijn passief. Van die chip in de originele ben ik vrij zeker, aangezien die adapter bij het eerste gebruik meteen een "firmware-update voor accessoire" melding gaf.

Bij de technische specificaties die door Apple wordt aangegeven voor de MBP 2018 15 inch:

Video-ondersteuning
Gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display met miljoenen kleuren en:

Tot twee displays met een resolutie van 5120 x 2880 bij 60 Hz en meer dan een miljard kleuren
Tot vier displays met een resolutie van 4096 x 2304 bij 60 Hz en meer dan een miljard kleuren
Digitale video-uitvoer via Thunderbolt 3

Native DisplayPort-uitvoer via USB‑C
VGA-, HDMI-, DVI- en Thunderbolt 2-uitvoer via adapters (afzonderlijk verkrijgbaar)

Bron: https://support.apple.com/kb/SP776?locale=nl_NL

Hier wordt letterlijk aangegeven dat er support is voor displayport via usb-c, mag dus geen problemen opleveren.

[ Voor 46% gewijzigd door Wolvganger op 12-10-2019 12:16 . Reden: Aanvullende info van Apple ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:59
Hi, ik vroeg mij af of het beter werkte met usb c naar displayport.

En word je macbook dan ook gelijk opgeladen? Of is dat alleen met usb-c naar usb-c?

Ik werk met een macbook pro 2017 met touchbar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Rendol95 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:39:
Hi, ik vroeg mij af of het beter werkte met usb c naar displayport.

En word je macbook dan ook gelijk opgeladen? Of is dat alleen met usb-c naar usb-c?

Ik werk met een macbook pro 2017 met touchbar
DP kan geen stroom vervoeren. Dat is dus alleen C naar C op een monitor, voor opladen moet je ook een scherm met richting de 80w power delivery hebben voor en Intel 15”.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:59
Ik had dat al ondertussen gevonden inderdaad dat opladen + beeld alleen c naar c is.

Ik kan alleen geen concreet antwoord vinden of usb-c dan een goede vervanger is voor de dp. Ik wil wel de kwaliteit (resolutie) behouden op mijn externe scherm zonder enige lag.
Pagina: 1