Vraag

• WrR0n
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 25-11 20:57
Hallo Tweakers,

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een goeie upgrade voor mijn GPU. Heb op het moment een MSI GTX 950 2G in mijn pc liggen. Deze videokaart heeft denk ik wel zijn tijd gehad heb hem van een vriend gekregen. Bij de meeste games werk het redelijk maar moet de games vaak op low zetten. En nu wil ik graag wat beter performance.

Ben op zoek naar upgrade waar games wat hoger kan zetten en voor games als Euro Truck Simulator, Assetto Corsa game ik op een triple screen configuratie gek genoeg kon de GTX 950 wel aan.
De triple screen configuratie is 3keer full hd. Bij games zoals Battlefield V game ik op 1 scherm.

Wat is je budget?
Rond de € 500,- maar als het lager kan is ook prima.
Belangrijkste is prijs en kwaliteit verhouding.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb eigenlijk bijna alleen Nvidia's gehad maar AMD heeft voor minder prijs soms wat meer in huis maar ik zal dat de drivers wel wat problemen hadden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige systeem:
#CategoryProduct
1ProcessorsIntel Core i5-8600K Boxed
1MoederbordenMSI Z370 Gaming Plus
1VideokaartenMSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB
1BehuizingenCooler Master MasterBox Lite 5
3MonitorenAOC G2590VXQ Zwart
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition
1VentilatorenCorsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold

Voorstel:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 495,-€ 495,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 495,-

De MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X vind ik erg interessante upgrade.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr, WrR0n (Ronald)

Edit: Had me oude voeding nog staan. Corsair VS650

Beste antwoord (via WrR0n op 15-10-2019 09:04)

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Ik zou ook een 5700 XT halen. Blijf je onder de 500 euro, en performance ligt dicht bij de 2070 super

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Of je gaat voor een 2070 super, of een rx5700 xt met dat budget. Net over de 500 heb je een nvidia zoals je gewend bent. Rond de 450 zitten een aantal goede rx5700xt's. Dus de vraag is meer: RTX on of RTK off hehe.

Sapphire rx5700 xt pulse of die van powercolor zijn prima. Misschien de gigabyte rx 5700 xt...? Die MSI betaal je gewoon 50 euro teveel voor imo. Kan je beter een Nitro+ of de Red Dragon voor halen.

[Voor 14% gewijzigd door Jivebunny op 07-10-2019 11:56]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Ik zou ook een 5700 XT halen. Blijf je onder de 500 euro, en performance ligt dicht bij de 2070 super

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:39
De 5700 XT is een goed keuze omdat het maar een paar procent verschilt in prestatie tegen over de 2070 super, en je bent 100 euro goedkoper.

Helaas zijn er meldingen van mensen met problemen met de 5700 XT kaarten, niet in de grote aantallen maar toch genoeg dat je op forums meerdere posts erover kan zien.

Vanwege de problemen raad ik de 5700 XT zelf niet snel meer aan, als je wat technisch gelegen bent kan je het risico nemen en ervoor gaan. Zijn er problemen troubleshoot voor mogelijke fix andere andere kaart vragen als er teveel problemen mee zijn.

Met de 2070 super waren er geen problemen, maar je bent wel duurder uit.

Ben geen fanboy voor 1 kant voor als mensen zoiets gaan zeggen, maar heb al 2 slechte ervaringen bij 2 mensen met de 5700 XT. Ik verwacht dat een product van 450 euro gewoon werkt als je het in de computer stopt en niet moet gaan kloten vanwege driver/windows problemen en of mogelijk defecte onderdeel op de kaart.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
@WrR0n Vergeet de voeding niet te vervangen. Deze budget voeding is niet bedoeld voor een moderne game PC. Daarvoor heb je een kwalitatief veel betere voeding voor nodig met veel betere prestaties.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• WrR0n
-The_Mask- schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:05:
@WrR0n Vergeet de voeding niet te vervangen. Deze budget voeding is niet bedoeld voor een moderne game PC. Daarvoor heb je een kwalitatief veel betere voeding voor nodig met veel betere prestaties.
Ik had mijn oude voeding er nog staan heb eigenlijk deze:
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,90€ 80,90

• WrR0n
Heb op Hardware Info gekeken wat de test resultaten zijn. De XFX Radeon RX 5700 XT THICC II is volgens de test resultaten best wel zuinig als de andere custom 5700 XT in de vergelijken neer zette. En ook maak hij niet zo veel geluid.

Mijn vraag is kan mijn Seasonic Focus Plus 550 Gold dit dan nog wel aan. :?

1VideokaartenXFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6€ 436,-€ 436,-

• WrR0n
-The_Mask- schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:05:
@-The_Mask- Ik had mijn oude PSU nog in lijstje staan die al kapot was gegaan en via andere forum post had ik de Seasonic Focus Plus 550 Gold gekocht. Maar zaterdag is deze voeding ook overleden want mijn computer start niet meer op. Als ik andere PSU die ik nog heb liggen aan mijn systeem doe start die wel op. Heb gelukkig nog garantie maar als ik een 5700 XT koop is een Seasonic Focus Plus 550 Gold wel goed genoeg of moet voor 650 gaan?

• -The_Mask-
  • Niet online
WrR0n schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:34:
[...]

@-The_Mask- Ik had mijn oude PSU nog in lijstje staan die al kapot was gegaan en via andere forum post had ik de Seasonic Focus Plus 550 Gold gekocht. Maar zaterdag is deze voeding ook overleden want mijn computer start niet meer op. Als ik andere PSU die ik nog heb liggen aan mijn systeem doe start die wel op. Heb gelukkig nog garantie maar als ik een 5700 XT koop is een Seasonic Focus Plus 550 Gold wel goed genoeg of moet voor 650 gaan?
Ik zou gewoon geen Seasonic Focus halen omdat de voedingsserie nogal berucht is om zijn problemen. Voor hetzelfde geld zijn er daarom veel betere keuzes.

AMD Nieuwsdiscussie

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 28-11 07:03
Bij die voeding zou ik inderdaad een Nvidia-videokaart halen. Deze voeding in combinatie met de 5700XT schijnt voor veel problemen te zorgen.

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 26-11 12:14
Ik zou dan voor iets als een Corsair gaan. Zijn vertrouwbaar en kan je altijd wel aanraden.
pricewatch: Corsair TX650M V2

• -The_Mask-
  • Niet online
Ossi schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:47:
Bij die voeding zou ik inderdaad een Nvidia-videokaart halen. Deze voeding in combinatie met de 5700XT schijnt voor veel problemen te zorgen.
De Seasonic Focus serie heeft ook problemen met sommige nVidia videokaarten. Probleem is dan ook de voeding en niet de videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

• WrR0n
Heb even uitgezocht wat ongeveer wattage is van mijn systeem op moment is dat rond de 300-310 lijkt mijn. Ik had de Seasonic Focus Plus 550 Gold gekocht omdat misschien keer upgrade zal doen.

Maar als ik een RX 5700 XT zal kopen zal mijn systeem ongeveer 470 Watt nodig hebben op full load.

En @-The_Mask- zei
-The_Mask- schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Ik zou gewoon geen Seasonic Focus halen omdat de voedingsserie nogal berucht is om zijn problemen. Voor hetzelfde geld zijn er daarom veel betere keuzes.
Als op het Forum beetje lees lijkt mijn de Corsair RM550x (2018) Zwart goeie keuze kunnen zijn is dat waar?

• -The_Mask-
  • Niet online
WrR0n schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:56:

Als op het Forum beetje lees lijkt mijn de Corsair RM550x (2018) Zwart goeie keuze kunnen zijn is dat waar?
Prima keuze idd.

AMD Nieuwsdiscussie

• WrR0n
Oke, mooi dat het Prima keuze is. Ga dan zo maar ophalen dan kan ik mijn computer vandaag weer levend maken. Denk dat ik in November de videokaart ga kopen op moment staat mijn keuze op de XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6.

Maar wat kan ik doen met mijn oude voeding Seasonic Focus Plus 550 Gold.
Heb een retour ingediend maar is nog niet behandeld dus weet nog niet wat gaat gebeuren maar als ik nieuwe krijg is dan nog wel verkoopbaar?

• -The_Mask-
  • Niet online
WrR0n schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Maar wat kan ik doen met mijn oude voeding Seasonic Focus Plus 550 Gold.
Heb een retour ingediend maar is nog niet behandeld dus weet nog niet wat gaat gebeuren maar als ik nieuwe krijg is dan nog wel verkoopbaar?
Als je een nieuwe krijgt dan is die evengoed/slecht als een nieuwe uit de winkel. Dus ja prima verkoopbaar, goede koop is dan weer een ander verhaal.

AMD Nieuwsdiscussie

• WrR0n
Bedankt voor het mee denken ik weet genoeg. De Corsair RM550x (2018) heb gisteren in mijn computer gezet. En de video kaart ga binnenkort bestellen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee