Imagegallery / filesharing software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek naar relatief eenvoudige imagegallery / generieke filesharing software maar kan het niet vinden. :(
  • Gallery van Menalto is helaas al een hele tijd hardstikke dood.
  • OwnCloud / NextCloud's gallery is beroerd en verder de functionaliteit te uitgebreid.
In de basis zoek ik iets dat:
  • Zowel foto's als andere bestanden kan delen en eventueel displayen
  • EXIF informatie kan tonen bij foto's
  • Iets met geo informatie kan
  • ACL's kent
  • Bestanden kan displayen vanaf diverse bronnen (dus geen verplichte import, maar gewoon een SMB of NFS share, of local directory op de host en dan hooguit een scan van die dir)
  • Een mobiele client kent (of iig een responsive GUI heeft zodat 'ie bruikbaar is op mobiel)
  • Bestanden uploaden moet eenvoudig zijn (via de GUI, maar ook door files domweg in een dir te zetten, etc.)
  • Een goede onververdeling in directories heeft
Oh, het moet Open Source zijn. Mag als pakket op Debian, Ubuntu of andere distro draaien, mag ook een soort van appliance ISO zijn met Linux onderlaag, zolang het maar fatsoenlijk kan draaien op Proxmox VE.

Denk dat ik zo aardig compleet ben.

EDIT:
Ik heb ook nog even gekeken naar dit:
https://www.dokuwiki.org/plugin:gallery

Maar dat lijkt helaas redelijk beperkt. (Voordeel is wel dat ik DokuWiki al gebruik. Alleen weet ik niet hoe goed DW bestanden oppakt die in directories worden gezet zonder de GUI, dat heb ik nog niet echt getest.)

[ Voor 10% gewijzigd door unezra op 07-10-2019 10:27 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Anyone?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
Als eens op "selfhosted" gezocht?
Dat is tegenwoordig een term geworden om software te vinden waarmee je dingen op eigen houtje kan doen ipv afhankelijk te zijn van een service van techreus zoals Google, Microsoft, e.d. Hosting daargelaten misschien. Kijk eens op awesome-selfhosted#photo-and-video-galleries

Ik heb er maar even kort erin gedoken omdat ik ook nieuwsgierig ben van wat er hedendaags mogelijk is, maar niet veel tijd heb. Ik vrees echter dat er geen open source softwarepakket bestaat die al jouw requirements voldoet. Lychee lijkt de beste optie te zijn.

Maar hebben OwnCloud en NextCloud geen ondersteuning voor WebDav? Want dan hoef je enkel voor degenen waarmee je het gaat delen een user(group) op je OwnCloud/NextCloud aan te maken (met de nodige ACL's) en dat met hun delen inclusief de link. Dan benaderen ze de bestanden alsof het op hun eigen pc staat, wat vertrouwd aanvoelt ipv een aparte GUI. En is het aan hun de keus waarmee ze de bestanden openen en hoeft jouw server de bestanden niet te transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:02
DokuWiki zou je kunnen gebruiken icm https://www.dokuwiki.org/devel:xmlrpc#wikiputattachment . Maak je een scriptje die dat cron doet, heb je volgens mij alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
Waarom is Open Source eigenlijk een hard criterium?

Wil je er zelf aan bijdragen of het forken? Heb je daar tijd voor en wil je moeite in steken om zo'n eventuele fork te onderhouden?

Dat iets open source is, wil niet zeggen dat het veiliger is dan closed source software pakketten (OpenSSL anyone?) en/of dat alle features gratis zijn en blijven.