Windows 8 productcode verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peecee123
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-11-2019
Mijn vraag
Ik heb een laptop liggen waar origineel vanuit dell windows 8 pro op gestaan heeft. Er is daarna windows 7 op gekomen, omdat dit een bedrijfslaptop is geweest. Deze windows 7 is weer geupgrade naar windows 10 met de media creation tool, dus is nu een digitale licentie geworden. Nu is mijn vraag: kan ik de oude windows 8 pro licentie er vanaf halen, want deze staat er nog wel op als ik ShowKeyPlus open. Deze zou ik graag op een andere laptop willen installeren. Het probleem is nu, als ik bijvoorbeeld deze laptop verkoop, kan iemand anders de productcode zien en deze gaan gebruiken en dat wil ik niet, omdat ik deze licentie nou op een andere dell laptop wil gaan zetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude E6530.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan niks gerelateerds vinden op google.

Beste antwoord (via peecee123 op 08-10-2019 03:36)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
De licentie behoort bij de laptop, deze mag je niet op een ander apparaat gebruiken (en kan vaak ook niet, als je probeert te activeren met dat serienummer dan zal die vermoedelijk melden dat die incorrect is). Het serienummer staat ook in de bios vast en kan daar niet uit verwijderd worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
De licentie behoort bij de laptop, deze mag je niet op een ander apparaat gebruiken (en kan vaak ook niet, als je probeert te activeren met dat serienummer dan zal die vermoedelijk melden dat die incorrect is). Het serienummer staat ook in de bios vast en kan daar niet uit verwijderd worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peecee123
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-11-2019
DutchKel schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 02:22:
Ik ga het andersom doen. Deze windows installatie deactiveren, originele windows 8 installatie er weer op zetten, deze upgraden naar windows 10 en de productcode van windows 7 gebruiken op de andere laptop en ook weer upgraden naar windows 10. Bedankt voor de info DutchKel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:13
Tenzij die Windows 7 een retail licentie betreft is ook deze constructie niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Gewoon proberen. Werkt het, dan heb je geluk.