Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sander Arends
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een nieuw moederbord en een nieuwe processor in mijn computer gebouwd. Toen ik klaar was ging de computer netjes aan, alleen gaf hij aan dat ik geen schijf had met een besturingssysteem: ‘reboot and select proper boot device’ als ik naar de bios ging stond de HDD er wel maar de m.2 SSD (waar Windows 10 op staat) stond er niet tussen. Heb aardig wat dingetjes uitgeprobeerd in de BIOS maar dat haalde niks uit. Vandaag heb ik de m.2 in een ander slot gezet en verrekt hij starte nu normaal op. Wat jammer is: nu staat de HDD er niet meer tussen. Ik snap hier helemaal niks meer van, kan iemand mij misschien helpen?
Het betreft hier een Gigabyte Aorus Elite moederbord.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Wat voor een hardware gebruik je precies, met name de M.2 ssd? Kijk even in de handleiding, want vaak delen de M.2 poorten en de normale SATA aansluitingen bepaalde resources. Kan dus zijn dat door de M.2 een of meerdere SATA poorten niet werken, en je de harde schijf dus aan een andere moet hangen.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 21:13
Om precies te zijn op pagina 17 van de PDF in sectie 1-7 (vanaf pagina 12) staat een tabel wat wel en niet werkt.
Waarschijnlijk moet je de HDD op een andere SATA-poort aansluiten...

• Sander Arends
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-12-2022
Ach wat dom van mij!! Hahhahah, heb hem nu indd aan een andere gehangen en t werkt weer netjes, bedankt voor het snelle antwoord @roches en @Nielson !!