Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulos14
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04 23:06
Hi,

Voor werk heb ik een HP probook 440 G5 (1mj76av). Op werk maak ik gebruik van een dockingstation van HP en met deze opstelling heb ik 2 extra schermen + mijn laptop scherm = 3 schermen. Deze sluit ik aan op de USB C aansluiting. Werkt perfect!

Nu wil ik een werkplek voor thuis creëren. Maar de Macbook Air van mijn vriendin werkt niet op deze dockingstation van HP. Dus ik ben opzoek naar een universele oplossing voor thuis.
Ik heb de Dell UltraSharp U2719D schermen op het oog, want die kunnen met DP output aan elkaar gekoppeld worden. Ik denk; dat is handig, want dat scheelt een dockingstation.

Nu heb ik hier een paar vragen over;
1. Kan mijn HP probook dit uberhaupt aan? En hoe moet ik deze aansluiten op mijn HP, want er zit geen DP op. (alleen HDMI en USB C). En werkt de DP outpunt functie dan?
2. Kan de macbook air begin 2015 model van mijn vriendin hierop aangesloten worden? (alleen thunderbolt aansluiting en USB 2.0)

Of moet ik gewoon een universele dockingstation kopen? Ik had er een van Startech op het oog en dan kies ik een iets goedkopere monitor ;)

Ik hoor graag een reactie van iemand.

Alvast dank!

Groeten Paul

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14
Voor je ProBook moet je even checken of de USB-C poort DP Alt mode ondersteunt, dus een DisplayPort signaal kan uitvoeren. Een Thunderbolt aansluiting zoals op de Mac bevat sowieso DisplayPort, echter is bij Apple de ondersteuning voor MST een stuk beperkter.

https://support.apple.com/nl-nl/HT206587