Goedenavond Tweakers,
ik zit met een nasty probleem waar ik zo 1,2,3 geen oplossing voor kan vinden heb al veel geprobeerd.
eerst een korte uitleg van wat nu het probleem is.
1. router van een ISP.
2. een custom router met openvpn.
3. een mobiel.
vanaf de mobiel verbonden met het wifi netwerk.
kan ik in de ftp share, kan ik mapjes aanmken kan ik lezen en schrijven.
vanaf de mobiel verbonden met het vpn netwerk via het netwerk van de mobiel isp.
kan ik in de ftp share. ik kan een mapje aanmaken in de ftp share
maar zodra ik een bestand overwil sturen zelfs van 50kb. dan staat er 0kb en freezed de boel.
als ik in de router van de isp poort 21 openzet en zonder vpn verbind dan kan ik wel files oversturen in de ftp share.
maar, dit wil ik natuurlijk echt niet.
ik wil dat de ftp over de tunnel vpn gaat.
wat gaat hier mis?
ik kan ook via de vpn bij alle samba shares, andere pc en de ftp share.
maar zodra ik een file overstuur dan staat er 0kb en gebeurt er niets. ik kan wel op dit moment lezen.
dus ik kan met vpn verbonden een video file downloaden van de ftp share. mapjes aamaken kan ook.
Wat mij dus vertelt, dat read en write mogelijk is.
het lijkt erop dat een bestand oversturen wordt geblokt of zijn weg niet kan vinden naar de ftp share?
ik ben er al paar dagen mee bezig maar kom er niet uit.
nat route is ook ingeschakeld.
Enig idee of een zetje in de juiste weg?

edit:
ook kan ik via de mobiel het internet op verbonden met de vpn , maar sommige sites zijn niet bereikbaar.
nadat ik verbind met de vpn. waardoor kan dit komen i.v.m. ik heb ook een betaalde vpn en als ik deze gebruik via de isp en dan de betaalde vpn inschakel dan kan ik wel op die sites komen. wat ook vreemd is, tenzijn de betaalde vpn ergens in de wereld poort 443 gebruikt?
de betaalde vpn is trouwens norton secure vpn.
ik zit met een nasty probleem waar ik zo 1,2,3 geen oplossing voor kan vinden heb al veel geprobeerd.
eerst een korte uitleg van wat nu het probleem is.
1. router van een ISP.
2. een custom router met openvpn.
3. een mobiel.
vanaf de mobiel verbonden met het wifi netwerk.
kan ik in de ftp share, kan ik mapjes aanmken kan ik lezen en schrijven.
vanaf de mobiel verbonden met het vpn netwerk via het netwerk van de mobiel isp.
kan ik in de ftp share. ik kan een mapje aanmaken in de ftp share
maar zodra ik een bestand overwil sturen zelfs van 50kb. dan staat er 0kb en freezed de boel.
als ik in de router van de isp poort 21 openzet en zonder vpn verbind dan kan ik wel files oversturen in de ftp share.
maar, dit wil ik natuurlijk echt niet.
ik wil dat de ftp over de tunnel vpn gaat.
wat gaat hier mis?
ik kan ook via de vpn bij alle samba shares, andere pc en de ftp share.
maar zodra ik een file overstuur dan staat er 0kb en gebeurt er niets. ik kan wel op dit moment lezen.
dus ik kan met vpn verbonden een video file downloaden van de ftp share. mapjes aamaken kan ook.
Wat mij dus vertelt, dat read en write mogelijk is.
het lijkt erop dat een bestand oversturen wordt geblokt of zijn weg niet kan vinden naar de ftp share?
ik ben er al paar dagen mee bezig maar kom er niet uit.
nat route is ook ingeschakeld.
Enig idee of een zetje in de juiste weg?

edit:
ook kan ik via de mobiel het internet op verbonden met de vpn , maar sommige sites zijn niet bereikbaar.
nadat ik verbind met de vpn. waardoor kan dit komen i.v.m. ik heb ook een betaalde vpn en als ik deze gebruik via de isp en dan de betaalde vpn inschakel dan kan ik wel op die sites komen. wat ook vreemd is, tenzijn de betaalde vpn ergens in de wereld poort 443 gebruikt?
de betaalde vpn is trouwens norton secure vpn.
[ Voor 13% gewijzigd door R.G op 06-10-2019 21:15 ]