Toon posts:

Lekkage door ondeugdelijk werk corporatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bouwvereniging van mijn vader heeft bij groot onderhoud verwarmingsbuizen verwijdert en dit afgedicht met dopjes. Mijn vader wilde graag een pvc vloer en moest daarvoor de vloer laten egaliseren. Nu is ter tijdens de egalisatie lekkage ontstaan, door/bij de dopjes. De onderburen hebben hiervan schade en de bouwvereniging stelt mijn vader hiervoor aansprakelijk. Mag dit? Is het niet zo dat de schade is ontstaan door de slechte afdichting van de door hen gemaakte gaten in de vloer?

[ Voor 200% gewijzigd door Señor Sjon op 06-10-2019 21:09 . Reden: OP herstelt ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:22:
De bouwvereniging van mijn vader heeft bij groot onderhoud verwarmingsbuizen verwijdert en dit afgedicht met dopjes. Mijn vader wilde graag een pvc vloer en moest daarvoor de vloer laten egaliseren. Nu is ter tijdens de egalisatie lekkage ontstaan, door/bij de dopjes. De onderburen hebben hiervan schade en de bouwvereniging stelt mijn vader hiervoor aansprakelijk. Mag dit? Is het niet zo dat de schade is ontstaan door de slechte afdichting van de door hen gemaakte gaten in de vloer?
Lijkt mij een nieuw topic. Enfin, dat fixt een moderator vast wel straks.

Als het niet lekte totdat iemand namens je vader met die dopjes aan het klussen sloeg om te egaliseren, lijkt me dat de woningbouw gelijk heeft dat hij aansprakelijk is voor deze schade. Omdat het schade aan (eigendommen van) anderen betreft zou dit waarschijnlijk onder zijn wettelijke aansprakelijkheidsverzekering moeten vallen, vooropgesteld dat hij die heeft natuurlijk.

Dit is in NL trouwens, taalgebruik lijkt te wijzen op BE misschien? Weet niet of het daar precies gelijk werkt (zal wel weer niet :P )