S-Video naar Composite converter; Waar??

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een converter van S-Video naar Composite (kabeltje van ong 10cm lang). Mijn videokaart heeft natuurlijk geen s-video in en ik heb al een 10 meter lange s-video kabel en wil niet nog een keer zoveel uitgeven voor een composite (past niet eens door het gat). Waar kan ik eentje vinden. Ik ben al een heleboel winkels langsgeweest (Handyman, etc), maar niks. Weet iemand iets?

P.S. Ik heb wel een s-video naar composite converter bij me andere videokaart, maar die s-video kant heeft 7 pins, maar ik moet er maar 5.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:50

Arjan A

Cenosillicafoob

maar die s-video kant heeft 7 pins, maar ik moet er maar 5.
Is dat dan wel een echte S-Video? Ik dacht dat er maar een standaard was?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Op www.conrad.nl ff zoeken op nr.
350044-89
Misschien is dit wat je bedoelt?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-03 21:39
Mijn s-video kabel heeft 1 pin, gewoon een vergulde tullip, kan me nix voorstellen bij s-video met 5 of 7 pins...

Verwijderd

een tulp stekker is composiet ;)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:53
Ik had toen ook daar een topic over geplaatst, (die op slot is gegaan trouwens), daar vroeg ik ook om zon convertor.
heb er nooit 1 kunnen vinden, dus als je wat vind laat me ff weten waar je hem hebt gevonden/gezien

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

die zitten toch gewoon bij videokaarten meegeleverd? bij powercolor bijvoorbeeld wel ... gebruik die
zijn ook keurig 5 pins

Verwijderd

Bedoel je niet dat je video geen SVideo in heeft ? Mijn Asus 7100 heeft namelijk wel een SVideo-in.
Die kabeltjes kun je bijvoorbeeld bij Matrox wel bestellen, heb ik wel eens gelezen.
Je weet wel zeker dat je tv SVideo ondersteunt ? Anders moet je toch nog een ander kabeltje kopen...

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-03 21:39
precies, ik heb ook zo'n kabeltje gekregen bij m'n xentor tnt2. gooi anders eens een berichtje in vraag&aanbod, er zijn vast wel mensen die zo'n ding hebben en hem niet gebruiken...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 31 juli 2001 15:21 schreef Ritch het volgende:
precies, ik heb ook zo'n kabeltje gekregen bij m'n xentor tnt2. gooi anders eens een berichtje in vraag&aanbod, er zijn vast wel mensen die zo'n ding hebben en hem niet gebruiken...
Kijk nou eerst eens goed wat hij bedoelt!
Niet dat gele tulpstekkerkabeltje dat jij hebt, maar een s-video naar composiet (tulp).

Heeft je Asus alleen maar s-video uit en geen s-video in dan? Vaag

Je kunt wel zo'n scart convertor kopen, zet je op de scart/out van je video, daar kan zowel s-video als composiet op en dat kastje werkt in 2 richtingen, je kunt em op input/output zetten.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 31 juli 2001 15:26 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Shit quote gedaan.....

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 15:26 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Kijk nou eerst eens goed wat hij bedoelt!
Wat is er mis met zijn post :? Hij doelt ook volgens mij gewoon op dat SVideo <--> Composite kabeltje hoor... :z

Verwijderd

Ben zelf ook op zoek naar soortgelijke rommel.

Al diverse electronica zaken afgeweest, maar nul. Ben nu aan het bellen met CONRAD alleen hebben ze daar geen haast. Ik wordt al 5 minuten zo snel mogelijk doorverbonden.

Van S-video naar Composite is eenvoudig een kabeltje te maken. Andersom wat ik wil schijnt problematischer te zijn.

Trouwens via de search kan je al behoorlijk wat info vinden.

Voor schema zie
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Uitslag volgt zodadelijk van telefoongesprek (hoop ik dan maar. Het blijft maar duren)

• AFR
  • Niet online

AFR

[b]...Van S-video naar Composite is eenvoudig een kabeltje te maken...
Het samenvoegen van de 2 signalen Y en C door alleen een condensator toe te voegen geeft een acceptabele beeldkwaliteit.

Als het beeld stoort is het aan te bevelen om een actieve converter te maken. Deze is meerdere keren de revu gepasseerd in het zomernummer van de electuur: 11 weerstanden, 5 condensatoren, 2 transistoren en een voedingsbron van 5V (bv USB-poort)

Verwijderd

Nou dat bij Conrad schoot niet op. 2 x 10 minuten in de wacht gehangen en nog niets.

http://support.ati.com/connectors/common/cable_svideo_to_composite.html

Hier staat een eenvoudig kabeltje alleen waarom zijn die klote dingen nou nergens te koop.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat bij de 7 pins connector die ik ook heb er 3 overblijven die het Composite signaal zouden dragen. S-video gebruikt er namelijk maar 4
Alleen hoe vogel ik nu weer uit welke van 3 van de 7 ik op welke manier aan een tulp krijg :?

Hier nog wat gevonden
http://www.sims.berkeley.edu/~jwang/cgi/av-faq/Video/660av%20&%20840av/S-Video%20Connectors

Hier wat meer algemeen
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_vidconv.html

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Mijn vraag is voor sommigen niet duidelijk genoeg geweest (ik zelf ook niet altijd). Hier dus nog een keer. Ik heb bij me Asus een S-Video (lijkt op PS2 muis stekker) met 7 pins aan de ene kant (mannelijk) en een vrouwelijke composite aan de andere kant.

Alleen heeft mijn ATI Radeon geen S-Video in :(. Ik heb een 10 meter lange S-Video kabel van me satelliet naar boven lopen en wil deze op composite aansluiten. Dus moet ik een vrouwelijke 4 pinnige (sorry, net was het 5; oeps) s-video aan de ene en een mannelijke/vrouwelijke composite aan de andere kant!! Zo

P.S. Die bij ATI is niet goed, want het is mannelijk (S-Video) en 7 pinnig. Ik moet echt 4 vrouwelijk

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Dan zou je met 2 losse stekkertjes en de link in mijn eerste reactie toch moeten slagen in je opzet zou ik zeggen.

Moet je alleen even de 2 juiste stekkertjes 1 condensatortje en een stukkie snoer kopen.

Misschien heb jij meer mazzel als je Conrad belt. Voor zover ik begrepen heb zou dat in ieder geval de shop moeten zijn die de spullen zou moeten hebben als er al 1 is.
Pagina: 1