Ik weet mijn bitlocker ww nog wel, maar windows niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanishcastle
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12-2021
Mijn vraag
Ik heb een PC met windows 10 erop geïnstalleerd die ik wil verkopen. Ik wil nog 1x inloggen om de specs te zien. Ik weet mijn account wachtwoord niet meer

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC met windows 10
Ik heb geen installatie dvd, ook geen product code van windows
Ik heb geen DVD drive
Bitlocker wachtwoord weet ik wel
Windows account wachtwoord weet ik niet
Weet ook niet zeker of ik 64x of 32x heb op de pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik probeer nu al een hele tijd met een installatie-usb op te starten zodat ik via een omweggetje naar binnen kan komen en een nieuwe account aan kan maken (gevonden op het internet)

Maar de PC pakt mijn installatie-usb niet (is ook aangemaakt op een mac, wat al weer een avontuur op zich was)

Ik word een beetje gek al, dus vandaar deze shout out. Hoe kom ik nu even in windows om de specs te zien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Probeer de stick via de Media Creation Tool op een Windows-pc te maken, klinkt alsof je 'm niet bootable hebt gemaakt op de Mac.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanishcastle
Heb helaas geen andere windows pc

Maakt het voor het 'bootable' zijn uit of ik 64x of 32x iso bestand op mijn usb heb gezet?

Start windows op vanaf je installatiemedium voor of na het invoeren van je bitlocker wachtwoord?

Ik denk inderdaad dat ik even goed moet kijken hoe ik mijn installatie-medium maak. Iemand hier ervaring mee op mac?
Ik doe het nu handmatig (formatteren op exfat met GIUD-partitie indeling & dan de bestanden van de ISO er op slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
spanishcastle schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:13:
Ik doe het nu handmatig (formatteren op exfat met GIUD-partitie indeling & dan de bestanden van de ISO er op slepen)
Uhm dat gaat niet werken...

Probeer het eens met UNetbottin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

spanishcastle schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:13:
Heb helaas geen andere windows pc

Maakt het voor het 'bootable' zijn uit of ik 64x of 32x iso bestand op mijn usb heb gezet?

Start windows op vanaf je installatiemedium voor of na het invoeren van je bitlocker wachtwoord?

Ik denk inderdaad dat ik even goed moet kijken hoe ik mijn installatie-medium maak. Iemand hier ervaring mee op mac?
Bestanden uit de ISO zo op de stick plempen werkt natuurlijk niet. Probeer de optie van @Armo bijvoorbeeld. Maakt op zich niet uit of je er x64 of x32 op zet. Windows start op met de installer vanaf je stick. Het is niet "Windows ready to run" vanaf je USB.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanishcastle
UNetbottin werkt ook niet......
Ik kom in bitlocker inlogscherm & na invoeren wachtwoord in windows inlog scherm

Als het zou werken, komt het windows installer menu dan voor of na bitlocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
https://alternativeto.net/software/rufus/?platform=mac

Hier staan nog veel meer alternatieven.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 06-10-2019 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
Ik zie het probleem niet zo, je hebt een computer die je wil verkopen. Die moet je toch eerst helemaal wipen, daarna doe je een clean install van Windows en je bent klaar :?. Voor de Windows installatie maak je een bootable usb met de windows media creation tool. Tegenwoordig is alles x64 (als je een 64-bit CPU hebt) en de Windows productcode zit in de UEFI.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanishcastle
yo thx voor de link. ga ik op rustig moment kjken

@Puch-Maxi heb dus geen windows product code

maar ik denk dat ik m gewoon openschroef en zo ff kijk wat voor videokaart, geheugen & processor in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35

Oekol

waka waka hey hey

Als je geen productcode hebt, dan is het niet legaal verkregen right? Dan mogen we je niet eens helpen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Product code kan ook vast in je systeem staan. Dan vraagt ie bij herinstallatie er niet om en activeert m gewoon. Beetje afhankelijk van of het een kloon is of een merkpc.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1