Hallo allen,
Onderstaande lijst heb ik samengesteld met als basis de Best Buy Guide september 2019 https://tweakers.net/revi...guide-september-2019.html.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor:
* Anno 1800 (hoogst mogelijke settings)
* Deep learning (hobby)
* Web development (PHP/Laravel)
* Rocket league (niet competitief)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 is absolute maximum voor systeem. Exclusief verzendkosten. Assemblage ben ik van plan zelf op mij te nemen. Exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat randapparatuur zoals USB / toetsenbord/muis. Daarnaast 1TB HDD:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aantal gemaakte keuzes:
* Gaming X Trio vanwege lagere geluidsproductie
* 32GB RAM toch wel prettig, heb vaak meerdere desktops open staan met programma's. Tevens handig voor machine learning
* Monitor, 34 inch curved inclusief speakers. Werkt prettiger dan twee losse schermen (naar mijn mening) en vanwege ingebouwde speakers geen externe speakers noodzakelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken. Enige requirement hier is dat de videokaart van nvidia komt i.v.m. support deep learning libraries.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau bij voorkeur zo laag mogelijk, omdat de PC in/naast de woonkamer komt te staan.
Als energieverbruik omlaag kan, dan uiteraard graag maar wil er niet voor inleveren qua performance.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben binnen mijn budget op zoek naar een PC waar ik anno 1800 op zo'n hoogst mogelijke settings kan spelen en daaarnaast een krachtige GPU waarmee deep learning modellen getrained kunnen worden.
Ik denk met bovenstaande lijst een dergelijk systeem samengesteld te hebben maar ben benieuwd naar:
1) Zijn alle componenten compatibel? Past de GPU/moederbord in de kast?
2) Zijn er onderdelen waarvoor ik beter een andere keuze had kunnen maken in termen van prijs / kwaliteit ?
Bij voorbaat alvast dank!
Onderstaande lijst heb ik samengesteld met als basis de Best Buy Guide september 2019 https://tweakers.net/revi...guide-september-2019.html.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem voornamelijk gaan gebruiken voor:
* Anno 1800 (hoogst mogelijke settings)
* Deep learning (hobby)
* Web development (PHP/Laravel)
* Rocket league (niet competitief)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 is absolute maximum voor systeem. Exclusief verzendkosten. Assemblage ben ik van plan zelf op mij te nemen. Exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat randapparatuur zoals USB / toetsenbord/muis. Daarnaast 1TB HDD:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 37,87 | € 37,87 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 37,87 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 625,- | € 625,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | Monitoren | LG 34UC99-W Wit | € 635,65 | € 635,65 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 144,- | € 144,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,90 | € 122,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.129,89 | ||
Aantal gemaakte keuzes:
* Gaming X Trio vanwege lagere geluidsproductie
* 32GB RAM toch wel prettig, heb vaak meerdere desktops open staan met programma's. Tevens handig voor machine learning
* Monitor, 34 inch curved inclusief speakers. Werkt prettiger dan twee losse schermen (naar mijn mening) en vanwege ingebouwde speakers geen externe speakers noodzakelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor andere merken. Enige requirement hier is dat de videokaart van nvidia komt i.v.m. support deep learning libraries.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau bij voorkeur zo laag mogelijk, omdat de PC in/naast de woonkamer komt te staan.
Als energieverbruik omlaag kan, dan uiteraard graag maar wil er niet voor inleveren qua performance.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben binnen mijn budget op zoek naar een PC waar ik anno 1800 op zo'n hoogst mogelijke settings kan spelen en daaarnaast een krachtige GPU waarmee deep learning modellen getrained kunnen worden.
Ik denk met bovenstaande lijst een dergelijk systeem samengesteld te hebben maar ben benieuwd naar:
1) Zijn alle componenten compatibel? Past de GPU/moederbord in de kast?
2) Zijn er onderdelen waarvoor ik beter een andere keuze had kunnen maken in termen van prijs / kwaliteit ?
Bij voorbaat alvast dank!