Hoi allemaal,
Ik zou graag wat hulp/bevestiging willen voor de upgrade van mijn oude game PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Deze PC zal voor 95% gebruikt gaan worden voor gamen, dus dat is waar deze build op gericht is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De componenten die ik zelf heb uitgekozen komen rond de 1000 euro uit. Als er een goede reden is om +/- 100 euro af te wijken is dat prima, maar daarboven vind ik meestal dat de prijs/kwaliteit verhouding al gauw afneemt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb ook nog 2 SSD's, maar die kon ik zo gauw niet terug vinden in de PriceWatch
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik game eigenlijk altijd met een headset, dus geluidsniveau is niet van enorm belang. Wel wil ik graag componenten van hoge kwaliteit die zonder problemen minimaal een jaar of 4 mee kunnen. Dit is bijvoorbeeld ook waarom ik een losse processorkoeler heb uitgezocht; ik vertrouw de stock koeler niet om de processor koel te houden. Ook is dit waarom ik de MSI Tomahawk heb gekozen boven een iets goedkopere versie, van wat ik begrijp is dit een moederbord met hoge kwaliteit componenten.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik zal zeker even kijken wat de mogelijkheden zijn hiervoor zodra alles binnen is, maar er hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
De laatste keer dat ik een nieuwe pc samenstelde is 4 jaar geleden. Er is veel veranderd in de tussentijd, dus ik roep graag de hulp in van mensen die er meer van weten dan ik.
In het algemeen wil ik graag een oordeel over de uitgezochte componenten:
Ik zou graag wat hulp/bevestiging willen voor de upgrade van mijn oude game PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Deze PC zal voor 95% gebruikt gaan worden voor gamen, dus dat is waar deze build op gericht is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De componenten die ik zelf heb uitgekozen komen rond de 1000 euro uit. Als er een goede reden is om +/- 100 euro af te wijken is dat prima, maar daarboven vind ik meestal dat de prijs/kwaliteit verhouding al gauw afneemt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb ook nog 2 SSD's, maar die kon ik zo gauw niet terug vinden in de PriceWatch
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Monitoren | Dell UltraSharp U2518D Zwart | € 284,89 | € 284,89 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master B600 ver.2 | € 94,38 | € 94,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 449,17 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik game eigenlijk altijd met een headset, dus geluidsniveau is niet van enorm belang. Wel wil ik graag componenten van hoge kwaliteit die zonder problemen minimaal een jaar of 4 mee kunnen. Dit is bijvoorbeeld ook waarom ik een losse processorkoeler heb uitgezocht; ik vertrouw de stock koeler niet om de processor koel te houden. Ook is dit waarom ik de MSI Tomahawk heb gekozen boven een iets goedkopere versie, van wat ik begrijp is dit een moederbord met hoge kwaliteit componenten.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik zal zeker even kijken wat de mogelijkheden zijn hiervoor zodra alles binnen is, maar er hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
De laatste keer dat ik een nieuwe pc samenstelde is 4 jaar geleden. Er is veel veranderd in de tussentijd, dus ik roep graag de hulp in van mensen die er meer van weten dan ik.
In het algemeen wil ik graag een oordeel over de uitgezochte componenten:
- Heb ik een makkelijke verbetering gemist?
- Zijn er bekende problemen met een van de componenten (of een combinatie hiervan)? Ik kwam niks tegen in mijn eigen zoektocht, maar ik kan best wat gemist hebben.
- Is mijn voeding nog voldoende? Ik zag dat de reviews niet denderend zijn en hij is nu 3 jaar oud.
- Is er een meerwaarde voor 32GB geheugen voor gamen? Niet alleen voor nu, maar ook de komende 4 jaar (als jullie je kristallen bol hebben afgestoft)
- De videokaart: ik heb de afweging gemaakt tussen de 5700XT en de 2070 Super en besloten dat de meerprijs van de 2070 het mij waard is. Maar vervolgens zijn er een heleboel 2070 Supers te koop. Van de reviews die ik lees is mijn keus een goede, maar veel reviewers lijken de Gigabyte 2070 Super windforce OC en mijn keus door elkaar te halen. Ook is er een Gigabyte 2070 Super OC (zonder 3X). Ik zag geen verschil, behalve dat de versie zonder 3X iets duurder is. Wat is het verschil? En is er een 2070 Super die wellicht beter aan te raden is voor mijn budget?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 559,- | € 559,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 78,50 | € 78,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 982,50 | ||