Zowel mijn Samsung Note10+ als mijn Samsung QLED Q70 serie zijn beide op hetzelfde netwerk aangesloten. Ik kan alleen de TV middels smartthings bedienen als er internet connectiviteit is. Zodra er geen internet is (of meer specifiek als ik DNS lookup naar internet blokkeer voor samsung diensten via pihole of de internet verbinding fysiek verbreek), is mijn QLED televisie niet meer via de smartthings app te bedienen of te vinden. Dan krijg ik een "cloud teken" met een streepje er doorheen.
Als ik internet volledig open zet werkt alles functioneel.
Samsung, vanwaar de bemoeienis met de bediening van mijn TV lokaal!? Waarom moet je hier een cloud dienst voor hebben? Welke gegevens stuurt mijn tv naar jullie? Waarom kan ik mijn TV niet gewoon lokaal bedienen zonder dat er servers van Samsung nodig zijn via internet?
Wat wil ik vragen: Is er een manier om deze cloud bemoeienis te omzeilen?
Als ik internet volledig open zet werkt alles functioneel.
Samsung, vanwaar de bemoeienis met de bediening van mijn TV lokaal!? Waarom moet je hier een cloud dienst voor hebben? Welke gegevens stuurt mijn tv naar jullie? Waarom kan ik mijn TV niet gewoon lokaal bedienen zonder dat er servers van Samsung nodig zijn via internet?
Wat wil ik vragen: Is er een manier om deze cloud bemoeienis te omzeilen?
[ Voor 4% gewijzigd door slelieveld op 06-10-2019 11:38 ]