Toon posts:

Samsung TV niet lokaal bedienbaar zonder internet

Pagina: 1
Acties:

• slelieveld
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-11 17:28
Zowel mijn Samsung Note10+ als mijn Samsung QLED Q70 serie zijn beide op hetzelfde netwerk aangesloten. Ik kan alleen de TV middels smartthings bedienen als er internet connectiviteit is. Zodra er geen internet is (of meer specifiek als ik DNS lookup naar internet blokkeer voor samsung diensten via pihole of de internet verbinding fysiek verbreek), is mijn QLED televisie niet meer via de smartthings app te bedienen of te vinden. Dan krijg ik een "cloud teken" met een streepje er doorheen.

Als ik internet volledig open zet werkt alles functioneel.

Samsung, vanwaar de bemoeienis met de bediening van mijn TV lokaal!? Waarom moet je hier een cloud dienst voor hebben? Welke gegevens stuurt mijn tv naar jullie? Waarom kan ik mijn TV niet gewoon lokaal bedienen zonder dat er servers van Samsung nodig zijn via internet?

Wat wil ik vragen: Is er een manier om deze cloud bemoeienis te omzeilen?

[Voor 4% gewijzigd door slelieveld op 06-10-2019 11:38]

• Crahsystor
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 29-11 19:42
Wat wil je precies bereiken bij je mede-Tweakers met dit topic?

Addicted to silent computing

• slelieveld
@Crahsystor zie OP, aangepast met vraag om discussie te starten. Ik verwonder me en erger me aan en over het feit dat Samsung nu zelfs om je TV harder/zachter op channel up/down te zetten cloud (samsung servers) vereist (!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:31
Daar heb je deze toch voor?

of 1 van deze:

[Voor 32% gewijzigd door nachtnet op 06-10-2019 12:44]

nachtnet zonder hoofdletter

• slelieveld
@nachtnet dit zijn toch geen SmartThings apparaten? Smartthings is een app op je telefoon of een plugin op bijvoorbeeld hass.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
slelieveld schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:28:
Samsung, vanwaar de bemoeienis met de bediening van mijn TV lokaal!? Waarom moet je hier een cloud dienst voor hebben? Welke gegevens stuurt mijn tv naar jullie? Waarom kan ik mijn TV niet gewoon lokaal bedienen zonder dat er servers van Samsung nodig zijn via internet?
Dit zit allemaal bij de prijs in. Jij wilt slimmigheid voor een lage prijs. Dit ga je betalen met alles wat je aan de fabrikant geeft.

• slelieveld
@sypie Lage prijs? Waar baseer je dat op?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
slelieveld schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:43:
@sypie Lage prijs? Waar baseer je dat op?
Wanneer je dit soort uitspraken leest dan weet je toch al genoeg?
High-performance QLED TV for a midrange price
Bron: https://www.cnet.com/reviews/samsung-qn65q70rafxza-review/

• slelieveld
@sypie nee niet echt. Maar misschien weer ontopic aub.

You can use mid-range to describe products or services which are neither the most expensive nor the cheapest of their type.

En... ik weet nagenoeg zeker dat het top range model dit "probleem" ook zal hebben.

[Voor 19% gewijzigd door slelieveld op 06-10-2019 18:36]

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 18:18
Misschien aan Samsung vragen waarom dat is? Die vraag ga je hier niet beantwoord krijgen.
Er is geen weg omheen, wil je smart gedeelte gebruiken moet je een werkende internetverbinding hebben.

• slelieveld
@Arjant2 zal ik proberen. Vooralsnog hele slechte ervaring met een vraag stellen aan samsung. Maar bedienen van je eigen TV op je eigen netwerk, daar is niet zo veel smart aan toch? Met de vorige Samsung TV was dit ook prima mogelijk zonder internet.

Enige wat ik vind in lijn met mijn bevindingen is in de US: https://www.samsung.com/u...ubleshooting/TSG01109780/ maar hier wordt niet gerept over internet noodzaak (op de TV)...

[Voor 27% gewijzigd door slelieveld op 06-10-2019 20:41]

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 18:18
Overigens om je vraag te beantwoorden welke gegevens Samsung verzameld dat stond in de privacyverklaring in de app waar je mee akkoord bent gegaan. Zal vast nog wel terug te vinden zijn ergens?

En wellicht kan je onder AVG wetgeving opvragen wat ze van je weten als je dat wil.

[Voor 18% gewijzigd door Arjant2 op 06-10-2019 21:27]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee