Vraag

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Ik ben op zoek naar een iPad om onderweg als 2e scherm te gebruiken en om op te tekenen/illustreren. Het is voor mij een "nice to have" en heb daarmee een beperkt budget. Nu heb ik de mogelijkheid een iPad Pro 2 10,5" van 2 jaar oud over te nemen voor exact dezelfde prijs als een nieuwe uit de winkel gekochte iPad 7 10,2". Wat raden jullie aan?

Ik zoek een?
iPad 7 of Pro 2 van 2 jaar oud

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
2e scherm via Sidecar en Illustraties via ProCreate

Wat heb je zelf al gevonden?
Nieuwe iPad 7 of iPad Pro 2

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het een lastig dilemma. De iPad 7 is nieuw, met garantie en voldoet an sich. De iPad Pro 2 is sneller, heeft een 120hz scherm, heeft meer Ram en een true tone display wat met illustraties handig is. Maar is 2 jaar oud (overigens nog zonder enige beschadigingen) en heeft daarmee geen garantie meer. Bijkomend voordeel is dat de Pro 2 ook met beschermhoes komt

Alle reacties

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
iPad Pro. De nieuwste gewone iPad heeft een oudere processor, een slechter scherm etc.
Op echte productiefouten geeft Apple ook na 2 jaar gewoon nog garantie, zoals verkeerde toetsenborden of verkeerde accu's. Door gewoon gebruik gaan Apple producten niet snel stuk. Ik heb een MacBook Air uit 2012, iPhone 7+ en iPad mini 2 werkt allemaal nog steeds.

Op een tweedehands koop heb je ook gewoon garantie.

[ Voor 75% gewijzigd door CyberMania op 06-10-2019 09:44 ]

• thijsken
CyberMania schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:40:
iPad Pro. De nieuwste gewone iPad heeft een oudere processor, een slechter scherm etc.
Dat klopt, maar is wel 2 jaar oud, als er wat aan stuk gaat ben je de sjaak terwijl de iPad 7 garantie zou hebben. De originele bon mist namelijk. Ik weet niet hoe lang de batterijen van dit soort iPads het volhouden etc?

[ Voor 3% gewijzigd door thijsken op 06-10-2019 09:42 ]

Verwijderd

Exact. Voor grafisch gebruik zou ik absoluut de iPad Pro aanraden. Tot 2 maanden terug een 10.5-inch Pro gehad (verruild voor een Mini) en qua performance absoluut niet het gevoel gehad een verouderd apparaat te hebben. Dat RAM zal absoluut een pluspunt zijn wanneer je gebruik gaat maken van Sidecar.

Verwijderd

thijsken schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Dat klopt, maar is wel 2 jaar oud, als er wat aan stuk gaat ben je de sjaak terwijl de iPad 7 garantie zou hebben. De originele bon mist namelijk. Ik weet niet hoe lang de batterijen van dit soort iPads het volhouden etc?
De praktijk leert dat er in een zeer beperkt aantal gevallen een beroep wordt gedaan op de garantie bij een iPad. Doorgaans zijn het schadegevallen die er toe leiden dat een iPad gerepareerd moet worden. Daarnaast staat de iPad Pro 10.5-inch er bekend om dat er zelden iets kapot aan gaat (niet objectief natuurlijk).

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
thijsken schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:41:
[...]
Ik weet niet hoe lang de batterijen van dit soort iPads het volhouden etc?
Lang. En zelfs 80% capaciteit van 12 uur is een non-issue.

• thijsken
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:42:
Exact. Voor grafisch gebruik zou ik absoluut de iPad Pro aanraden. Tot 2 maanden terug een 10.5-inch Pro gehad (verruild voor een Mini) en qua performance absoluut niet het gevoel gehad een verouderd apparaat te hebben. Dat RAM zal absoluut een pluspunt zijn wanneer je gebruik gaat maken van Sidecar.
Thanks voor deze antwoorden! Wat was de rede dat je hem vervangen hebt voor een Mini? En welk model 10.5 was het?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom zou je iets vervangen voor minder, alleen omdat het nieuw is ?

@MBP90 Ik quote niemand ;)

@thijsken pricewatch: Apple iPad Pro 11" (2018) WiFi 64GB Grijs

[ Voor 65% gewijzigd door Hackus op 06-10-2019 12:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

thijsken schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Thanks voor deze antwoorden! Wat was de rede dat je hem vervangen hebt voor een Mini? En welk model 10.5 was het?
Ik had een 64GB Spacegrijze iPad Pro. De reden was simpelweg dat ik mijn iPad steeds vaker als ebook-reader ging gebruiken en een 10.5 inch wat minder fijn is als je langdurig leest. Althans, dat is mijn ervaring. Daar was ie gewoonweg net iets te groot en zwaar voor. En gezien de Mini dus wel dat handzame formaat heeft incl. pencil-support en true tone display, was voor mij de optelsom al snel gemaakt.

Wat ik wel aanzienlijk mis, had ik overigens niet verwacht, zijn de stereo-speakers die op de Pro zitten en niet op de Air en Mini. Typisch gevalletje van je gaat het pas waarderen/missen als je het niet meer hebt. Voor mij is dat dan ook één van de absolute pluspunten van de Pro.

Verwijderd

Hackus schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:34:
Waarom zou je iets vervangen voor minder, alleen omdat het nieuw is ?
Aan mij gericht?

• thijsken
Verwijderd schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Ik had een 64GB Spacegrijze iPad Pro. De reden was simpelweg dat ik mijn iPad steeds vaker als ebook-reader ging gebruiken en een 10.5 inch wat minder fijn is als je langdurig leest. Althans, dat is mijn ervaring. Daar was ie gewoonweg net iets te groot en zwaar voor. En gezien de Mini dus wel dat handzame formaat heeft incl. pencil-support en true tone display, was voor mij de optelsom al snel gemaakt.

Wat ik wel aanzienlijk mis, had ik overigens niet verwacht, zijn de stereo-speakers die op de Pro zitten en niet op de Air en Mini. Typisch gevalletje van je gaat het pas waarderen/missen als je het niet meer hebt. Voor mij is dat dan ook één van de absolute pluspunten van de Pro.
Allright, dat is precies het model dat ik ook via DBA(Deense Marktplaats) kan kopen voor het equivalent van 390 euro. De iPad 7 is hier in Denemarken ook 390 euro dus 't komt op exact hetzelfde neer... Dillema!

Verwijderd

thijsken schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:47:
[...]

Allright, dat is precies het model dat ik ook via DBA(Deense Marktplaats) kan kopen voor het equivalent van 390 euro. De iPad 7 is hier in Denemarken ook 390 euro dus 't komt op exact hetzelfde neer... Dillema!
Als ik de keuze opnieuw had mogen maken voor deze 2 bedragen dan had ik de Pro gekozen.

@Hackus Haha, my bad dan (bedoelde het ook niet negatief), dacht dat je wellicht de indruk had dat ik voor de Mini was gegaan alleen omdat deze 'nieuwer is' ;)

• thijsken
Het is de iPad Pro geworden. De iPad had pas 41 cycli gehad, met nog 93,5% batterij gezondheid. Top dus! Bevalt tot nu toe enorm goed. Vooral het 120hz scherm
Pagina: 1