Intergas Kompakt HR - Geen CV, wel warmwater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik heb een Intergas Kompakt HR, 10 jaar oud. Sinds deze dagen (eerder heb ik het niet gemerkt omdat het zo lekker warm was buiten) merk ik dat de CV niet aangaat.
De ketel levert wel warm water, dat is geen probleem, maar op de CV reageert hij niet.

Afhankelijk van de instelling (Eco, Uit of Aan) geeft hij de volgende foutcodes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ixg6eex.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nYSz0DM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OKkPR3a.jpg

Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik vind het ook een rare foutmelding, kom er online niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDK
  • Laatst online: 12:20

XDK

Op deze website kan ik foutcode 9 wel vinden https://eerstehulpbijstoring.nl/cv-ketel-storingscode/intergas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ja maar daar staat bij zowel 3 als 9 “herstart de ketel”. Dit werkt helaas niet, geen verschil.

Ik zit nu te denken dat het misschien aan de Nest zou kunnen liggen? Deze is onlangs door mijn zoon eraf geslagen (gewoon omdat dat kan ;) ). Misschien dat deze nu geen goede connectie meer maakt?

Of dat de heat link van de nest, geïnstalleerd bij de ketel, misschien niet goed ingesteld staat? Er is namelijk een radiator geïnstalleerd op de kamer met een nieuwe dakkapel. Waarschijnlijk is de ketel toen wel even van het stroom afgehaald. Zou dit nog een gevolg gehad kunnen hebben hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 13:37

lytjepole

Schier?

Zijn volgens mij geen foutcodes, rode lampje brandt immers niet? Dan zijn het bedrijfscodes en lijkt het erop dat de ketel geen cv warmtevraag krijgt van de thermostaat.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ja daar dacht ik dus ook al aan (daarom laat ik nog geen monteur voor mijn cv komen). Alleen op de Heat Link van de nest brand het groene lampje netjes. Dat zou betekenen dat er connectie is tussen de heat link en de nest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole

lytjepole

Schier?

Wat gebeurt er als je de knop op de heatlink indrukt? (Radiatorkranen staan wel open?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk ook dat de ketel geen warmtevraag krijgt. De ketel heeft volgens mij 4 pinnen voor de connectie naar een thermostaat. 2 zijn er voor opentherm (waar je nest waarschijnlijk op zit?) en dan ander is aan/uit.

Dat aan/uit contact triggert warmtevraag richting je CV als ze kortgesloten zijn volgens mij. Op die manier zou je wel kunnen kijken of de ketel dan wel aanslaat. Ik weet dit niet 100% zeker, dus wellicht ff nog wat andere reacties afwachten :p Plus ik weet ook niet of je hiervoor je nest moet afkoppelen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik zie nu in het schema dat hij op een zaterdagmiddag ook is ingesteld op 32 graden.... lekker zo’n ondernemende zoon :)

Zou deze hoge temperatuur hem kapot hebben kunnen maken?

En wie laat ik nu komen: de monteur van de CV of de nest installateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole

lytjepole

Schier?

Hoge temp instellen maakt je ketel niet kapot. Heb je geprobeerd wat ik je vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
lytjepole schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:29:
Wat gebeurt er als je de knop op de heatlink indrukt? (Radiatorkranen staan wel open?)
Als ik op de knop van de heat link druk gaan alle drie de lampjes netjes groen branden. Na verloop van tijd brand alleen de bovenste nog groen.
Heb de heat link ook al eens gereset, dus 10 seconden ingedrukt houden. Brand even geel en daarna netjes één lampje, de bovenste, groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lytjepole

lytjepole

Schier?

en als je 'service' en '-' op de ketel indrukt? Er zou een 'L' in de display moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
lytjepole schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:11:
en als je 'service' en '-' op de ketel indrukt? Er zou een 'L' in de display moeten komen?
Klopt helemaal. Dat is een goed teken?
Daarnaast begon hij bij het temperatuurdisplay met 55 ofzo en dat loopt nu langzaam terug.

Moet ik verder nog wat doen? En wat zegt dit?

[ Voor 36% gewijzigd door Goofyduck384 op 06-10-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:26
Je ketel werkt prima, service met - is laaglast testprogramma. Aan je bevindingen te zien draait je pomp en ontsteekt de ketel.
Gok dat je thermostaat niet goed aangesloten is (of heatlink naar ketel in jouw geval).

Je hebt nog zo'n ouderwetse HR, die wil waarschijnlijk alleen fatsoenlijk aan/uit. Met OpenTherm zijn er nogal wat bugs (zoals warmtevraag onder 40 graden negeren, leuk als je thermostaat 35 vraagt om een graadje bij te stoken met dit weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Tja, dan zit er niets anders op om een nest installateur te laten komen....
Ik heb zowel de heat link als de nest zelf terug naar fabrieksinstellingen gezet. Maar geen verschil, hij blijft de ketel niet aanzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Heeft het vorig jaar wel met dezelfde apparatuur gewerkt, of is dit een nieuwe set up?
En staat in de instellingen van de nest datje een aan/uit ketel en geen opentherm ketel hebt aangesloten?

[ Voor 38% gewijzigd door ASW1 op 06-10-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ja er is niets veranderd in mijn setup inderdaad..
Maar krijg net in het algemene nest topic een tip dat de relay van de heat link kapot zou kunnen zijn. Morgen maar eens bellen met Nest dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Deze mag trouwens dicht. Bleek, nadat de Cv monteur is geweest, dat er in de Cv ketel toch een draadje was losgeschoten waardoor de ketel niet meer aan ging.
Hoe? Ja dat kon hij ook niet vertellen. Maar gelukkig niks kapot, gewoon een draadje los geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eer1966
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb een hre28/24 ketel
Nu ben ik aan het verbouwen en heb de cv leeg gemaakt radiatoren verwijderd voor aanleg vloerverwarming.
Nu merkelijk dat mijn tapwater minder druk/ warmte geeft is dit normaal?
Oplossing voor terwijl mijn cv leeg is,?
Pagina: 1