MIDI bestand opnemen met digitale piano op Android.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 22:43
Ik heb een digitale Yahama piano met een MIDI out poort. Ik zou graag al spelend een midi bestand opnemen, door de piano te verbinden met bijvoorbeeld een Android device (of eventueel een Raspberry Pi). Eenmaal ik het midi bestand heb, kan ik dit op een krachtiger device bewerken en afspelen.

Mijn grootste vraag is hoe ik de piano het beste kan verbinden? Het simpelste lijkt mij een kabel te kopen van MIDI naar (micro-)USB zoals bijvoorbeeld MIDI input en MIDI output kabel, maar deze type kabels krijgen vaak slechte reviews.

Het 'internet' geeft mij ook geen eenduidig antwoord, dus daarom hier de vraag. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik misschien nog een tussenstuk nodig? ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:55
Heb geen ervaring met die specifieke kabel, maar ik gebruik nog wel eens een usb/midi kabel om mijn MicroKORG aan te sturen vanuit m'n computer. Zit wel enige delay op, dus als je met zo'n kabel je piano als midi keyboard zou willen gebruiken (geluid uit je computer ipv uit je piano dus) denk ik dat dat niet lekker werkt, maar puur om de midi op te nemen zou het geen probleem moeten zijn denk ik.
Vergeet overigens niet dat je behalve die kabel nog een stuk software nodig hebt om de midi op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 101Bram
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 22:43
Dit lijkt meer op wat ik zoek, spijtig van de hoge prijzen, ik vraag me toch af of dit niet goedkoper kan. Een MIDI signaal is toch niet zeer complex, en dit via USB doorgeven aan een andere device kan toch niet zo moeilijk zijn volgens mij?

(De bluetooth variant valt wel mee, maar ik heb mijn twijfels over de latency, en zie ook dat er een slechte review is gegeven).