Beste Tweakers,
Ik kom er niet uit mijn CV werkend te krijgen met Anna thermosstaat.
Kabels zitten aangesloten op Bus 1 & 2.
Gateway heeft Anna laten updaten. (dus draad verbinding anna - gateway werkt)
Gateway hangt direct naast ketel met +/- 1 meter draad. Helaas mijn multimeter nog niet kunnen vinden, wel de draad nogmaals verbonden naar ketel, contacten lijken goed.
CV staat ingesteld op volgende wijze voor aansturing:
Menu A: 31: modulerend (de 1 betekend WW en CV ingeschakeld)
Andere opties zijn::
11 C.v. modulerend, boosterfunctie* op buitentemperatuur
21 C.v. hoog / laag
31 C.v. modulerend, boosterfunctie* uit
41 C.v. modulerend, externe ingang 0 -10 V* op aanvoertemperatuur
51 C.V. modulerend, externe ingang 0 -10 V* op belastingpercentage
Verder in menu 9: interface selectie:
staat op 00
opties:
Instelbaar op 00 of 01, fabrieksinstelling is 00. Dit betekent dat standaard de in de ketelautomaat geïntegreerde OpenTherm-interface is geselecteerd voor communicatie met modulerende OpenTherm-regelaars. Worden andere modulerende regelaars toegepast (rematicÒ 2945 C3K), dan dient de bijbehorende interface in de ketel te worden geplaatst en de interface-selectie ‘extern’ te worden geprogrammeerd (instelling 01).
Als ik bus 3 & 4 verbind (aan uit regeling) slaat de ketel direct aan.
Daarbij zijn bus 10 en 14 met elkaar verbonden, geen idee of dit hoort, niet kunnen vinden.
Verder:
Is een ketel van vorige bewoner:
Vorige bewoner had een Toon, maar heeft voor verhuis Chronotherm IV t8602a teruggehangen. Dit was zomer, geen idee of de CV toen werkte. Kabels zaten nog steeds in Bus 1 & 2 en menu CV bedrijf staat en stond op 31: Modulerend en CV en WW aan.
Volgens mij zou dit nooit kunnen werken omdat dit geen modulerende thermostaat is, maar goed.
iemand idee wat ik nog kan wijzigen, wat ik over het hoofd zie of kan testen?
Alvast bedankt voor eniger hulp, krijg nu mijn huis warm door af en toe handmatig de CV aan te zetten. En mijn vrouw zie ik dat niet doen als ik niet thuis ben
Ik kom er niet uit mijn CV werkend te krijgen met Anna thermosstaat.
Kabels zitten aangesloten op Bus 1 & 2.
Gateway heeft Anna laten updaten. (dus draad verbinding anna - gateway werkt)
Gateway hangt direct naast ketel met +/- 1 meter draad. Helaas mijn multimeter nog niet kunnen vinden, wel de draad nogmaals verbonden naar ketel, contacten lijken goed.
CV staat ingesteld op volgende wijze voor aansturing:
Menu A: 31: modulerend (de 1 betekend WW en CV ingeschakeld)
Andere opties zijn::
11 C.v. modulerend, boosterfunctie* op buitentemperatuur
21 C.v. hoog / laag
31 C.v. modulerend, boosterfunctie* uit
41 C.v. modulerend, externe ingang 0 -10 V* op aanvoertemperatuur
51 C.V. modulerend, externe ingang 0 -10 V* op belastingpercentage
Verder in menu 9: interface selectie:
staat op 00
opties:
Instelbaar op 00 of 01, fabrieksinstelling is 00. Dit betekent dat standaard de in de ketelautomaat geïntegreerde OpenTherm-interface is geselecteerd voor communicatie met modulerende OpenTherm-regelaars. Worden andere modulerende regelaars toegepast (rematicÒ 2945 C3K), dan dient de bijbehorende interface in de ketel te worden geplaatst en de interface-selectie ‘extern’ te worden geprogrammeerd (instelling 01).
Als ik bus 3 & 4 verbind (aan uit regeling) slaat de ketel direct aan.
Daarbij zijn bus 10 en 14 met elkaar verbonden, geen idee of dit hoort, niet kunnen vinden.
Verder:
Is een ketel van vorige bewoner:
Vorige bewoner had een Toon, maar heeft voor verhuis Chronotherm IV t8602a teruggehangen. Dit was zomer, geen idee of de CV toen werkte. Kabels zaten nog steeds in Bus 1 & 2 en menu CV bedrijf staat en stond op 31: Modulerend en CV en WW aan.
Volgens mij zou dit nooit kunnen werken omdat dit geen modulerende thermostaat is, maar goed.
iemand idee wat ik nog kan wijzigen, wat ik over het hoofd zie of kan testen?
Alvast bedankt voor eniger hulp, krijg nu mijn huis warm door af en toe handmatig de CV aan te zetten. En mijn vrouw zie ik dat niet doen als ik niet thuis ben
Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000