Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn oude eerste i7 generatie "game" pc vervangen voor wat nieuws. Na 10 jaar en 2 GPU upgrades verder is het beestje nu wel op.
Aangezien de huidige PC zolang is meegegaan wil ik dit ook proberen met de volgende aankoop. Dit zie je dan ook terug in de vorm van een x570 mobo.
Ik wil met de nieuwe pc voornamelijk gamen op QHD resolutie en zo nu en dan internetten en Office gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~900 euro, ik zal de pc zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Samsung C32HG70 Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb in mijn lijst geen GPU heb mee genomen, dit heeft twee redenen:
1. Ik wacht nog even met het aanschaffen van de nieuwe generatie AMD GPU's (prijs)
2. Ik ben benieuwd hoeveel beter mijn RX480 gaat presteren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor
NVidia GPU's komen er hier niet in.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mobo moet voorzien zijn van 5.1 aansluiting dit i.v.m. met mijn pricewatch: Roccat Kave XTD 5.1 Analog en pricewatch: Logitech Z506.
Eventuele kosten reductie, maar ik vind prijs / kwaliteit verhouding erg belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Overigens vraag ik mij nog het volgende af:
1. Is het waard om een nieuwe SSD aan te schaffen?
2. De voeding stond aangegeven in de BBG, maar kan er nog weinig (zeer positieve) reviews over vinden. Ik twijfel om eventueel de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart nemen. (is goedkoper, maar wel gold ipv platinum).
3. Ik heb voor een Scythe Mugen 5 gekozen, omdat de huidige PC een scythe mugen 2 hebt. Ik ben enorm tevreden met deze koeler. Ik vraag mij alleen af of het echt nodig is of dat eventueel de AMD cooler ook prima is (mits die stil is).
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
Mijn oude eerste i7 generatie "game" pc vervangen voor wat nieuws. Na 10 jaar en 2 GPU upgrades verder is het beestje nu wel op.
Aangezien de huidige PC zolang is meegegaan wil ik dit ook proberen met de volgende aankoop. Dit zie je dan ook terug in de vorm van een x570 mobo.
Ik wil met de nieuwe pc voornamelijk gamen op QHD resolutie en zo nu en dan internetten en Office gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~900 euro, ik zal de pc zelf assembleren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
pricewatch: Samsung C32HG70 Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 205,91 | € 205,91 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase SL600M | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 78,99 | € 78,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 86,- | € 86,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 780,85 | ||
Ik heb in mijn lijst geen GPU heb mee genomen, dit heeft twee redenen:
1. Ik wacht nog even met het aanschaffen van de nieuwe generatie AMD GPU's (prijs)
2. Ik ben benieuwd hoeveel beter mijn RX480 gaat presteren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mobo moet voorzien zijn van 5.1 aansluiting dit i.v.m. met mijn pricewatch: Roccat Kave XTD 5.1 Analog en pricewatch: Logitech Z506.
Eventuele kosten reductie, maar ik vind prijs / kwaliteit verhouding erg belangrijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Overigens vraag ik mij nog het volgende af:
1. Is het waard om een nieuwe SSD aan te schaffen?
2. De voeding stond aangegeven in de BBG, maar kan er nog weinig (zeer positieve) reviews over vinden. Ik twijfel om eventueel de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart nemen. (is goedkoper, maar wel gold ipv platinum).
3. Ik heb voor een Scythe Mugen 5 gekozen, omdat de huidige PC een scythe mugen 2 hebt. Ik ben enorm tevreden met deze koeler. Ik vraag mij alleen af of het echt nodig is of dat eventueel de AMD cooler ook prima is (mits die stil is).
Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!
[ Voor 4% gewijzigd door JerX op 06-10-2019 09:06 ]