Ik heb sinds enige tijd een onbruikbare Windows 10 laptop doordat het scherm blijft flikkeren. Eerst dacht ik dat het scherm kapot was gegaan, maar dat zou verholpen kunnen worden door met HDMI een extern scherm aan te sluiten. Maar: ook het beeld van het externe scherm blijft (horizontaal) schokken (en hoor een krakend geluid uit het scherm), al is het in mindere mate. Ik kan door het schokken ten minste iets van het scherm zien, terwijl op mβn laptop ik voornamelijk naar een zwart scherm kijken met geluk een kwestie van een seconde beeld heb. Het knipperen begint al bij het opstarten van de computer, dus ook bij het zien van het Medion logo.
Omdat ik niet zomaar een vraag wil stellen, heb ik het hele internet afgestruind naar een oplossing en heb ik o.a. deze video gevolgd. In volgorde wat ik gedaan heb:
Systeem:
Medion Akoya laptop
Model: E6436 (nummer: MD60550)
Intel Core i3 7th Gen
Grafische kaart: Intel HD Graphics 620
Omdat ik niet zomaar een vraag wil stellen, heb ik het hele internet afgestruind naar een oplossing en heb ik o.a. deze video gevolgd. In volgorde wat ik gedaan heb:
- Check taakbeheer: Ook dat flikkert
- Veilige modus opstarten zonder internet: Geen effect
- Extern scherm via HDMI: Geen effect
- Check op vorig stuurprogramma videokaart: Niet beschikbaar
- (Automatisch) bijwerken stuurprogramma videokaart: Geen effect
- (Automatisch) bijwerken stuurprogramma videokaart in veilige modus: geen effect
- Stuurprogramma verwijderen in veilige modus: geen effect
- Stuurprogramma direct van Intel downloaden en installeren (versie igfx_win10_100.7212): geen effect
- Check vernieuwingsfrequentie: Enkel 60hz mogelijk
- Alle mogelijke Windows updates doen: Geen effect
- Windows Error Reporting Services + Problem reports & solutions uitschakelen: Geen effect
- iCloud + andere Apple programma's verwijderen: Geen effect
- Alle Microsoft Visual CXX uit programma's verwijderen: Geen effect
- Windows terugzetten in de fabrieksinstellingen met behoud eigen bestanden: Geen effect

Systeem:
Medion Akoya laptop
Model: E6436 (nummer: MD60550)
Intel Core i3 7th Gen
Grafische kaart: Intel HD Graphics 620