Windows 10 scherm blijft flikkeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik heb sinds enige tijd een onbruikbare Windows 10 laptop doordat het scherm blijft flikkeren. Eerst dacht ik dat het scherm kapot was gegaan, maar dat zou verholpen kunnen worden door met HDMI een extern scherm aan te sluiten. Maar: ook het beeld van het externe scherm blijft (horizontaal) schokken (en hoor een krakend geluid uit het scherm), al is het in mindere mate. Ik kan door het schokken ten minste iets van het scherm zien, terwijl op m’n laptop ik voornamelijk naar een zwart scherm kijken met geluk een kwestie van een seconde beeld heb. Het knipperen begint al bij het opstarten van de computer, dus ook bij het zien van het Medion logo.

Omdat ik niet zomaar een vraag wil stellen, heb ik het hele internet afgestruind naar een oplossing en heb ik o.a. deze video gevolgd. In volgorde wat ik gedaan heb:
  1. Check taakbeheer: Ook dat flikkert
  2. Veilige modus opstarten zonder internet: Geen effect
  3. Extern scherm via HDMI: Geen effect
  4. Check op vorig stuurprogramma videokaart: Niet beschikbaar
  5. (Automatisch) bijwerken stuurprogramma videokaart: Geen effect
  6. (Automatisch) bijwerken stuurprogramma videokaart in veilige modus: geen effect
  7. Stuurprogramma verwijderen in veilige modus: geen effect
  8. Stuurprogramma direct van Intel downloaden en installeren (versie igfx_win10_100.7212): geen effect
  9. Check vernieuwingsfrequentie: Enkel 60hz mogelijk
  10. Alle mogelijke Windows updates doen: Geen effect
  11. Windows Error Reporting Services + Problem reports & solutions uitschakelen: Geen effect
  12. iCloud + andere Apple programma's verwijderen: Geen effect
  13. Alle Microsoft Visual CXX uit programma's verwijderen: Geen effect
  14. Windows terugzetten in de fabrieksinstellingen met behoud eigen bestanden: Geen effect
Helaas weet ik alleen nu niet meer wat ik nog meer kan doen om de computer te fixen. Hebben jullie nog goede tips of een idee wat het kan zijn? Mijn computer is nu namelijk niet meer te gebruiken.. :/

Systeem:
Medion Akoya laptop
Model: E6436 (nummer: MD60550)
Intel Core i3 7th Gen
Grafische kaart: Intel HD Graphics 620

Beste antwoord (via brrrt op 06-10-2019 18:30)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Als zelfs je extern beeld het probleem heeft kan het denk ik niet meer zijn dan een hardwarematige fout. iGPU wellicht defect? Zeker als je het OOK al hebt bij opstarten van BIOS

Heb je dit probleem ook in een bootable Linux / hirensboot? En in de BIOS?

[ Voor 15% gewijzigd door d22wth op 05-10-2019 21:01 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Als zelfs je extern beeld het probleem heeft kan het denk ik niet meer zijn dan een hardwarematige fout. iGPU wellicht defect? Zeker als je het OOK al hebt bij opstarten van BIOS

Heb je dit probleem ook in een bootable Linux / hirensboot? En in de BIOS?

[ Voor 15% gewijzigd door d22wth op 05-10-2019 21:01 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Helaas denk ik dat je gelijk hebt Willem. In alle schermen tot nu toe heb ik het euvel (alleen Linux/hirensboot niet geprobeerd, maar heb daar geen hoop op).

Gelukkig heb ik nog garantie op m'n computer dus zal 'm maar terug brengen en hopen dat het dan verholpen is. Bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

brrrt schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:33:
Helaas denk ik dat je gelijk hebt Willem. In alle schermen tot nu toe heb ik het euvel (alleen Linux/hirensboot niet geprobeerd, maar heb daar geen hoop op).

Gelukkig heb ik nog garantie op m'n computer dus zal 'm maar terug brengen en hopen dat het dan verholpen is. Bedankt voor het meedenken! _/-\o_
Dan is het hoogstwaarschijnlijk een hardwarematige fout. Hopelijk kan je het dmv garantie nog fixen!