Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Het Preflight Profiel van mijn Indesign document laat errors zien en ik kan het niet oplossen.
Het gaat om de text gedeelte.
als ik dat opzoek, geeft ie in info gedeelte aan:

Problem: Fonts not allowed: TrueType
Fix: choose Type > find font and replace this font with a permitted font

Terwijl de text waar het over gaat, Lato is en geen TrueType.
en toch ziet hij het als TrueType en geeft ie als fout aan.

Thanks in advance.

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-12-2019 22:51)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
Eh, ik heb de indruk dat je niet weet wat Truetype is. Dit is geen lettertypefamilie, maar een bestandstype voor letters. Wat je profile zegt is dat je een font hebt die niet meegeleverd mag worden (dit zit soms in de rechten van lettertypes, sommige mag je wel gebruiken en mee printen, maar niet in een PDF inpakken of bij een Indesign pakket meeleveren.
En zelfs als je font een otf font is, kan dit nog steeds een Truetype basis hebben.
Overigens wel vreemd, omdat Lato een open source font is. Hier zou qua rechten geen belemmering moeten zijn. Is mogelijk het font stuk? verwijder hem dan en installeer een vers gedownloade versie.
Anders ligt het aan je gekozen preflight. Kan je een schermafdruk maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 13-10-2019 22:14 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd
Fix: choose Type > find font and replace this font with a permitted font
Vindt ie daarmee niet toch een font dat misschien per ongeluk geselecteerd is? Al eens deze instructie gevolgd en een ander font geselecteerd?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb opnieuw geprobeerd.

Via Find Font > Font Information kan ik zien dat er helemaal geen TrueType fonten in het document zijn. Maar toch geeft ie aan dat een paar teksten TrueType zijn. Terwijl die texten allemaal Lato zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
Eh, ik heb de indruk dat je niet weet wat Truetype is. Dit is geen lettertypefamilie, maar een bestandstype voor letters. Wat je profile zegt is dat je een font hebt die niet meegeleverd mag worden (dit zit soms in de rechten van lettertypes, sommige mag je wel gebruiken en mee printen, maar niet in een PDF inpakken of bij een Indesign pakket meeleveren.
En zelfs als je font een otf font is, kan dit nog steeds een Truetype basis hebben.
Overigens wel vreemd, omdat Lato een open source font is. Hier zou qua rechten geen belemmering moeten zijn. Is mogelijk het font stuk? verwijder hem dan en installeer een vers gedownloade versie.
Anders ligt het aan je gekozen preflight. Kan je een schermafdruk maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 13-10-2019 22:14 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank Savantas voor je uitleg. Het is opgelost. Het lag idd aan mijn gekozen preflight en de preflight instellingen.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2019 22:58 ]