Toon posts:

Dell ultrasharp u2518d - mini displayport to hdmi

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:10
Ik heb sinds kort een Dell ultrasharp u2518d, deze wil ik graag kunnen aansturen met zijn mini displayport aansluiting. Zodat ik tussen 2 bronnen kan switchen; 1. HDMI 2. mini displayport.

Hiervoor heb ik een mini displayport to HDMI kabel gekocht. Als ik deze kabel op mijn HDMI aansluiting van mijn laptop aansluit, en daarna op de mini displayport ingang op mijn Dell monitor, gebeurt er niets. De monitor ziet wel dat er een kabel is aangesloten maar ziet geen signaal :S

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

BlaBlaBla

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:52
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat een Mini Displayport naar HDMI kabel is, en niet andersom. Volgens mij kan een displayport aansluiting wel hdmi signaal uitdragen, maar kan een displayport aansluiting geen hdmi signaal ontvangen.
Waarschijnlijk heb je een converter nodig.

Of bovenstaande is onzin en je kabel is gewoon niet goed?

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Wat Goudstalen zegt klopt. DP++ bevat ook de HDMI signalen. HDMI naar DP is echt een actieve conversie en zulke kabels zijn niet goedkoop. Geen USB-C met DP erin over op je laptop?

• Strider
Mijn laptop heeft helaas alleen een HDMI uitgang, geen DP.

BlaBlaBla

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:32
Je hebt nu DisplayPort, HDMI, Mini DisplayPort op je monitor en blijkbaar wil je er 2x HDMI op aansluiten.

Geef even aan wat je er allemaal op wilt aansluiten en welke aansluitingen die apparaten hebben.
Dan kunnen we kijken of we een werkbare situatie kunnen maken.

Anders kun je altijd nog een HDMI-switch kopen: categorie: USB, audio en video-hubs (let op dat je een switch moet hebben en geen hub.)

[Voor 25% gewijzigd door White Feather op 06-10-2019 10:00]

• Strider
White Feather schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:58:
Je hebt nu DisplayPort, HDMI, Mini DisplayPort op je monitor en blijkbaar wil je er 2x HDMI op aansluiten.

Geef even aan wat je er allemaal op wilt aansluiten en welke aansluitingen die apparaten hebben.
Dan kunnen we kijken of we een werkbare situatie kunnen maken.

Anders kun je altijd nog een HDMI-switch kopen: categorie: USB, audio en video-hubs (let op dat je een switch moet hebben en geen hub.)
Ik wil er mijn desktop pc en werk laptop op aan kunnen sluiten.
Mijn desktop pc heeft alleen VGA en een HDMI aansluiting.

Mijn laptop een Lenovo T480 heeft een HDMI en een Intel® Thunderbolt™ 3 aansluiting. Kan ik nog iets met die Thunderbolt aansluiting?

BlaBlaBla

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:08
Strider schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:43:
[...]

Ik wil er mijn desktop pc en werk laptop op aan kunnen sluiten.
Mijn desktop pc heeft alleen VGA en een HDMI aansluiting.

Mijn laptop een Lenovo T480 heeft een HDMI en een Intel® Thunderbolt™ 3 aansluiting. Kan ik nog iets met die Thunderbolt aansluiting?
2e resultaat bij Google.

https://www.coolblue.nl/p...ayport-kabel-1-meter.html
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee