Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AOC CQ32G1 krijg ik niet aan de praat met G-Sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cijborg
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-11 12:10
Mijn vraag
Ik heb online gelezen dat mijn beeldscherm zowel Freesync als G-sync ondersteund. Echter kan ik dit nergens activeren via het Nvidia configuratiescherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een AOC CQ32G1 beeldscherm in combinatie met een Nvidia 1080.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de laatste versie van Nvidia drivers, maanden terug bij de aankoop van mijn beeldscherm heb ik ook de drivers geïnstalleerd.

Heeft iemand tips of ideeen die ik kan gebruiken om alsnog gebruik te maken van G-Sync optie?

[ Voor 9% gewijzigd door Cijborg op 05-10-2019 11:49 ]

Beste antwoord (via Cijborg op 05-10-2019 13:29)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
nVidia kaarten ondersteunen alleen G-Sync over DisplayPort. Je zult hem dus via DP aan moeten sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ECP0WERS op 05-10-2019 12:41 ]

Alle reacties

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

Heb je in het menu van het beeldscherm ook freesync aangezet?

Share and Enjoy!

• Cijborg
In het beeldscherm heb ik de optie Freesync uit en aan gezet. Alleen de optie van G-sync komt niet tevoorschijn :(

[ Voor 5% gewijzigd door Cijborg op 05-10-2019 11:50 ]

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
In de officiële specs zie ik dat G-Sync niet native ondersteund wordt? Dus zo gek is het niet dat het niet in de opties van de monitor staat...

Ik vind wel: https://www.theverge.com/...upported-freesync-monitor

Waar staat:
Once the driver is installed, open the Nvidia Control Panel. On the side column, you’ll see a new entry: Set up G-Sync. (If you don’t see this setting, switch on FreeSync using your monitor’s on-screen display. If you still don’t see it, you may be out of luck.)
Dus je kunt gewoon pech hebben natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door jeryz op 05-10-2019 11:58 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Cijborg schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:50:
In het beeldscherm heb ik de optie Freesync uit en aan gezet. Alleen de optie van G-sync komt niet tevoorschijn :(
Dat is genoeg. Dan zou je hem moeten kunnen instellen als gsync in het Nvidia control panel

• Cijborg
@418O2 helaas is dat niet het geval. https://gyazo.com/c63ac7c710394630c57b94d884467396

Ik ben bang dat @JeRyZ gelijk heeft, misschien dat nvidia mijn beeldscherm nog volledig moet uitbrengen voor G-sync?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 21:26

Sorbo

Uw hulp in huis!

Er zijn meerdere mensen die rapporteren dat Freesync op de CQ32G1 werkt met Nvidia kaarten, dus dat lijkt me niet het geval.

Wat ik nog mis in je post, is hoe je de monitor aangesloten hebt? DisplayPort of HDMI? Gebruik je de bij de monitor meegeleverde kabel of een kabel die je nog had liggen? En heb je de mogelijkheid om een andere DisplayPort kabel te proberen?

• Cijborg
@Sorbo Het lijkt me ook echt een hele bizarre situatie. Ik heb de meegeleverde kabel gebruikt, dat is een HDMI kabel. Ik heb 2 ingangen, een daarvan support 144 refresh rate en de ander niet.

Ik ga nu kijken of het wellicht aan de kabel ligt.

Acties:
  • Beste antwoord

• ECP0WERS
  • Niet online
nVidia kaarten ondersteunen alleen G-Sync over DisplayPort. Je zult hem dus via DP aan moeten sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door ECP0WERS op 05-10-2019 12:41 ]

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Cijborg schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:37:
@Sorbo Het lijkt me ook echt een hele bizarre situatie. Ik heb de meegeleverde kabel gebruikt, dat is een HDMI kabel. Ik heb 2 ingangen, een daarvan support 144 refresh rate en de ander niet.

Ik ga nu kijken of het wellicht aan de kabel ligt.
Yes! FreeSync is traditioneel enkel mogelijk geweest over DisplayPort. Ik meen me te herinneren dat er wel wat nieuws voorbijkwam over Freesync over HDMI, maar ik kan niet bevestigen dat de CQ32G1 dat doet, dus waarschijnlijk is dit de oorzaak van je probleem :) Probeer dus even een DisplayPort-kabel te gebruiken ipv HDMI.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorbo op 05-10-2019 12:42 ]

• ECP0WERS
  • Niet online
Sorbo schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Yes! FreeSync is traditioneel enkel mogelijk geweest over DisplayPort. Ik meen me te herinneren dat er wel wat nieuws voorbijkwam over Freesync over HDMI, maar ik kan niet bevestigen dat de CQ32G1 dat doet, dus waarschijnlijk is dit de oorzaak van je probleem :)
Freesync over HDMI werkt alleen op AMD kaarten :)

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

ECP0WERS schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Freesync over HDMI werkt alleen op AMD kaarten :)
Ah nice, dat wist ik nog niet. Thanks!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Display Port is imo sowieso de betere keus. Minder gezeur, betere stekkers en vaak ook wat stevigere kabels.

• Cijborg
@ECP0WERS Ik heb zojuist mijn hdmi kabel verwisselt met de DP kabel en ik zie direct de optie van G-sync in Nvidia configuratiescherm staan! super nice!

Dankjulliewel voor het mee denken en het delen van informatie! @Sorbo @418O2 @ECP0WERS @JeRyZ @GreNade
Pagina: 1