Reparen Sapphire radeon 570 8GB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB007
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-03-2021
Ik heb een 2e hands (zogenaamd werkende) RX570 8GB mining kaart gekocht die het (dus) niet doet. Na het bekijken van diverse (met name Russiche) youtube filmpjes denk ik te weten welke zekering/weerstand is door gebrand.... Heeft iemand een idee over:
1) Waar ik onderdelen kan kopen voor zo'n kaart (niet te googlen...)
2) Of er een bedrijf is die dit kan repareren (voor een paar tientjes want meer is de kaart niet waard)...

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Want onbekend welk onderdeel.

Kan je foto's maken van de lokatie en het onderdeel.
Graag overzichts foto's van de lokatie en detail foto's van het onderdeel

Heb je door kunnen meten of het onderdeel echt defect is, of is het een redelijke gok op basis van youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Dus je weet eigenlijk totaal niet hoe je 'm kunt repareren? Waarom heb je 'm gekocht dan? In de hoop dat je 'm wel gefixt kunt krijgen voor weinig?

Niet goed gelezen blijkbaar, mijn fout. Verkoper erop aanspreken zoals @ZenTex hieronder ook zegt lijkt me slimmer inderdaad :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 05-10-2019 11:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 09:42

ZenTex

Doet maar wat.

Je dacht een werkende kaart gekocht te hebben die niet werkt.

De verkoper aanspreken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@RTB007 wil je het voor mining gebruiken of gamen en is er echt iets kapot ?
(Gigabyte mining RX, moet je voor gamen een andere bios opzetten)

[ Voor 193% gewijzigd door Hackus op 05-10-2019 16:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB007
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:32:
Geen idee. Want onbekend welk onderdeel.

Kan je foto's maken van de lokatie en het onderdeel.
Graag overzichts foto's van de lokatie en detail foto's van het onderdeel

Heb je door kunnen meten of het onderdeel echt defect is, of is het een redelijke gok op basis van youtube?
Ik heb een aantal youtube filmpjes bekeken (en ben vrij technisch), het gaat om deze twee onderdeeltjes: Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/igm5pjv0jexwcua/2019-10-05%2011.08.08.jpg?dl=0

Enig idee waar je dat kunt kopen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB007
ZenTex schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:43:
Je dacht een werkende kaart gekocht te hebben die niet werkt.

De verkoper aanspreken dus.
De verkoper zegt (lang leve marktplaats) dat het niet aan hem ligt en dat de kaart kapot is gegaan door mijn toedoen.... bottom line: als je iets koopt op marktplaats vertrouw niemand en test alles ter plaatse...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RTB007 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:39:
[...]
De verkoper zegt (lang leve marktplaats) dat het niet aan hem ligt en dat de kaart kapot is gegaan door mijn toedoen.... bottom line: als je iets koopt op marktplaats vertrouw niemand en test alles ter plaatse...
Marktplaats verkopen is heel simpel NOOIT verzenden en ALTID fase-to-fase. Marktplaats is bijna een synoniem voor oplichting tegenwoordig. Er zou volgens mij tegenwoordig ook een beoordelingsmechanisme op Markplaats aanwezig moeten zijn, maar die is naar mijn idee heel erg goed verstopt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTB007 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Ik heb een aantal youtube filmpjes bekeken (en ben vrij technisch), het gaat om deze twee onderdeeltjes: [Afbeelding]

Enig idee waar je dat kunt kopen?

Dank!
Nee sorry je afbeelding werkt niet.
Ik kan dus niet zien wat je bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fDkjpgn/2019-10-05-11-08-08.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

Marktplaats verkopen is heel simpel NOOIT verzenden en ALTID fase-to-fase. Marktplaats is bijna een synoniem voor oplichting tegenwoordig. Er zou volgens mij tegenwoordig ook een beoordelingsmechanisme op Markplaats aanwezig moeten zijn, maar die is naar mijn idee heel erg goed verstopt.
Ik zou het 'face to face' doen maar goed ieder zijn manier ;)
Overigens kan je sommige dingen prima laten verzenden, maar populaire spullen (telefoons) of GPU's die voor mining gebruikt zijn wil je altijd even ter plekke testen.
Beoordelingssysteem wordt overigens juist gigantisch naar voren gedrukt, de grap is dat zodra de verkoper reageert je al mag beoordelen 'Levert niet' en 'Komt afspraken niet na' bijvoorbeeld :+

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Volgens mij zijn dat condensators? Even de waarde ervan opzoeken en dan nieuwe ertussen solderen. Meer dan een paar euro kan het toch niet zijn.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB007
Helgie schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:39:
Volgens mij zijn dat condensators? Even de waarde ervan opzoeken en dan nieuwe ertussen solderen. Meer dan een paar euro kan het toch niet zijn.
Je hebt gelijk de C staat (natuurlijk) voor condensator (er zijn ook R's te vinden... dus dat zijn de resistors). Ik heb inmiddels (via google picture search) ook gevonden waar je ze kunt kopen (bijv. Reichtelt)... 7 cent per stuk.... nu nog ff bestellen en solderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
RTB007 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Je hebt gelijk de C staat (natuurlijk) voor condensator (er zijn ook R's te vinden... dus dat zijn de resistors). Ik heb inmiddels (via google picture search) ook gevonden waar je ze kunt kopen (bijv. Reichtelt)... 7 cent per stuk.... nu nog ff bestellen en solderen....
Met mijn beperkte kennis zeg ik ook condensator. Welk type je dan moet hebben is toch een kwestie van een 'schema' zoeken? Daar zal wel op staan hoeveel spanning er overheen gaat en welke capaciteit de condensator heeft?

Overigens marktplaats nooit doen... Er zijn niet voor niets mensen die het oplichtersplaats noemen. Persoonlijk noem ik het liever pauperplaats, behalve de de kans om genaaid te worden als koper is er ook de kans om genaaid te worden als verkoper. Hartstikke veel handelaars dingen onrealistisch ver af en veel potentiële kopers komen niet opdagen/reageren niet meer. Overigens die reviews zijn een lachertje... Je kunt mensen pas een review geven na X berichten. Dus de oplichters regelen alles binnen 2 berichten, zodat je ze niet kunt beoordelen. Ook kun je geen toelichting geven, je kunt alleen voor vooraf vastgestelde criteria aangeven of je dat positief of negatief vindt. Vervolgens geef je sterren. Het zegt gewoon niks... Ik ga iemand die langzaam reageert niet opeens 1 ster geven. Ik geef die persoon bijvoorbeeld 4 sterren en geef aan dat je er rekening mee moet houden dat de communicatie stroef kan verkopen. Dat soort specifieke dingen zie ik graag terug in reviews...
Pagina: 1