muis stottert en ik word gek

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Vanochtend was ik lekker Worms Armageddon aan het spelen, en toen ik net zo ongeveer een stuk of tien Deathmatches had gedaan, ging de muis gek doen (oftewel stotteren = soepel muizen, grote haper, kleine beweging, stopt weer, even weer soepel, enzovoorts).

Dus ik denk AAAAAAAAAAAAAARRRRRGGGGGGHHHHHHH.
ik reboot, en hij stottert nog steeds!
en dan bedoel ik dus in Windows he! (WinME EN Win2000Pro)

nou heb ik al een Seriele muis geprobeerd maar die stottert niet,
jammer genoeg ben ik zeer verslaafd aan mijn muis met scroll (PS/2)en dat heeft mijn seriele niet.

heeft iemand misschien ideeen hoe ik mijn PS/2 muis kan laten ophouden met stotteren?

zonder Windows en de hele mikmak opnieuw te installeren graag :P

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ff de onderkant loshalen en de boel schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is de muis niet gewoon vies? Haal de bal er eens uit en kijk of er rotzooi op de 2 'staafjes' zit. Zo ja, schoonmaken en het probleem is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe logitech mouseware installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
heeft ps/2 poort IRQ? (help ff jongens)
Zo ja, is er een conflict ergens?

('k zal er wel weer lekker naast zitten sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
Goed schoonmaken is idd het beste wat je kunt doen. Ik had een tijdje terug ditzelfde probleem, en bij het inspecteren van de horizontale en verticale 'draaistaafjes' bleek dat deze onder een laag stof en vet zaten. Geen wonder dus dat m'n muis zo rot deed.
Mochten die staafjes smetteloos schoon zijn, dan kan het ook nog zijn dat je muismat door lang gebruik versleten en daardoor glad is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Een ps/2 poort heeft een IRQ ja, maar daar zal het wel niet aan liggen, want volgens mij kan het gewoon niet dat andere hardware daar gebruik van kan maken.

Ik denk dat die muis gewoon vies is. Anders moet je ff je muisdriver weggooien, rebooten, dan vindt hij de muis opnieuw, en dan is het misschien over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ik had hem daarvoor al net schoongemaakt
dus hij was al clean toen het gebeurde.

drivers zijn het volgens mij ook niet want in Windows ME heb ik de originele Trust drivers (ja het is een trust maar hij doet het al een jaar zonder problemen) en in Windows 2000 heb ik standaard MS PS/2 drivers

IRQ is idd een goeie maar het kan toch niet dat door een crash in Worms Armageddon mijn muis opeens een IRQ conflict heeft? (computer crashte dus = reboot)

ff IRQ checken...
nee, me muis is de enige op IRQ 12
en zoals ik al zei doet mijn seriele muis het wel goed. :?

dus de PS/2 poort dan???
maar wat doe je daaraan?
keb nu trouwens ook geen andere PS/2 muis tot mijn beschikking anders zou ik kunnen testen of het aan de muis ligt, (morgen dan maar)
maar voor zover bedankt.

nog andere ideeen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hij stottert dus in Win2000 en in Win ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook dat me muis vet kut gaat. Ik heb een flesje "gedenatureerde ALCOHOL 70%" naast me staan met wat wattestaafjes en dat mag niet baten, ook me muismat is brandschoon. Ik denk dat het komt door me nep logitech (ps2) muis ofzo, logotje = zwart wit. Vroeger deed ie t wel keurig. Maarja gewoon ff een optical halen vd week denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyPatrick
  • Laatst online: 02-01-2021
Misschien heb je hier wat aan :?

[topic=192243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 30 juli 2001 23:13 schreef qntal het volgende:
Nieuwe logitech mouseware installeren?
Mijn muis (scrollwiel) stottert pas NADAT ik Logitech MouseWare :r installeer.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Laatst online: 12:54
ík heb zo,n draadloze van logitec en die happerde een tijdje geleden ook zo , en toen vervangde ik de batterijen en niet meer haperen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een optical muis van microsoft en ik had de laaste tijd ook dat hij haperde.
Kon het eerst niet vinden en al van alles geprobeerd.
Toen kwam ik per toeval er achter dat het aan de draad lag.
Der zat een breuk in,ik heb toen de draad een stukje ingekort en voila hij werkte weer goed :)
Misschien is dat hier ook van toepassing .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 15:51
Ik heb ook zowiets...maar dan "hangt" niet alleen me muis...maar me hele comp hangt dan heel ff (nog minder dan een seconde) en dit dan om de 10 sec. Zwaar irri...Het begint zomaar en soms is het ook zomaar weer weg. Soms pas na reboot.

Mijn PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens om de hoeveel sec. hij hangt...

ik had het probleem bij win98 ook, dan stopte hij elke 6 sec.
weet nog steeds niet waardoor het komt! is altijd na een tijdje dat het pas begint :(

draai nu win2k en daar doet hij het echt perfect, geen problemen meer gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Ja, hij stottert in Win ME en Win 2000,

gewoon een soort haper, volledig willekeurig, en blijkbaar hangt de computer dan ook even, hoe lang ie hapert is ook willekeurig, dan weer een fractie van een sec, en dan weer minstens een volledige seconde ;(

Het rare is dat ie het altijd perfect gedaan heeft en sinds die crash dus hapert :?

maar nu heb ik zo'n Serial/PS2 verloopje.
wonderbaarlijk genoeg doet de beide scrollwielen het EN de derde knop.
maar ik ben nog steeds niet tevreden want nu ie op Serieel zit is een beetje traag, geen gestotter of gehaper maar gewoon traag.
ligt zeker aan de snelheid van de COM-poort?

ps. de muis is een 'Trust Ami Mouse Scroll Pro Excellence Series'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 00:11 schreef Trancer het volgende:
Misschien heb je hier wat aan :?

[topic=192243]
die had ik nog niet gezien, maar ik heb geen cordless, (om de een of andere reden wil ik geen cordless, enige reden om zoiets wel te hebben is omvanuit mijn bed te kunnen inetten 8-) )

maar er draaien ook geen zware processen op de achtergrond:
WindowsME:
Ami Mouse Scroll Pro Driver (is icoontje in tray)
Koe
Explorer
TransparentD (geen balkjes achter de tekst van je desktopicons)

Windows 2000:
hetzelfde plus
TClock
en veel van die 2000 services troep maar dat neemt nauwelijks geheugen in.

(O ja, dit op een Pentium166MMX met 64MB EDORAM, wat me ook geen oorzaak lijkt)

kzal vanavond ff een PS2 muis lenen van iemand om te checken of het aan de muis of de poort ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het anders eens zonder die Trust driver, maar met de standaard PS/2 mouse driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb de laatste weken dit rare probleem ook. vreemd haperen van et systeem en muis. na et lezen van die breuk heb ik me speaker van me draad afgezet (6 kg), skijke of ie nu nog raar hapert (een breuk zou niks te maken moete hebben met et systeem :? )

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Khep het probleem met die stotterende muis ook net gehad. (In win98) Gebeurde gewoon ineens. Na ongeveer een halve dag met die muis aan klooien geweest, heb ik gewoon de boel geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Muisje doet het weer OK.

Kan misschien aan virusscanner liggen ofzo? Ik kan je er niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Bij mij was de oplossing een nieuwe muis kopen. Goedkope gingen altijd kapot na een jaar en schoonmaken hielp niet.

Toen maar ns een logitech gekocht. Die blijft het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

ik denk dat er inderdaad niks anders op zit dan 98 er overnieuw op te zetten. maar ik wou eigenlijk even wachten tot XP klaar was.

ik zal nog even zonder mcafee proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Laatst online: 23-08 10:43
Ik had het zelfde met mijn muis, dus ik terug naar de winkel en wat blijkt: ER zat een kabel breuk in de muis en zo een nieuwe gekregen

Wat wel een Microschoft muis :(

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Nou ik ga mijn systeem toch maar opnieuw installen,

ALLES eraf en dan Win98se en Win2000Pro er weer op. (That should do the trick B-))

kabelbreuk is het vast niet want de muis doet het redelijk met het serieel verloopstekkertje eraan, beetje traag helaas.

en virusscanners draai ik niet tenzij ik zeg dat ze mogen draaien want op een P166 hou je niet veel CPU tijd over om ook nog eens McAfee 4.nogwat op de achtergrond te laten draaien (helemaal niet met een }:O erbij)

Heeft er dan NIEMAND een hekel aan format C... en alles weer installeren? (zeker als je je Windows helemaal tweakt naar jouw zin zoals ik dat doe, en ik ga ver, heel ver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hnmm bij mij lag et aan mcafee. als ik die uitzet start gewoon alles zonder pauzes op, en geen haperingen met de muis meer

ook opties uitzetten helpt niet, mcafee moet helemaal worden afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het zelfde gehad, heel vreemd mar bij mij werkte het altijd om de moederbord drivers opnieuw te installeren !!! vage shit. maar werkte wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me
  • Laatst online: 15-04-2023

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Op woensdag 01 augustus 2001 01:53 schreef ZyberTEQ het volgende:

Heeft er dan NIEMAND een hekel aan format C... en alles weer installeren? (zeker als je je Windows helemaal tweakt naar jouw zin zoals ik dat doe, en ik ga ver, heel ver)
Ja ik, maar na verloop van tijd irriteer ik me zo aan m'n systeem dat ik het toch doe :P

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

irritatie of niet, je krijgt et systeem nooit meer zoals je em had.

systeem opnieuw opzetten is bij mij echt et allerlaatste wat ik doe. bv als et systeem gewoon echt beschadigd is en niet meer wil opstarten. voor et haperen van de muis zou ik eerst nog wat dingen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ff de onderkant schoon maken........simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
McAfee laat bij mij m'n muis dus ook stotteren dus die heeft anderhalf jaar geleden voor het laatst op de achtergrond gedraaid (ik ben dus sinds die tijd niet meer op mijn hoede voor virussen :Z)

maar ik heb nu alles al gebackupt en het is trouwens toch weer tijd voor een Format C:\
is een jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb en sinds die tijd draai ik WinME, maar ik ga er nu toch weer 98 op zetten. Morgen begin ik meteen :7

en het is idd bijna onmogelijk om alles weer terug te zetten zoals je dat had, maar ik begon toch slik te sparen dus dat maakt mij nu niet zoveel uit.
Elke keer dat je herinstalleert leer je weer wat je wel en niet moet installeren om je systeem snel te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Nou ik heb nu ik Win98se heb geinstalleerd een nog iets groter probleem:

Als ik de muis in de ps2 porrt zet wil ie maar een paar seconden bewegen (krap 3) en daarna loopt de muis vast.
EN ik heb nu een onbekend apparaat dat 'PCI Serial Controller' heet, ik denken dat het de modem was maar dat is het niet zegt 98. hoewel 2000 de modem wel gewoon herkent (anders typte ik dit nu niet)Windows blijft vaag :(

Maar ik ben er nu wel achter dat die muis gewoon op PS2 gebied dood is:'( gelukkig werkt ie wel op serieel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde vraag misschien, maar waarom wil je je Windows vanaf WinME/Win2k naar WIn98se/Win2k omzetten? Of waarom heb je dat gedaan? Omdat 'men' dat hier zei?

Grote kans dat Win98se je drivers voor je muis niet herkent nu. Als je WinME specifieke drivers had tenminste. Wat je de eerste keer had kunnen doen was je drivers de-installeren, rebooten en opnieuw installeren.Of Worms de-installeren, rebooten, en opnieuw installeren. Alle connecties schoonmaken is ook geen gek idee. Plus je muis aan de binnenkant schoonmaken ook niet (als je een hebt met een bal aan de onderkant tenminste).

Hoe warm was het in je kamer en binnen in je PC toen dit probleem zich eerst voordeed? Heeft je PC genoeg koeling? Werken al je fans nog? Had je iets geïnstalleerd voordat je met Worms begon? Heb je dat ge-deïnstalleerd voordat je andere dingen ging doen?

Ik kan je nog 86 andere vragen stellen, waarop ik allemaal "nee" als antwoord krijg, denk ik. Dus ik houd het voorlopig op deze ;)

Jord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Komt gewoon door die drivers van Logitech i.c.m. win2k of wat voor windows je ook hebt.

Echt een SCHIJT ding vind ik het en ik ga echt niet moeilijk doen met censuur ;)

ik vind het BAGGERLIJK SCHIJT !

kan niet eens normaal mijn WHEEL gebruiken met die nieuwemouseware !!!

om te schamen die drivers... je zou denken dat ze het eerst testen...................................................................................................................................................................
Pagina: 1